Vad gör vi? Del CXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan du bara langa upp ett antal (tiotal) miljoner så... ;) optimalt läge, men ont om lite mindre boningar har jag för mig.

Ligger tyvärr ”lite lågt i likvida medel”

1F76A514-9B80-4590-A2A4-E3B1C9853737.gif


Kanske slår upp ett tält
 
Sökt två jobb. Inte för att jag inte trivs där jag är, utan för att lönen är piss och inte går att påverka.. Och för att jag måste söka om jag vill ha a-kassa på deltid. Hade en telefonintervju förra veckan, men de har inte hört av sig igen så det blev väl inget. Synd, jag tror jag hade varit bra på den platsen.
 
Sökt två jobb. Inte för att jag inte trivs där jag är, utan för att lönen är piss och inte går att påverka.. Och för att jag måste söka om jag vill ha a-kassa på deltid. Hade en telefonintervju förra veckan, men de har inte hört av sig igen så det blev väl inget. Synd, jag tror jag hade varit bra på den platsen.

Kan du inte löneförhandla? :)
 
Flanerade i omgivningarna igår, första gången på länge så det var lite intressant att se hur det ser ut när det är klart. Får kanske testa köttbullarna nån gång, nu tog jag en latte på Upplandsgatan istället eftersom jag körde bil så inget vin. :(

Kan rekommendera ”Främmat” om du vandrar till Dalagatan. Ligger typ invid Tennstopet.
 
Man vet att man fortfarande är ung när några finnar ploppat upp mindre smickrande i plytet och fick för mig att ta på lite hudcreme men det tyckte inte nån begynnande ny liten jäkel för fasen va de klia och sved. Måste vart den som var irriterad, om jag plötsligt reagerar med allergi från ingenstans tycker jag ju hela plytet skulle bli likadant....🙃
 
Jag har märkt ett fenomen här på jobbet. Vi finns ju ganska så mitt i Stockholm. De som bor nära jobbet, typ runt 15 minuter bort, kommer alltid "för sent". Tror jag.
Men det visar sig att de får komma senare till jobbet för att slippa sitta i kö när de åker bil till jobbet, trängas på stan när de cyklar eller går till jobbet, och slippa åka när det är så många som åker kollektivt när de åker kollektivt.
Detta även innan corona.

Slog mig nu att alla vi som bor längre bort, ca en timme, inte ens tänkt tanken att be om att få komma senare varje dag för att vi inte orkar trängas/köa?
Undrar varför det är så.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 190
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 534
Senast: Badger
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 147
Senast: Entourage
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 119
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp