Vad gör vi? Del CXXXVII

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Japp, Arbetsuppgiften Àr fan mig omöjlig. jag gjorde en audit och de saknar 10% av dokumentationen pÄ jobbet. Jag Àr inte beredd att vara dokumentansvarig pÄ ett sÄnt stÀlle som saknar nÀra 700 dokument pÄ 6 mÄnader nÀr projektet ska pÄgÄ i 4 Är till.
Fast det Àr vÀl just dÀrför de behöver en dokumentansvarig och dÀrför du har ett jobb? För att fÄ fram resterande? I de projekt jag varit med i Àr det mer regel Àn undantag att dokumentation saknas sÄ det fÄr man nog rÀkna med.
 
Fast det Àr vÀl just dÀrför de behöver en dokumentansvarig och dÀrför du har ett jobb? För att fÄ fram resterande? I de projekt jag varit med i Àr det mer regel Àn undantag att dokumentation saknas sÄ det fÄr man nog rÀkna med.
det saknas dokumentation dÄ och dÄ i alla projekt. men inte pÄ denna skala. och inte den klassens dokument som saknas nu. Jag kan Äterskapa en del av dokumenten. vissa fÄr jag rita frÄn scratch eller rekonstruera. men hur Äterskapar jag ritningar pÄ armering i byggnader? nÀr ritningar och instruktioner saknas?
 
Ledsen och arg pÄ mig sjÀlv för att jag Àr det... nÀrmaste slÀkten tyckte att det inte var vÀrt mödan att komma ihÄg min födelsedag, som vanligt. Jag borde ha lÀrt mig vid det hÀr laget men efter att vi pratade rÀtt mycket kring mammas död trodde jag vÀl att de kanske skulle börja bry sig men inte.
TrÄkigt :(

Men grattis đŸ„łđŸ˜žđŸ’
 
IgÄrkvÀll efter promenaden fick jag vad Àr övertygad om var ÄngestkÀnsla, var nog för jag slappnade av helt enkelt. Blir sÄ ibland. Pulserade i skallen och bla bla men kÀnde att nÀr jag inte drog ivÀg i oron sÄ bara försvann det! Dvs. mÄste ju varit Ängest som spökade och inget fysiskt farligt. Vilken kÀnsla lixom. SÄÄÄ skönt nÀr skiten bemÀstras mer o mer men det tar tid, det gör det :heart . Ett steg i rÀtt riktning var som sagt att lÀmna arbetet, nu kan det bara bli bÀttre!
 
Ledsen och arg pÄ mig sjÀlv för att jag Àr det... nÀrmaste slÀkten tyckte att det inte var vÀrt mödan att komma ihÄg min födelsedag, som vanligt. Jag borde ha lÀrt mig vid det hÀr laget men efter att vi pratade rÀtt mycket kring mammas död trodde jag vÀl att de kanske skulle börja bry sig men inte.
Grattis i efterskott, sÄ ledsen att de inte kom! hoppas du fÄr en bra dag iallafall.
 
Stort grattis pĂ„ födelsedagen i efterskott @athena_arabians! đŸ„łđŸ’•

E32D3751-E1FF-427B-9EB0-D87735F801E2.gif
 
Jag Àr hemma idag, Àr smÄförkyld sÄ ska provtas imorgon pÄ morgonen. Troligen ingen corona men blev rejÀlt kall i lördags nÀr vi satt ute pÄ konserten och har kÀnt mig bÄde kopiöst trött och stressad sedan i mÄndags sÄ Àr nog en reaktion pÄ det.
Men nu sitter jag i soffan, Àter frukost och vÀntar pÄ att kaffet ska bli klart :d Lilla herrn spanar pÄ fÄglar och Lillkatten har en brottningsmatch med sin blÀckfisk, mysig morgon detta :heart
 
det saknas dokumentation dÄ och dÄ i alla projekt. men inte pÄ denna skala. och inte den klassens dokument som saknas nu. Jag kan Äterskapa en del av dokumenten. vissa fÄr jag rita frÄn scratch eller rekonstruera. men hur Äterskapar jag ritningar pÄ armering i byggnader? nÀr ritningar och instruktioner saknas?
MÄste bara frÄga, har inte ni typ nÄgon sorts Code of Conduct ni ska följa eller nÄt annat dokument som ni skrivit under om att inte skriva negativa saker om eran arbetsplats offentligt?
 
Vaknade av att min nyinflyttade granne ringde pÄ i panik och ville skriva ut en fullmakt samt att jag skulle bevittna. Tydligen klantat sig och inte dykt upp vid husförsÀljning. Skulle nu skicka en fullmakt med taxi. Godmorgon yxskaft pÄ den!
 
Ledsen och arg pÄ mig sjÀlv för att jag Àr det... nÀrmaste slÀkten tyckte att det inte var vÀrt mödan att komma ihÄg min födelsedag, som vanligt. Jag borde ha lÀrt mig vid det hÀr laget men efter att vi pratade rÀtt mycket kring mammas död trodde jag vÀl att de kanske skulle börja bry sig men inte.
Stort grattis pĂ„ födelsedagen! đŸ„ł
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

SamhÀlle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan Àr att klara mig frÀmst pÄ...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 978
Senast: manda
·
HÀstvÄrd Jag Àr lite fundersam gÀllande en av vÄra hÀstar, ett 18-Ärigt islandssto. Hon har under en ganska lÄng period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 592
Senast: Roheryn
·
KatthÀlsa Jag har tvÄ innekatter, steriliserade honkatter, syskon frÄn samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var Ätta veckor...
Svar
11
· Visningar
722
Senast: Svartkatt
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, jag Àr 38 Är och det slÄr aldrig fel att prata med mor eller moster. De kan va glatt men det kommer ALLTID en "gör sÄhÀr" frÄn dem...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 540
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • TvĂ€ttstugedrama
Tillbaka
Upp