R
Raderad medlem 68338
Sitter och planerar min och mammas vinresa till Golan! Som av en händelse så sörplar jag samtidigt på ett Israeliskt rödvin
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vaaa? Haha
Men vad betyder det då?
Guzz är tjej, så gissar på hund
Göri är ju tjej! Finns ju massa gäri-grupper på fejsboken tex. Mina kollekor brukar hojta "hej gäris!!!" när de kommer till jobbet. Jag kontrar iofs med "hej på er ungdomar"
Näpp. Fortfarande helt blankt. Aldrig sett - aldrig hört.....Gäri är ju tjej! Finns ju massa gäri-grupper på fejsboken tex. Mina kollekor brukar hojta "hej gäris!!!" när de kommer till jobbet. Jag kontrar iofs med "hej på er ungdomar"
Måste det vara, ja !Är nog en stockholmsgrej misstänker jag
Har aldrig hört det innan..
Gäri är ju tjej! Finns ju massa gäri-grupper på fejsboken tex. Mina kollekor brukar hojta "hej gäris!!!" när de kommer till jobbet. Jag kontrar iofs med "hej på er ungdomar"
Samma härMagknip
Osthyveln är en norsk uppfinning från 1925. Thor Björklund hette han som kom på denna fantastiska grej!
Men är det inte dyrt? Jag menar, här kan man ju köpa en kvarts ost och få den räcka länge. Medan de färdigskivade finns bara i mindre förpackningar som inte håller länge.
Blir det inte väldigt tjocka skivor?
Kanske sån där ostmacka som jag tänker på inte är så vanlig utomlands..? Mjuka ostar kan jag tänka mig att man kan skära i tjockare skivor och ha på macka. Men vanlig hushållsost..?
My bad! Då ändrar jag till "nordisk"/"skandinavisk" uppfinning
Men...! Så ska det inte gå till! Det ska vara tunna skivor! Nu tycker jag synd om alla som inte upptäckt osthyveln...
Vaaa? Haha
Äre sant! Tycker jag hör/ser det typ dagligen!
En fråga... VAD använder man om inte en osthyvel? Jag är så inskränkt att jag inte fattade att det var en svensk uppfinning(?) förrän typ nyligen Men jag kan inte få in i huvudet vad man använder istället för att få ost på mackan
Kanske @hastflicka kan svara också?
100 000 kr frågan och HAN HOPPAR AV?
Hur är det ens möjligt?
Visa bifogad fil 23243
Han hade alltså ingen aning
Är det ens lagligt att hoppa av på en sån fråga?
Jag tycker mig höra ordet gäri ofta. Hade till och med en lärare som kallades det och jag bor på västkustenÄr nog en stockholmsgrej misstänker jag
Har aldrig hört det innan..
Ja, du får erbjuda honom ditt nummer om han tänker medverka igen!Han borde haft mig som livlina känner jag! Skål!
Ja, du får erbjuda honom ditt nummer om han tänker medverka igen!
Det är ju mitt grannskap juJag har sökt tre nya jobb, varav ett i Skåne och är nu inskriven i Ängelholmsbostäder. Väldig spännande, helt på känsla, just det jobbet verkar faktiskt superroligt så håll tummarna. Då blir jag Skauning.