Vad gör vi? Del CXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har ställt iordning allt som ska iväg imorgon prydligt och enkelt i hallen :up: Ska bli så skönt få iväg gamla soffan och allt skräp! Dock har jag inte fått provsvaret ännu, hoppas verkligen det hinner komma till lunchtid imorgon då grejerna är planerade att hämtas :nailbiting: Men det brukar gå fort så förhoppningsvis har det dykt upp ett negativt svar tills jag vaknar imorgon!

Hjärnan är pigg men kroppen rejält trött så satt mig i soffan igen. Ska förflytta mig till sängen om en liten stund så försöker hålla mig vaken med att läsa lite.
 
Idag kände jag för ett dressyrpass och fortsätta försöka få pållan mer "I uppförsbacke" och fokuserade på att jobba henne rätt i traven och även galoppfattningar, efter uppvärmningen (som redan den kändes sååå fin i galoppen 😍) och hon kändes riktigt fin att rida; så roligt ridpass på min härliga häst 😍. Tänk så bra det känns när piloten fokuserar RÄTT ! Härlig känsla som sitter I men nu är det verkligen sovtajm!
 
Erkänn att det är kolapopcorn du har köpt? :sneaky:
Inte ens i min tillfälliga sinnesförvirring över vad som klassas som lämplig middagsmat skulle jag vingla så långt ned i dekadensens träsk! Fasa! :arghh:

Haha, fast på tal om söta popcorn köpte jag faktiskt en påse pepparkakspopcorn och skickade hem till brorsbarnen ifjol (jag brukar skicka absurda skottska produkter på skoj. :) ) och de blev jätteglada! O_o Jag funderar på att radera dem ur mitt testamente! :D
 
Kokar mer te och försöker plugga klart men hjärnan hänger inte riktigt med längre 🙈 Sablar är vrång på min sambo. Hade jag fått göra klart så hade jag kunnat gå och sova nu.

Är trött både fysiskt och psykiskt. Påfrestande med djur som är sjuka och ett sju jäklans schema. Tur de är fredag imorgon och jag ligger bra till med veckans läsning. Direkt efter seminariumet ska jag bums till Trulen och åka ut i skogen en timme ensam ❤️🐴
Vad pluggar du till?
 
Ouff, lång dag...
Stallpass (mock-maraton 💪), sedan iväg till nästa ställe för uteritt på guldponnyn, sedan hem och ångest-städa i 2,5timmar.

Nu totalt utslagen på soffan, igen för trött för att äta. Då vet man att det är illa. (Jag menar, inte ens sugen på ost??)

Om det är någon som undrar hur mycket ångest man kan få av vägglöss, så är svaret att det vill ni inte veta. Extra lång väntetid hos anticimex tydligen, så deras tidigaste tid är torsdag nästa vecka. Anmälde väl för någon vecka sen eller lite längre. Och måste fortsätta sova i sängen för att inte riskera att de migrerar till annat rum. Vetskapen att de kryper runt på en på natten och biter does not make for a good sleep... Så jävla slut i kropp och knopp just nu 😓
Sätt dubbelhäftande tejp på sängbenen.
 
Idag bär det av till banken och nytt bolån. Kommer sänka kostnaderna med ca 6000 om året. Plus att banken har ett öppet kontor i byn, dit man faktiskt får komma och prata med en människa när man behöver hjälp. Tidigare banker har bara hänvisat till hemsidan, vilket ofta funkar men ibland vill man ju träffa nån och få svar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 978
Senast: manda
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 586
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
722
Senast: Svartkatt
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, jag är 38 år och det slår aldrig fel att prata med mor eller moster. De kan va glatt men det kommer ALLTID en "gör såhär" från dem...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 539
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp