Vad gör vi? Del CXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är sugen på massa olika saker jag inte har hemma :crazy: ostkaka, choklad, nötter... Det jag faktiskt har hemma känns helt ointressant dock O_o men men... Ska gå och duscha om en stund, sen är det dags att sova. Provtagning imorgon, hatar att provtas! Men funderar på att baka muffins efteråt... nånting kul måste man få göra när man är förkyld och står ut med den där pinnen i näsan :laugh:
 
Kollar på travet eller ja har de på medan jag pluggar. Sista loppen för ikväll och jag måste säga att jag beundrar dem som orkar jobba med de här. Jag gav upp den biten pga av arbetstiderna.

Försöker plugga lite eller ja de har jag gjort en del. Ska strax ta en dusch sen får väl boken följa med till sängen.
 
Här blev det också kräftor till kvällsmat, och hemgjord pizza men våra kräftor fångade vi ett par hundra meter hemifrån och kokade i söndags. ;) Nu har jag nätshoppat mat för jag insåg att jag måste handlar och jag orkar inte gå in i affären i morgon efter jobbet. Först surade jag ihop när jag hade bokat en tid, plockat ihop allt jag skulle ha och så var min bokade tid helt plötsligt borta. Så jag bytte butik och fick börja om med att klicka i vad jag skulle ha. Lite längre bort men bättre utbud. :idea:
 
Grattis i efterskott @athena_arabians ! 🥂

Avis på alla kräftor :cautious:
Min granne har fattat att jag gärna hjälper honom göra av med några kilo kräftor har tagit upp ur sjön nu och då. Han ringer och börjar alltid med ”du, nu har jag ett problem som jag hoppas du kan hjälpa mig med. Jag har x kilo kokta kräftor som inte får plats i kylen…”. Jag räddar såklart upp läget varje gång. 🦞🦸🏻:D
 
Avis på alla kräftor :cautious:
Usch hatar lukten när någon kokar kräftor 🤢 Min Pappa bodde under många år under min uppväxt på en annan gård en den som han bor på idag och då hade vi kräftfiske vatten. Så brukade bli en 500-600 kräftor per år som plockades upp och när han börja koka dem stank de i hela huset 🤢 Äter inte kräftor efter de så nej inget att var avis på 😂🤷
 
Ingen covid-19 här och jag har idag min andra dag som helt frisk, vilket betyder att vi imorgon åker till Jämtland och tittar på stuga! :bump:

Sambon som inte var eld och lågor över stugan pga att han tyckte att den såg sunkig ut på bilderna har redan packat kaffepannan och dessutom börjat leta snöskoter som behövs för transport vintertid, så det känns väldigt bra! Egentligen tror jag att motviljan har handlat om att han helst vill ha en stuga längre upp i landet, men han har nog insett att det är orealistiskt att ha ett fritidshus 80-100 mil hemifrån.

Håll nu tummarna för att stugan känns bra! Nu ska jag bara försöka koncentrera mig på att jobba och beta av en massa saker så att jag kan ta ledigt imorgon med gott samvete. Måste dock komma ihåg att få tag på mäklaren också så att han kan ge instruktioner om var nyckeln finns.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 978
Senast: manda
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 589
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
722
Senast: Svartkatt
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, jag är 38 år och det slår aldrig fel att prata med mor eller moster. De kan va glatt men det kommer ALLTID en "gör såhär" från dem...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 539
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp