Vad gör vi? Del CXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Suck, varit och handlat, det som jag åkte dit för att handla var slut. Så typiskt. Handlade en del annat, ffa grönsaker så yay me. Men även några munkar så icke-yay. Lämpade även av en del kartonger på återvinningen så yay igen.

Hur går det för svenskarna i EM?
4 fel för Douglas och Angelica, Roffe och Peder kvar :),
 
Senast ändrad av en moderator:
Försöker rodda i allt möjligt här hemma 😅 Dels behöver jag verkligen läsa på inför imorgon är inte riktigt klar med de Samtidigt ska jag försöka laga mat .. Hade jag varit själv hemma hade jag ätit senare när jag är klar med pluggandet men icke en sambo som gnäller att han vill ha mat innan han ska till jobbet 😴 Svara laga mat själv då .. Men nja .. De kände tydligen som ett straff att laga mat (?) Aldrig hört men men.
 
Försöker få med barnet hem från förskolan. Det går sådär 😅🙈😁

0A256B17-8003-4F1C-BE06-81C5DCDFF3F4.jpeg
 
Alltså jag blir så frustrerad :banghead:
DHL kommer och säger de har leverans. Visst var det xxx jag heter?
Ja, säger jag.

Sedan signerar DHL snubben med min signatur att jag tagit emot. Frågade vad sjutton han höll på med. "Jag signerar". :banghead: Förklarade irriterat att det är brottsligt.
"Men vadå? Du har ju tagit emot"
:rage::rage::arghh:
Jag hade ringt och klagat!
Vi hade en ung posten kille som gjorde så där jag jobbade. Inte superkul när det är varor för ett par tusen.
 
Alltså jag blir så frustrerad :banghead:
DHL kommer och säger de har leverans. Visst var det xxx jag heter?
Ja, säger jag.

Sedan signerar DHL snubben med min signatur att jag tagit emot. Frågade vad sjutton han höll på med. "Jag signerar". :banghead: Förklarade irriterat att det är brottsligt.
"Men vadå? Du har ju tagit emot"
:rage::rage::arghh:
Min dator försvann och jag ringde och efterlyste den men fick till svar att jag mottagit den. Jag exploderade och sa på telefon att jag polisanmäler den som stulen för jag hade inte kvitterat någon försändelse.

När jag sedan kom hem väntade chauffören på mig och vi kunde reda ut vad som hade hänt. Det var inte min kvittens, hon hade gjort en kråka att datorn låg i en brevlåda, problemet var bara att det var inte min brevlåda och ägaren var bortrest en vecka. Vem som helst hade hur enkelt som helst kunnat tagit datorn och ingen hade ens vetat om det.

Ilskan la sig i samma sekund som datorn kom till rätta, men jag antar att hon aldrig mer la några paket i brevlådor och lämnade egna kråkor som kvittering. :grin:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 978
Senast: manda
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 589
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
722
Senast: Svartkatt
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, jag är 38 år och det slår aldrig fel att prata med mor eller moster. De kan va glatt men det kommer ALLTID en "gör såhär" från dem...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 539
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp