Vad gör vi? Del CXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Önskar att jag tålde stress bättre.
önskar att jag hade ett bättre psyke.
jag kan inte ha allt.

Ingen har ju allt men då får man göra det bästa efter sina förutsättningar och hitta lösningar som funkar i längden. Jag misstänker att du blir mindre och mindre anställningsbar för varje "hoppighet" du gör hos en arbetsgivare.
Om du inte tål stress så ska du kanske ha ett mindre stressfyllt arbete. Jag vet förstås inte hur mycket stress du tål men det finns ju en mängd olika arbeten. Kanske är det där du ska lägga ditt fokus istället för att snurra runt?
 
Ingen har ju allt men då får man göra det bästa efter sina förutsättningar och hitta lösningar som funkar i längden. Jag misstänker att du blir mindre och mindre anställningsbar för varje "hoppighet" du gör hos en arbetsgivare.
Om du inte tål stress så ska du kanske ha ett mindre stressfyllt arbete. Jag vet förstås inte hur mycket stress du tål men det finns ju en mängd olika arbeten. Kanske är det där du ska lägga ditt fokus istället för att snurra runt?
Kan bara hålla med
 
Måste vara så, men det känns ju ändå som en rätt klassisk drink. Särskilt efter en middag i en hotellbar och liknande. :)
De absolut sämsta Irish dricks i England (Skottland har jag inte varit i - än) och det beror på;

1. Dom kan inte göra kaffe, inte ens med hjälp av pulverkaffe - du får något som liknar svagt te i koppen
2. Du får den billigaste wiskeyn du kan hitta
3. Inget farinsocker
4. Sprutgrädde

Say no moore :wtf:
 
De absolut sämsta Irish dricks i England (Skottland har jag inte varit i - än) och det beror på;

1. Dom kan inte göra kaffe, inte ens med hjälp av pulverkaffe - du får något som liknar svagt te i koppen
2. Du får den billigaste wiskeyn du kan hitta
3. Inget farinsocker
4. Sprutgrädde

Say no moore :wtf:
Oj! fy!
Gillar annars Spanish coffey
 
Grattis på födelsedagen @athena_arabians :heart

1630495041615.webp
 
Folk dricker väl inte det på brittiska öarna? Känns som ett amerikanskt påhitt typ. Som jag fattar var det ett gäng frusna amerikaner som blev bjudna på ngt liknande på en flygplats på Irland och sen tog hem idén till usa där de typ utvecklade den till en ”drink”.

Hörde av en irländare att om du ser någon dricka Irish coffee på en pub så vet du att de är turister. Själva dricker de Hot whiskey.
 
De absolut sämsta Irish dricks i England (Skottland har jag inte varit i - än) och det beror på;

1. Dom kan inte göra kaffe, inte ens med hjälp av pulverkaffe - du får något som liknar svagt te i koppen
2. Du får den billigaste wiskeyn du kan hitta
3. Inget farinsocker
4. Sprutgrädde

Say no moore :wtf:
Det blir tydligen lite dålig stämning om man beställer Irish coffee om man är på sportbar i Skottland säger sambon :angel:
 
De absolut sämsta Irish dricks i England (Skottland har jag inte varit i - än) och det beror på;

1. Dom kan inte göra kaffe, inte ens med hjälp av pulverkaffe - du får något som liknar svagt te i koppen
2. Du får den billigaste wiskeyn du kan hitta
3. Inget farinsocker
4. Sprutgrädde

Say no moore :wtf:
Man måste ju instruera dem. :D Här använder de i alla fall kaffe från kaffemaskinen och Paddys whiskey som de ska. Farinsocker har de ju aldrig däremot, och alltid spraygrädde! Det sistnämnda är förlåtet dck, jag förstår att de inte ställer sig och vispar färsk grädde.
 
Har fått lite gjort i dag i alla fall. Är alltid så här efter bråttom-bråttom perioder där man har så mycket att göra att man nästan kräks av stress.
Helt plötsligt försvinner allt det, och man sitter där och typ undrar varför det inte är kaos och blir handlingsförlamad. :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 978
Senast: manda
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 592
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
722
Senast: Svartkatt
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, jag är 38 år och det slår aldrig fel att prata med mor eller moster. De kan va glatt men det kommer ALLTID en "gör såhär" från dem...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 540
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp