Vad gör vi? Del CXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter mest och längtar tills den här dagen ska vara över så jag kan åka raka vägen till stallet och Trulen och se med egna ögon att han mår bra ❤️ De ända som snurrade i mitt huvud igår var att han skulle få tarmomvridning och dö mitt framför ögonen på mig.

Sov som en kratta inatt och huvudet dunk värker idag så ska försöka härda ut föreläsningen.
 
Fördelen med att ha haft aktivitetsklocka på armen varje dag i 2 år är att man vet exakt vilken puls man bör ligga på för diverse vardagsgöromål. Man vet även att när pulsen beter sig annorlunda kan det vara sjukdom på g osv.
Den är ju inte exakt alls så klart men man får ändå ett hum.

Den har under dagen legat aningen över, ca 10 slag över normalt för mig. Har nu sänkt sig till 5 slag. Det onda i kroppen ebbar sakta men säkert ut.
Tycker det kan betyda att jag kan åka iväg till ridskolan i kväll :up: Jag kan ju avbryta lektionen om något känns fel. :)
 
Fördelen med att ha haft aktivitetsklocka på armen varje dag i 2 år är att man vet exakt vilken puls man bör ligga på för diverse vardagsgöromål. Man vet även att när pulsen beter sig annorlunda kan det vara sjukdom på g osv.
Den är ju inte exakt alls så klart men man får ändå ett hum.

Den har under dagen legat aningen över, ca 10 slag över normalt för mig. Har nu sänkt sig till 5 slag. Det onda i kroppen ebbar sakta men säkert ut.
Tycker det kan betyda att jag kan åka iväg till ridskolan i kväll :up: Jag kan ju avbryta lektionen om något känns fel. :)

Gud vad skönt att höra!

jag har hängt med ankorna i trädgården. De är så himla mysiga! Allt vatten är bra vatten. :D

DA29B1DA-565D-4EFE-990A-CB046F695526.webp


Nu ljudbok och säng.
 
Hittat ett mönster jag vill sy upp, men har jag tillräckligt med tyg? Nä, tänk för det har jag inte. Kors i taket!
Innebär det att jag får köpa mer? Kan vara så att jag sitter och googlar efter tygaffärer i närheten av Halmstad :angel:
 
Fördelen med att ha haft aktivitetsklocka på armen varje dag i 2 år är att man vet exakt vilken puls man bör ligga på för diverse vardagsgöromål. Man vet även att när pulsen beter sig annorlunda kan det vara sjukdom på g osv.
Den är ju inte exakt alls så klart men man får ändå ett hum.

Den har under dagen legat aningen över, ca 10 slag över normalt för mig. Har nu sänkt sig till 5 slag. Det onda i kroppen ebbar sakta men säkert ut.
Tycker det kan betyda att jag kan åka iväg till ridskolan i kväll :up: Jag kan ju avbryta lektionen om något känns fel. :)
Prova men som sagt avbryt om det inte känns jättebra; pulsökning ska man vara försiktig med.
 
Tillhör inte alla hus på Djurgården djurgårdsförvaltningen (staten)?

Nä. Dock kommer det nog inte upp jättefrekvent på hemnet

Här kan du läsa mer tex
https://www.rc.se/till-salu-djurgarden/

Bara börja spara och slå till 😅😅

Minns för länge sen när jag jobbade extra på hemtjänsten och joggade runt i området. Hög medelålder där. Minns också att jag var hos en mysig tant som bodde på Kastellholmen. Där tror jag att de flesta byggnaderna tillhör kronan men inte helt säker. Hennes man hade iaf jobbat hela livet för kronan och när hon blev änka fick hon bo kvar.
 
Senast ändrad av en moderator:
Nä. Dock kommer det nog inte upp jättefrekvent på hemnet

Här kan du läsa mer tex
https://www.rc.se/till-salu-djurgarden/

Bara börja spara och slå till 😅😅

Minns för länge sen när jag jobbade extra på hemtjänsten och joggade runt i området. Hög medelålder där. Minns också att jag var hos en mysig tant som bodde på Kastellholmen. Där tror jag att de flesta byggnaderna tillhör kronan men inte helt säker. Hennes man hade iaf jobbat hela livet för kronan och när hon blev änka fick hon bo kvar.

Krugers hade ett extremt stort hus/villa som de sålde så det finns fortfarande en del privatägda. Men ja, du ska ha ganska gott om pengar. Sedan när den gamla generationen dör så säljer arvingarna så där kan du få in en fot, eller en tå ;)

Det finns några underbara kulturhus på Södermalm som det vattnas i munnen.
 
Krugers hade ett extremt stort hus/villa som de sålde så det finns fortfarande en del privatägda. Men ja, du ska ha ganska gott om pengar. Sedan när den gamla generationen dör så säljer arvingarna så där kan du få in en fot, eller en tå ;)

Det finns några underbara kulturhus på Södermalm som det vattnas i munnen.

Har i nuläget precis råd med ett grässtrå på uppfarten! Det går bra nu mannen :D

visst finns det en del gamla kulturhus som är hyresrätter? Där kan en ju kanske bli erbjuden lägga lagom till 100-årsdagen :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 190
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 534
Senast: Badger
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 146
Senast: Entourage
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 119
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp