Vad gör vi? Del XCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Som bonus till att göra skumtomtepanacotta så blev det en himla massa skumtomtar över...... ;) En stor påse för 10 kr, och jag behövde bara 1/5 till vår efterrätt för två personer. Som pricken över i hittade jag också två väldigt söta - alldeles precis lagom stora - dessertskålar på en liten loppis idag. Pressglas, så de var billiga också. Så nu blir det inte bara en god dessert, utan också vackert serverad :) !

CSN har inte dragit några pengar nu i december :confused:
Det borde vara draget.

4ED1D351-6940-4C14-BD37-BDA662CC519F.webp

En fråga... VAD använder man om inte en osthyvel? Jag är så inskränkt att jag inte fattade att det var en svensk uppfinning(?) förrän typ nyligen :o:rofl: Men jag kan inte få in i huvudet vad man använder istället för att få ost på mackan O_o
Kanske @hastflicka kan svara också? :angel:
Det är väl en norsk uppfinning

Som bonus till att göra skumtomtepanacotta så blev det en himla massa skumtomtar över...... ;) En stor påse för 10 kr, och jag behövde bara 1/5 till vår efterrätt för två personer. Som pricken över i hittade jag också två väldigt söta - alldeles precis lagom stora - dessertskålar på en liten loppis idag. Pressglas, så de var billiga också. Så nu blir det inte bara en god dessert, utan också vackert serverad :) !
Det är så märkligt att pressglas är billigt. Varför vill ingen ha det när det kan vara så vackert!

Jag hittar inte mina värktabletter :arghh: Får väl ha ont då :mad: Ska linimenta höften lite, det brukar hjälpe lite grann.

Sökandet efter en ny kaffemackapär går vidare. Trevlig sysselsättning såhär på lördagseftermiddagen. Funderar på att ta en kopp te. Och kanske en pepparkaka.

Har haft en slapp dag, motionerat hundar och sen bara tagit det lugnt. Sitter nu framför brasan med maken, som kommit hem efter att ha bott på hotell och tävlat agility i Skåne, samtidigt som ett nytt recept på banankaka står i ugnen :) . Jag gillar inte banan själv, men hade några över som började bli bruna, så jag gjorde en ge-bort-kaka som förhoppningsvis blir god :).
B89C6C37-7815-43C6-8942-FDBE3BFA3269.webp

Har haft en slapp dag, motionerat hundar och sen bara tagit det lugnt. Sitter nu framför brasan med maken, som kommit hem efter att ha bott på hotell och tävlat agility i Skåne, samtidigt som ett nytt recept på banankaka står i ugnen :) . Jag gillar inte banan själv, men hade några över som började bli bruna, så jag gjorde en ge-bort-kaka som förhoppningsvis blir god :).Visa bifogad fil 23294
Banankaka - och speciellt med hackad mörk choklad i - är..... :d !!

Har precis hängt ut en ny frömatare till fåglarna som jag har målat och lackat själv, så nu hoppas jag att de kommer att tycka om den :p Nu blir det te, godis och Sherlock Holmes-spel.

Hästen har fått vila ett tag eftersom jag varit bortrest och sedan vaccinerades han, så det var en väldigt glad häst som fick komma ut idag :love:

Har precis hängt ut en ny frömatare till fåglarna som jag har målat och lackat själv, så nu hoppas jag att de kommer att tycka om den :p Nu blir det te, godis och Sherlock Holmes-spel.

Hästen har fått vila ett tag eftersom jag varit bortrest och sedan vaccinerades han, så det var en väldigt glad häst som fick komma ut idag :love:
Vad är det för spel?

Eftersom jag planerar att bli smal 2019 så passar jag på att äta upp all choklad som finns skafferiet :angel: Joråså att eeeeeemmmm

Tycker det låter som en bra inledning på nyårslöftet :D

Jag är bra sugen på att traska ner till affären och köpa chips, men jag har lite självdisciplin kvar ;) Liiiite. Eller så är det för att det är kallt ute och jag vill inte gå ut :angel:

Har ar det morgon i husbussen. Vi har den Parkerad vid lodgen och det kan handa att det blev lite val manga drinkar i gar kvall. :o Kul hade vi, men det ar svart att komma igang i dag. :angel: Jag vantar pa att maken ska bli klar sa jag kan ta over toan ... det ar inte latt med bara en toa. Sedan gar vi over for att ata frukost innan vi startar dagen pa riktigt i dag. :d

Jag hittar inte mina värktabletter :arghh: Får väl ha ont då :mad: Ska linimenta höften lite, det brukar hjälpe lite grann.

Sökandet efter en ny kaffemackapär går vidare. Trevlig sysselsättning såhär på lördagseftermiddagen. Funderar på att ta en kopp te. Och kanske en pepparkaka.
Har en kapselmaskin hemma, som jag inte använder, + en massa kapslar till den

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
676
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
207
Senast: zassoo
·
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
5 917
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 092
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar