Vad gör vi? Del XCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Man skär bitar med kniv. Det saknar jag som f-n efter at ha kört hardcore vegan en period. Ett glas vin och tjocka bitar västerbotten alltså... :d

tillägg: såg att typ fyra andra redan svarat. Så går det ibland.
Men...! Så ska det inte gå till! :eek: Det ska vara tunna skivor! Nu tycker jag synd om alla som inte upptäckt osthyveln... :D:p

Men är det inte dyrt? Jag menar, här kan man ju köpa en kvarts ost och få den räcka länge. Medan de färdigskivade finns bara i mindre förpackningar som inte håller länge.

Blir det inte väldigt tjocka skivor?

Kanske sån där ostmacka som jag tänker på inte är så vanlig utomlands..? Mjuka ostar kan jag tänka mig att man kan skära i tjockare skivor och ha på macka. Men vanlig hushållsost..?

My bad! Då ändrar jag till "nordisk"/"skandinavisk" uppfinning :angel::D
Tror inte att det var särskilt dyrt med färdigskivad ost i USA när jag bodde där.

Men...! Så ska det inte gå till! :eek: Det ska vara tunna skivor! Nu tycker jag synd om alla som inte upptäckt osthyveln... :D:p

:rofl:

Försök osthyvla en brie så blir bristerna tydliga... Men hårdostar är den smidig till. I Danmark råkade jag på en som bara hade en metallsträng som "skär", den kunde man flytta tråden upp och ned på, och bestämma tjocklek efter humör och hunger. Smidigt!

100 000 kr frågan och HAN HOPPAR AV?
Hur är det ens möjligt? :rofl:

90041981-CE9C-48BB-AF9D-06B463613188.webp

Han hade alltså ingen aning :o

Frisören prackade på mig Maria Nila röd hårinpackning. Mitt hår är rött naturligt men skulle behöva lite extra glans och färg i rötterna.
Hårinpackningen var värdelös! Gav ingen färg alls trots 20 min i håret..

Frisören prackade på mig Maria Nila röd hårinpackning. Mitt hår är rött naturligt men skulle behöva lite extra glans och färg i rötterna.
Hårinpackningen var värdelös! Gav ingen färg alls trots 20 min i håret..

Jag tycker att Maria Nilas produkter brukar vara superbra! Räddar mitt torra hår många ggr om! Är det färgbomben eller vad använde du? Tar nog sämre i ett ofärgat/obehandlat hår

Åker tåg och reflekterar över att det regnar i Alvesta och vilken fantastisk känsla det är när man verkligen blir hooked på något. Känslan av pirrande förälskelse som när man fick den där fantastiska julklappen när man var 5 år. Det magiska i att jag fortfarande 25 år senare kan bli lika upphetsad och fullständigt gå upp i något; vare sig det är David Bowies musik, hästar, schak-mästerskap, Harry Potter eller teater.

Parallellt inser jag att minns exakt hur och var jag lärde mig i stava ordet "regn".

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
676
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
205
Senast: zassoo
·
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
12 13 14
Svar
260
· Visningar
5 892
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 084
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar