Vad gör vi? Del CXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och funderar vad jag glömt 🤔
Bilen är packad med återvinning. Junioren ska strax få lite mat i sig innan vi åker till staden och det ska (äntligen) shoppas lite nya kläder och skor till h*n. Sen ska samma junior till körskolan och medans h*n är där ska jag åka och handla födelsedagspresent till systersonen som fyller 3 år och dessutom tänker jag passa på att gå i "bra-och-ha-affärer" - läs jysk, rusta mm... visst'ja lämna återvinningen också ;)

Det blir en späckad em! *pust* 😬
 
Alltså - min hjärna. :banghead:
Jag kan inte äta svamp längre. Men lämna dem kvar i skogen kan jag inte heller. Väldigt ologiskt.

Så om ett par timmar ska jag åka och lämna av dem till en ung person som gillar svamp. Och ta med en lie som jag lånar ut i samma veva.
1630503380933.webp
 
Så himla trött idag efter en natt med bara ett par timmars sömn. Men nu mår jag bättre igen, så skönt.
Har dock ångest över att jag sjukanmälde mig idag, men samtidigt kunde jag inte jobba när jag kräktes blod halva natten.

Så less på att både mitt psyke och min kropp är vek, men antar att det hänger ihop..
 
Lyssnar på barnen medan mannen försöker spruta wd40 på A-traktorns dragkrok. Visade sig att den var ful lagad och ej godkänd så vi fick köpa en bättre begagnad igår efter råd av verkstaden. En ny kostar ca 3000 kr och arbetskostnaden på verkstaden beror helt på hur lätt den gamla lossnar. Då A-traktorn dessutom läcker olja nånstans så kan det ändå bli en dyr kostnad. Igen. Blir snart billigare att flytta till stan/samhället där det finns bussar :grin:
 
Dagens heroiska insatser i statens tjänst avslutade. Jag måste spara några hjälteinsatser till imorgon också. Synd att göra sig själv arbetslös.

Nu ska jag bara hitta på något delikat till familjens middag också. Igår serverades pankopanerad spätta med remoulad. Så idag är det bönor på menyn antar jag?
 
Varit i stallet halva eftermiddagen 😍 Kört Trulis bland annat och idag ni lyckades jag släppa handbromsen på honom som legat i en och halv månad. De var så jag fick hålla igen sista vändan hemåt för de var tydligen skit roligt att jogga med svansen rakt ut 🐴💨 Och ja han kan svettas 😂 Fått hör så många gånger av hans förra tränare att den där han kan inte bli svettig för han tar aldrig i 😂😂
IMG_20210901_153450651_HDR.webp
 
GRATTIS @athena_arabians 🎂🥂🍾

Känns tomt på jobbet utan kollegan.
De håller på och byter fönster på våningen ovan, jäklar vad det väsnas. O_o Lär bli iskallt här när alla fönster är borta, jag måste nog ta med mig varmare kläder i morgon.

Chefen har inte synts till sedan han flydde i panik när han kom på att kollegan skulle sluta och det blev obekvämt för honom. :angel:

Jag hade en sadan chef for lange sedan. Han var rektor pa en skola med straxt over 2000 elever och gick och gomde sig i tomma klassrum nar han visste att nagon ville ha tag pa honom for nagot viktigt. Han avbrot ofta nar man borjat prata sa han visste vad man ville och var det nagot besvarligt sa han att han inte hade tid just da och flydde for att leta efter ett bra gomstalle. 🤡🤨😣🙄
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 978
Senast: manda
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 592
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
722
Senast: Svartkatt
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, jag är 38 år och det slår aldrig fel att prata med mor eller moster. De kan va glatt men det kommer ALLTID en "gör såhär" från dem...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 540
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp