Vad gör vi? Del CXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hämtat hem väggklockan jag fick efter pappa. Den har varit på rengöring och renovering hos en urmakare, det har bytts fjädrar och 30 bussningar! Nu ska jag inte behöva göra något på 30 år utan kan hänga upp den och dra upp den. Kära älskade pappa, farfar köpte klockan när han föddes och han hade varit 87 år nu om han levt. 😭❤️
 
Kanske beror på vad man tänker på som kattunge, jag tänker typ alldeles färskt hemma från uppfödaren 🤔
Mvh bortskämd ragdollägare som aaaaldrig haft såna problem :angel::rofl:

Jag med (även om jag hämtade vid 14v). Hon studsade direkt (och far numera runt som en ekorre i träden).

Edit: Hon klättrar på nya armeringsnätspaljén också... sådär en 2,5m hög :meh:

Edit: Stegar funkar också... Hon hade inte fyllt ett år ännu:

_20210825_194438.webp
 
Senast ändrad:
Kanske beror på vad man tänker på som kattunge, jag tänker typ alldeles färskt hemma från uppfödaren 🤔
Mvh bortskämd ragdollägare som aaaaldrig haft såna problem :angel::rofl:
Liten är inte så liten längre. De är drygt tretton veckor nu till helgen. :D Men nej, jag är inte orolig för hunden som så, de är väl mer att det är lätt för kisse att hoppa in i lugn och ro, men händer det sedan något och det blir bråttom är det kanske inte lika lätt att hoppa ut igen.
Å andra sidan har vi gott om klättermöjligheter i alla (båda! 😅) rummen. Det ska säkert gå bra.
 
Jag är lyckligt omedveten om deras bravader :angel:

Och kommer troligen inte utsätta mig för dem oavsett hur söta de än ser ut med sina stora ögon och vackra näsor :arghh::heart har hört tillräckligt av er andra :angel:
Nu håller det här på att spåra ut till en kattråd, men vildaste kattungarna tycker jag är bondkatter, mina orientaler/siameser har aldrig varit i närheten. De är små kärlekstörstande varmvattenflaskor som vill vara nära, nära och helst tätt intill. Förutom Wilma då, som tuggar på matte när hon är hungrig. 😸
 
Senast ändrad:
Liten är inte så liten längre. De är drygt tretton veckor nu till helgen. :D Men nej, jag är inte orolig för hunden som så, de är väl mer att det är lätt för kisse att hoppa in i lugn och ro, men händer det sedan något och det blir bråttom är det kanske inte lika lätt att hoppa ut igen.
Å andra sidan har vi gott om klättermöjligheter i alla (båda! 😅) rummen. Det ska säkert gå bra.
Ställ någon stol intill gallret på den ena sidan om katten behöver något extra för att lätt hoppa ut :up: bara ett förslag.
 
Slappar framför Husjägarna Danmark och dricker mitt "onsdagsvin". "Ondsdagsvin" är en trevlig tradition som jag har börjat nyligen. Om jag handlar vin på en onsdag (bra lugn dag på systemet) så köper jag flaskan till helgen PLUS en mini-flaska (2,5 dl) som jag dricker samma kväll. Det är ju ändå lille-lördag, eller hur :p ?! Idag blev det den röda Gato Negro.
Bästa programmet!
Mamma och jag har nästan bestämt oss för att åka till Danmark på visningar efter att ha sett en massa av dessa program. 😅
 
Nu far jag ofta hora hur gammaldags vi pratar nar vi ar i Sverige. Till och med i telefon har det patalats. :cautious: Jag har aldrig riktigt trott pa det, men ... jag forsar inte nagonting du sager har forutom halsningen:o:eek:




Samma har ... For mig ser det ut som nar jag forsoker lasa Danska eller Islandska. Jag forsar inte ett ord!:grin::angel:
Du är inte ensam, jag fattade inte så mycket heller :cautious: Trodde det var stockholmska 🧐
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 978
Senast: manda
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 589
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
722
Senast: Svartkatt
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, jag är 38 år och det slår aldrig fel att prata med mor eller moster. De kan va glatt men det kommer ALLTID en "gör såhär" från dem...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 539
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp