Vad gör vi? Del CXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har en sån där dag när det är supersvårt att göra något. Har påbörjat 5 arbetsuppgifter men nu då :D
Känner mig helt oförmögen att göra mer än så, typ "Jag är klar nu, får jag gå hem nu?"

Funderar på om det kanske kan hjälpa att ta en paus på 5-10 minuter och sen bara välja en arbetsuppgift och köra på. :cautious:
 
Har precis beställt en klänning i egentligen en storlek för liten med förhoppning om att kunna ha den på ett evenemang i slutet av september (preggo v. 22 då). Hoppet är det sista som lämnar en. #skohornochvaselin

Apropå detta, om det enda som är för litet på en klänning är ett band som går under bysten (ej elastiskt) och det är en dragkedja i ryggen. Brukar det då gå att lägga ut den några cm? Eller är det helt kört och blir superfult? (hos skräddare då, själv kan jag ingenting). Klänningen i fråga: https://www.zalando.se/needle-and-t...cocktailklaenning-deep-red-nt521c09c-a11.html
 
Apropå detta, om det enda som är för litet på en klänning är ett band som går under bysten (ej elastiskt) och det är en dragkedja i ryggen. Brukar det då gå att lägga ut den några cm? Eller är det helt kört och blir superfult? (hos skräddare då, själv kan jag ingenting). Klänningen i fråga: https://www.zalando.se/needle-and-t...cocktailklaenning-deep-red-nt521c09c-a11.html
Borde man inte kunna fälla in elastiskt band/snörning där bak där bandet möter dragkedjan i värsta fall? Man lär iofs kanske behöva skifta hela dragkedjan då också, mvh kan inte sy
 
Har läst lite kurslitteratur och klämt ner mig bredvid katten i fåtöljen. Skulle behöva starta om torktumlaren men är lindrigt motiverad till att resa mig upp :p Passar på att fundera lite över hur jag ska möblera vardagsrummet. Klämma in skrivbord och soffa? Soffa med långt till TVn? Det är väl tur att det ser ut att vara ett bra tag kvar tills jag behöver bestämma mig (eller det går ju alltid att ändra sig i efterhand oavsett. Och vad för soffa vill jag ha? I-landsproblem de luxe.
 
Borde man inte kunna fälla in elastiskt band/snörning där bak där bandet möter dragkedjan i värsta fall? Man lär iofs kanske behöva skifta hela dragkedjan då också, mvh kan inte sy

Ja, jag tänker att om man förlänger bandet på något sätt så måste man ju även fylla på med tyg på samma ställe och då är ju frågan hur det ser ut. Hmmm... Det bästa är ju om en bit av bandet är insytt i fog som man kan släppa ut men det ser inte så ut. Har dock inte fått hem den ännu så får kika.
 
Katten har varit in med en levande fjäril (som hon släppte när hon såg matte) O_o Jag lyckades fånga och ha ut den så jag hoppas den överlever. Det var iaf ingen utrotningshotad variant, jag kollade upp den och det var en sorgmantel :up:

Kattracka :p
Sorgmantlar är så himla fina, vi får dem ofta ute i sommarstugan hemma i Västerbotten. Tydligen blir det fler och fler makaonfjärilar där också! <3
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 978
Senast: manda
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 592
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
722
Senast: Svartkatt
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, jag är 38 år och det slår aldrig fel att prata med mor eller moster. De kan va glatt men det kommer ALLTID en "gör såhär" från dem...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 540
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp