Vad gör vi? Del XCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Galet underhållande när superpedant med typ barnfobi får hem en liten, dreglande huligan. Och man dessutom tänkt mata bebisen med färgad barnmat vid bord stående på vit matta. Paniken var ett faktum! Vid blöjbyte svimmade nästan lägenhetsägaren. Detsamma när barnet ålat fram till bokhyllan och rubbat på de exakt uppställda böckerna etc. :laugh:

Galet underhållande när superpedant med typ barnfobi får hem en liten, dreglande huligan. Och man dessutom tänkt mata bebisen med färgad barnmat vid bord stående på vit matta. Paniken var ett faktum! Vid blöjbyte svimmade nästan lägenhetsägaren. Detsamma när barnet ålat fram till bokhyllan och rubbat på de exakt uppställda böckerna etc. :laugh:

Jag hade garvat häcken av mig :D nu är jag ju inte direkt överförtjust i miniorer men mitt hus ser oftast ut som ett bombat horhus, dvs det går liksom inte att stöka till det så mycket mer... :laugh:

@tuaphua @athena_arabians

Och jag är så hemsk att jag sa nej till en av min sambos bästa vänner med flickvän och en 6-månaders bäbis att bo 2 nätter i vårt gästrum mellan jul och nyår fast jag vet att hela ön är fullbokad :cool:

1. Jag gillar inte sambons sk "bästa vän". Han kan bete sig som ett svin ibland och han gillar inte mig heller. Vi kommer enbart överens på neutral mark pga min sambo

2. Jag gillar inte småbarn

3. Jag vet att de bråkar dagligen om allt stort som smått

4. Jag jobbar och behöver sova om jag ska orka det. Vill inte ha dom sittandes utanför fönstret och jiddra eller att barnet börjar skrika osv....

Min mormor har berättat för mig att när jag var hos dem la morfar ut tidningspapper på hela golvet utifall att jag skulle tappa något när jag åt mat. Detta gjorde han tills att han gick bort, då var jag 8 år :up: mamma och pappa har berättat (och visat bilder) att när pappa matade mig med barnmat gav han mig en sked, torkade bort allt som var utanför munnen på mig/stolen/golvet, gav nästa sked, torkade bort allt utanför munnen på mig/stolen/golvet, gav nästa sked osv (han torkade alltså som om jag ätit klart efter varje sked). Det gick så långt att det var en liten fläck på kanten av stolen han hade missat att torka bort och jag vägrade öppna munnen försän han torkat bort fläcken :D man kan ju undra vart jag fått min noggrannhet från... :confused:

Funderar på att åka på loppis ca 6 mil bort idag. Var där i somras och då var det helt överpackat med folk..... Men jag förmodar att dagen innan nyårsafton inte är riktigt samma högsäsong för loppisfyndare??

Är nog en stockholmsgrej misstänker jag ;)
Har aldrig hört det innan..
Japp - Stockholmsgrej.
Allt på fb som relaterar till det är Stockholmsbaserat.

Jag har aldrig hört det uttalas och misstänker att majoriteten av människor omkring mig inte har en susning. Men i stockholmsbaserad riksmedia finns det, överallt.

SH har ingen brevlåda... så kul för mig då..
Fått njuta det vackra västgötska landskapet.
Flera m framför bilen
20181230_111923.webp

@Angua vad är SH? :o klurat på det en stund men kommer inte på vad det kan vara :D

Sitter och kollar kaffebryggmackapärer. Beslutsångest! Vet inte vad vi ska satsa på, en vanlig elektrisk eller presskanna eller perkulator eller.. Gah! Får dricka snabbkaffe tills vi har bestämt oss.

@Angua vad är SH? :o klurat på det en stund men kommer inte på vad det kan vara :D

Sitter och kollar kaffebryggmackapärer. Beslutsångest! Vet inte vad vi ska satsa på, en vanlig elektrisk eller presskanna eller perkulator eller.. Gah! Får dricka snabbkaffe tills vi har bestämt oss.
Vi har en Dolce Gusto som vi är jättenöjda med. Går snabbt och smidigt och blir jättegott kaffe.

Dricker thé och äter lite godis, försöker sänka mitt adrenalinpåslag efter att ha fått hoppa ner i diket på hundpromenaden då en bil kom på fel sida.

Japp - Stockholmsgrej.
Allt på fb som relaterar till det är Stockholmsbaserat.

Jag har aldrig hört det uttalas och misstänker att majoriteten av människor omkring mig inte har en susning. Men i stockholmsbaserad riksmedia finns det, överallt.
Stockholmsk förortsslang, till och med. Inte det minsta konstigt om många inte känner till det. Det hade jag inte heller gjort om jag inte varit med i en fb-grupp som slutade på -gäris. Jag fick googla det när jag gick med :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
676
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
207
Senast: zassoo
·
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
5 940
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 094
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar