Vad gör vi? Del XCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag sitter och är lite ledsen för att jag inte har en häst (och för att jag saknar de jag har haft). Jag hade kunnat ge ganska mycket för att ha fått tillbringa den här dagen i stallet, än någon annanstans. Nyårsafton är så att säga inte min favoritdag på året.

Kollar runt på fb och läser responsen på mina anmälningar.
De upplever inte att innehållet bryter mot deras communityreger. :banghead:

Nähä. Bilder tagna under inbrott. Hat, trakasserier - bryter inte mot deras policy.
Vad bryter mot policyn när lagbrott och kriminalitet inte gör det??
Tappar snart tron på mänskligheten. Eller i alla fall på sociala media.

Kollar runt på fb och läser responsen på mina anmälningar.
De upplever inte att innehållet bryter mot deras communityreger. :banghead:

Nähä. Bilder tagna under inbrott. Hat, trakasserier - bryter inte mot deras policy.
Vad bryter mot policyn när lagbrott och kriminalitet inte gör det??
Tappar snart tron på mänskligheten. Eller i alla fall på sociala media.

Kvinnor med nakna bröst som ammar sina barn.

Ugh. Följde med min mor till en affär för att hjälpa henne att hitta en vinterjacka. Väl där så fick jag syn på en jacka som jag spanat in på nätet, men försökt att inte bry mig om. Nu kunde jag inte låta bli att prova den, och den var fantastisk. Utan tvekan den absolut skönaste jacka jag någonsin(!) provat. Åh vad jag inte ville lämna kvar den... Men den var dyr. Jättedyr. En snabbtitt på nätet visar att den på rea går att hitta för knappt 3000kr. Det är massor av pengar för mig. Sååå nu hoppas jag på att någon gång i framtiden hitta den på ännu mer rea, så att den kanske kan bli min om inte annat nästa vinter... Fasen. Det är inte bra att prova för dyra kläder.

Jag rensar bilder i mobilen, det är tusan tråkigare än jag trodde att det skulle vara. Men annars hade jag ändå fått rensa när bilderna i datorn sen, jag vill inte ha massa bilder sparade på saker jag fotat för att skicka till en person en gång. Snart klar, bara ca 2000 bilder till att gå igenom :wtf:

Att jag aldrig lär mig att det går att radera en bild direkt efter man skickat den :cautious::rage::mad:

På väg hem efter liten sväng hos ponnyn.
Barnet grät, ponnyn studsade för det mesta (egentligen en trygg äldre herre) och det närmar sig plusgrader nu.
Gott nytt år då....

Jaha. Jag vill ut på krogen ikväll men inget är öppet :mad: Jäkla byhåla till samhälle!
Jag som aldrig går ut annars.. Vi funderar på att ta bussen till grannkommunen men är inte så sugna på 1 h i buss enkel väg..

Provar kläder inför ikväll. Kaoz. Har inget festligt att ha på mig

Har nu testat alla möjliga ungdomligt slampiga outfits eftersom jag hade en vision av att detta skulle passa för aftonen. Hamnade ändå här i ngn slags tantig lager på lager historia med mönstermix. Kör en kul hatt med flor till och en leopardpäls :p

EA22D57D-2E64-4036-B200-382A0138F601.webp

Jag borde också rota igenom mina garderober efter något att ha på mig. Ska visst på fest ikväll och även om jag känner mig lite osugen just nu (mest för att det är inne i stan och det kommer att bli svårt att komma hem i natt) ska det bli kul att ta på mig något annat än typ stallkläder och pyjamas :p

Mäh! Jag la de frysta räkorna i kylen vid lunch och de är inte tinade. Har lagt dem i rumstemperatur och hoppas att det räcker.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
676
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
207
Senast: zassoo
·
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
12 13 14
Svar
268
· Visningar
6 013
Senast: Exile
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 103
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben