Sambon jobbar inom industri och där förhandlar faket om lönenAha ok! Har aldrig jobbat på ngt ställe där lönen inte varit förhandlingsbar (inom rimliga gränser )
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sambon jobbar inom industri och där förhandlar faket om lönenAha ok! Har aldrig jobbat på ngt ställe där lönen inte varit förhandlingsbar (inom rimliga gränser )
Många skåningar också! Iaf i mitt hus. Behöver typ tolk men har lärt mig språket nu hyfsat
Jag förstår absolut norrländska bättre än skånska Jag älskar dock när särbon drar något gräsligt uttryck och deras gästjägare (Jönköpings-trakten) ser ut som frågetecken
Pitemål är ändå top notch. Brorsans fru hade råkat ut för en pratsam pitebo (japp de finns ) som snackade bondska. Hon hade inte förstått ett ord på de 30 minuter ”samtalet” pågick.
Min bordskavaljer kommenterade det på en bal en gång, jag var säkert tyst i flera minuter efter det. Å andra sidan så sa han även till att det var han som var min bordskavaljer när han tyckte jag pratade för mycket med min andre bordsgranne.Alltså... det där med tysta norrlänningar är enligt min empiriska erfarenhet en myt. Det har inte gått att få dem att hålla tyst snarare
Möjligtvis att några från inlandet innanför Skellefteå har varit en aning mer tystlåtna
Varsnagerst.Jag förstår absolut norrländska bättre än skånska Jag älskar dock när särbon drar något gräsligt uttryck och deras gästjägare (Jönköpings-trakten) ser ut som frågetecken
Edit: "Varsnagls e' do oppstillt" lyckades jag aldrig dechiffrera
Varsnagerst.
Alltså... det där med tysta norrlänningar är enligt min empiriska erfarenhet en myt. Det har inte gått att få dem att hålla tyst snarare
Möjligtvis att några från inlandet innanför Skellefteå har varit en aning mer tystlåtna
När de väl träffar folk så måste väl allt UT!!!
"Schoo..."Alltså... det där med tysta norrlänningar är enligt min empiriska erfarenhet en myt. Det har inte gått att få dem att hålla tyst snarare
"Schoo..."
Sant
Edit: Sedan kan säkert pratsamheten hos den manliga delen av befolkningen ha att göra med att jag varit den första nya kvinnan utifrån i byhålan på ca hundra år
Edit 2: Pappan till värden vi har i Jämtland var väldigt upprörd när jag blev ihop med särbon, han hade tänkt ge bort mig till någon släkting
Tillhör inte alla hus på Djurgården djurgårdsförvaltningen (staten)?Finns många mysiga ställen utanför stan!
Hade jag haft råd hade jag köpt ett hus på Djurgården! Ganska smidig pendling om man vill in till stan