Vad gör vi? Del CXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
De absolut sämsta Irish dricks i England (Skottland har jag inte varit i - än) och det beror på;

1. Dom kan inte göra kaffe, inte ens med hjälp av pulverkaffe - du får något som liknar svagt te i koppen
2. Du får den billigaste wiskeyn du kan hitta
3. Inget farinsocker
4. Sprutgrädde

Say no moore :wtf:

Gahhh har anvander alla spray gradde ocksa. Det ackligaste som finns. Jag har till och med varit med om att fa fragan vad det ar nar jag vispat gradde och anvant till nagot annat an bakverk sa den inte ar sot.

Alltså - min hjärna. :banghead:
Jag kan inte äta svamp längre. Men lämna dem kvar i skogen kan jag inte heller. Väldigt ologiskt.

Så om ett par timmar ska jag åka och lämna av dem till en ung person som gillar svamp. Och ta med en lie som jag lånar ut i samma veva.
Visa bifogad fil 76295

Oh ... min favorit svamp :heart :d som jag aldrig hittat har. 😣
 
I dag kommer son med familj for att hjalpa Maken med ett par grejor pa tomten sa jag blir "shanghajad" av barnbarnen och helt upptagen med dem, skulle jag tro. Jag tankte att vi skulle ta och grilla korv i dag (jag ORKAR inte laga ordentlig mat, so there!) och kanske tillverka en rabarber paj av de rabarber Princess Diva inte gravde sonder.:cautious: Jag ALSKAR att ha barnbarnen har ... men det tar mer pa krafterna an man tror. :grin:
 
Bästa stället är gräsmattan framför huset. Under eken. Plockade tre stoora idag.
Har kantareller vid postlådan också :D

Vissa år växer det champinjoner i dungen invid huset.
Naturtomter är de bästa :heart
I stugan har jag det, hemma är det bara en sandåker. Fast jag har ängschampinjoner i hagen :d Sånt upptäcker man när man inte har hästar som äter upp dom längre... :angel:
 
Jösses. Så trött.
Överlevde sista dagen på jobbet igår. Knappt. Kommer på mig själv med att fortfarande stressa, inte fattat att jag är klar nu. Överlevde också andra dagen på skolan, tack och lov att vi fick gå lite tidigare. Så totalt mosig i huvudet.

Har nu tydligen tajmat ihop det med mens, så ikväll ska jag bara satsa på att äta min bodyweight i ost och bröd.
 
Jösses. Så trött.
Överlevde sista dagen på jobbet igår. Knappt. Kommer på mig själv med att fortfarande stressa, inte fattat att jag är klar nu. Överlevde också andra dagen på skolan, tack och lov att vi fick gå lite tidigare. Så totalt mosig i huvudet.

Har nu tydligen tajmat ihop det med mens, så ikväll ska jag bara satsa på att äta min bodyweight i ost och bröd.
Ostfondue!
 
Lagar mat och fryser (!) Så nu är de höst nu börjas de årstiden när jag sover med dubbla täcken i mellan åt och värmefilt 🍂🍁 De har varit min räddning värmefilten.
Ska äta middag med sambon innan han åker till jobbet, ska plugga en stund sen när jag blir själv hemma.
 
Jag har gjort bort mig . Berättade för gubben hur kollegans son hade betet sig och dom hade pratat om vikt och hälsosam mat medans gubben kör bil. De är bara de att han kläcker ut sig sen att han har sin son med sig som är övervikt och har aspberger (introvärt) .

Fick skriva till gubbens son att jag bad om ursäkt och 2 arga sms till min gubbe att han kunde ha skickat eller sagt något idsg då vi har pratat över mobilen 4 gånger idag .

Och han har inte sagt ett ljud över att han skulle ha med sin som till skyttet
 
@Tranan Fiskbullar och musslor, kan göras med fisk har jag hört om man inte gillar fiskbullar. Kummin curry vitlök soja mm.
1630516482847.webp

Panerad kykling och stekt potatis.
 
Ligger på soffan och är trött. Har sprungit och ätit pizza som inte var god.
Borde ordna lite med tomma kartonger men jag orkar inte. Skjuter upp det till i morgon.

I helgen ska jag ha någon form av försenad födelsedagsfika. Var ju sjuk innan och ville vara 100% frisk innan jag bjöd hit mormor.
 
Sitter och njuter av att det inte är så långt kvar i detta hus. Idag fick vi nycklar till huset vi mellanlandar i medan vi väntar på att vårt nästa blir klart. Lämnade av några dåligt packade lådor med ömtåligt gods. Kidsen la beslag på övervåningen. De hade ett badkar och en bastu i "sitt" badrum och var helt sålda 😂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 978
Senast: manda
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 591
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
722
Senast: Svartkatt
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, jag är 38 år och det slår aldrig fel att prata med mor eller moster. De kan va glatt men det kommer ALLTID en "gör såhär" från dem...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 540
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp