Vad gör vi? Del CXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har fått en cysta i ögonbrynet som jag ska operera bort om en timme. Känner mig lite nervös ändå, jag är van vid sprutor och att bli skuren i men inte i ansiktet 🙈 Hoppas att det ska gå relativt smärtfritt. Har förvarnat på jobbet att jag kommer vara blå över ögat närmsta veckan så de vet i förhand, och inte behöver vara oroliga för att det är en efterkonstruktion.

Men AJ 😫
 
Varit på apoteket, affären och Granngården 😅 Så nu får de allt vara lugnt en stund innan jag ska iväg och släppa in hästarna. Börjar blåsa upp så antar att de är regn på G. Blir de så får de gå in tidigare då Trulis hatar kombon av regn och blåst han tjurar ihop totalt.

Men nu soffläge en stund 😳
 
Under sen lunch berättar sambon att han sett en massa grodbebisar i trädgården. Jag älskar grodor och pep förtjust. Sen sa jag "Jag ska ut och leta nu. Jag ska ta in dem! Och så ska de bo här!"
Han tittar skrämt på mig och var inte helt säker på att jag skämtade, vilket jag så klart gjorde.
Men han tyckte att: "Du har ju inga spärrar.. Dr Dolittles lillasyster.."
🙄😂
 
En meter garderob i kaoset 😅

B2A151BF-F397-4F23-8280-D1C1A5DEB17B.webp
 
Utöver att det känns som att halva ansiktet ska gå sönder så har jag en hemskt trist arbetsdag. Jag har en kollega som ligger på mig om saker som jag dels inte ska ska arbeta med enligt min arbetsbeskrivning just nu, men jag försöker ändå hjälpa till, men som jag dessutom inte kan eftersom jag inte har fått någon upplärning. Så då är den kollegan irriterad eftersom han har fått besked någon annanstans ifrån att det är mitt jobb, av någon anledning, och verkar tycka att jag är allmänt kass som tar tid på mig och inte förstår. Och eftersom jag inte kan de här sakerna så försöker jag få hjälp av en annan kollega som är allmänt snäsig och säger att det inte är hans jobb, utan mitt, och undrar om jag inte fått någon överlämning. Så himla gemytlig dag oss kollegor emellan.
 
Stressar upp mig själv och väntar på att få skriva prov. Ett litet delprov vad jag förstår men är precis lika nervös för det. Köpte en glass och en kaffe. Men nu behöver jag gå in i mig själv och lugna nerverna. Hade nästan föredragit att ha provet på förmiddagen. Haft svårt att koncentrera mig på annat :nailbiting:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 978
Senast: manda
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 589
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
722
Senast: Svartkatt
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, jag är 38 år och det slår aldrig fel att prata med mor eller moster. De kan va glatt men det kommer ALLTID en "gör såhär" från dem...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 539
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp