Vad betyder gäri? Jag har aldrig hört det?
Är det ens lagligt att hoppa av på en sån fråga?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad betyder gäri? Jag har aldrig hört det?
Är det ens lagligt att hoppa av på en sån fråga?
Tjej!Vad betyder gäri? Jag har aldrig hört det?
Galet underhållande när superpedant med typ barnfobi får hem en liten, dreglande huligan. Och man dessutom tänkt mata bebisen med färgad barnmat vid bord stående på vit matta. Paniken var ett faktum! Vid blöjbyte svimmade nästan lägenhetsägaren. Detsamma när barnet ålat fram till bokhyllan och rubbat på de exakt uppställda böckerna etc.
Min mormor har berättat för mig att när jag var hos dem la morfar ut tidningspapper på hela golvet utifall att jag skulle tappa något när jag åt mat. Detta gjorde han tills att han gick bort, då var jag 8 år mamma och pappa har berättat (och visat bilder) att när pappa matade mig med barnmat gav han mig en sked, torkade bort allt som var utanför munnen på mig/stolen/golvet, gav nästa sked, torkade bort allt utanför munnen på mig/stolen/golvet, gav nästa sked osv (han torkade alltså som om jag ätit klart efter varje sked). Det gick så långt att det var en liten fläck på kanten av stolen han hade missat att torka bort och jag vägrade öppna munnen försän han torkat bort fläcken man kan ju undra vart jag fått min noggrannhet från...Galet underhållande när superpedant med typ barnfobi får hem en liten, dreglande huligan. Och man dessutom tänkt mata bebisen med färgad barnmat vid bord stående på vit matta. Paniken var ett faktum! Vid blöjbyte svimmade nästan lägenhetsägaren. Detsamma när barnet ålat fram till bokhyllan och rubbat på de exakt uppställda böckerna etc.
Det var ju också en beskrivning av ens hem hahahahaJag hade garvat häcken av mig nu är jag ju inte direkt överförtjust i miniorer men mitt hus ser oftast ut som ett bombat horhus, dvs det går liksom inte att stöka till det så mycket mer...
Det var ju också en beskrivning av ens hem hahahaha
Japp - Stockholmsgrej.Är nog en stockholmsgrej misstänker jag
Har aldrig hört det innan..
Svenska Hästavelsförbundet. Svehast@Angua vad är SH? klurat på det en stund men kommer inte på vad det kan vara
Sitter och kollar kaffebryggmackapärer. Beslutsångest! Vet inte vad vi ska satsa på, en vanlig elektrisk eller presskanna eller perkulator eller.. Gah! Får dricka snabbkaffe tills vi har bestämt oss.
Vi har en Dolce Gusto som vi är jättenöjda med. Går snabbt och smidigt och blir jättegott kaffe.@Angua vad är SH? klurat på det en stund men kommer inte på vad det kan vara
Sitter och kollar kaffebryggmackapärer. Beslutsångest! Vet inte vad vi ska satsa på, en vanlig elektrisk eller presskanna eller perkulator eller.. Gah! Får dricka snabbkaffe tills vi har bestämt oss.
Stockholmsk förortsslang, till och med. Inte det minsta konstigt om många inte känner till det. Det hade jag inte heller gjort om jag inte varit med i en fb-grupp som slutade på -gäris. Jag fick googla det när jag gick medJapp - Stockholmsgrej.
Allt på fb som relaterar till det är Stockholmsbaserat.
Jag har aldrig hört det uttalas och misstänker att majoriteten av människor omkring mig inte har en susning. Men i stockholmsbaserad riksmedia finns det, överallt.