Vad gör vi? Del CXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag förstår absolut norrländska bättre än skånska :D Jag älskar dock när särbon drar något gräsligt uttryck och deras gästjägare (Jönköpings-trakten) ser ut som frågetecken :rofl:

Pitemål är ändå top notch. Brorsans fru hade råkat ut för en pratsam pitebo (japp de finns 😆) som snackade bondska. Hon hade inte förstått ett ord på de 30 minuter ”samtalet” pågick.
:rofl:
 
Pitemål är ändå top notch. Brorsans fru hade råkat ut för en pratsam pitebo (japp de finns 😆) som snackade bondska. Hon hade inte förstått ett ord på de 30 minuter ”samtalet” pågick.
:rofl:

Alltså... det där med tysta norrlänningar är enligt min empiriska erfarenhet en myt. Det har inte gått att få dem att hålla tyst snarare :rofl: :rofl: :rofl:

Möjligtvis att några från inlandet innanför Skellefteå har varit en aning mer tystlåtna :D
 
Alltså... det där med tysta norrlänningar är enligt min empiriska erfarenhet en myt. Det har inte gått att få dem att hålla tyst snarare :rofl: :rofl: :rofl:

Möjligtvis att några från inlandet innanför Skellefteå har varit en aning mer tystlåtna :D
Min bordskavaljer kommenterade det på en bal en gång, jag var säkert tyst i flera minuter efter det. Å andra sidan så sa han även till att det var han som var min bordskavaljer när han tyckte jag pratade för mycket med min andre bordsgranne. :D
 
När de väl träffar folk så måste väl allt UT!!! :D

Sant :laugh:

Edit: Sedan kan säkert pratsamheten hos den manliga delen av befolkningen ha att göra med att jag varit den första nya kvinnan utifrån i byhålan på ca hundra år ;)

Edit 2: Pappan till värden vi har i Jämtland var väldigt upprörd när jag blev ihop med särbon, han hade tänkt ge bort mig till någon släkting :rofl: :rofl:
 
Sant :laugh:

Edit: Sedan kan säkert pratsamheten hos den manliga delen av befolkningen ha att göra med att jag varit den första nya kvinnan utifrån i byhålan på ca hundra år ;)

Edit 2: Pappan till värden vi har i Jämtland var väldigt upprörd när jag blev ihop med särbon, han hade tänkt ge bort mig till någon släkting :rofl: :rofl:

83F0AD3F-EE18-4259-88F6-048115744039.webp
 
Varit och hämtat varor i vanlig ordning på måndagar har det visst blitt. Kom på mig själv med att det kändes så självklart att ta fart och köra om 4-5 lastbilar i följd och jag gillar ju inte att ligga brevid i filen för länge utan vill ju om snabbast möjligt vilket visst visade sig vara drygt 130 km/h innan jag givetvis saktade ner. Men kontrasten mot en period tidigare när ångestspökena gjorde att jag låg bakom och tryckte i stället känns plötsligt ganska avlägset.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 190
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 534
Senast: Badger
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 147
Senast: Entourage
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 119
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp