Vad gör vi? Del CXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu far jag ofta hora hur gammaldags vi pratar nar vi ar i Sverige. Till och med i telefon har det patalats. :cautious: Jag har aldrig riktigt trott pa det, men ... jag forsar inte nagonting du sager har forutom halsningen:o:eek:


Jag brukar svara typ "eyy bror" när min orten-polare ringer.
Han ba "vad gör du"
Jag: "mannen hänger lite runt i hoodsen du vet, chillar och håller mig undan aina".
Han: "jaha okej, sitter på kvartershaken och dricker vin med ett gäng pensionärer I guess..."

Är inte så bra på orten-profilen :rofl:

Samma har ... For mig ser det ut som nar jag forsoker lasa Danska eller Islandska. Jag forsar inte ett ord!:grin::angel:
Haha! Gäller att hålla sig uppdaterad.

Shoo len, vad händer bre, mannen måste gitta ska beckna gendish walla

(nej men jag lurar ingen, är förevigt vin-tanten med rosa hår haha, angenämt)
 
Sitter i Stadsparken i Lund och väntar på att första loppet ska starta. Jag ska dela ut morötter 🥕 :D
Är du på trav?

Nä, det är väl kriminalvårdens årliga kick-off? Hörde att man brukar samla ihop några intagna och anordna åsneridning på deras ryggar. Åsnan som orkar bära den tyngsta fångvaktaren längst får en morot till middag.
 
Slappnade av när jag red efter all skit och då kom en panikångestattack. Sådär obehagligt att jag tror jag ska typ svimma (det snurrade inte det minsta) och ramla av hästen men tvingade mig att bemöta känslorna och på någe vis kom jag ihåg andningen sååå det gick över fort. Var ett bra tag sen och lösningen ju att våga stanna i det och inte fly som jag gjorde tidigare! Ofantligt skön seger kan jag säga!

Hursomhelst; skrittade ut och klättrade lite och lyckades mellan regnskurarna :D och pysslat med pållan; livskvalitet :love:.
 
Herregud. Tror att jag är klar med tavlorna till galleriet. Eller det blir fan inte bättre än såhär. Är kvaliten inte nog bra så är det bara så. Tänker inte röra en pensel igen mer i livet känns det som. Nu ska jag sanera mig, sätta mig på kvarterets bar och sänka ett glas vin. Därefter lyxmiddag
 
Slappar framför Husjägarna Danmark och dricker mitt "onsdagsvin". "Ondsdagsvin" är en trevlig tradition som jag har börjat nyligen. Om jag handlar vin på en onsdag (bra lugn dag på systemet) så köper jag flaskan till helgen PLUS en mini-flaska (2,5 dl) som jag dricker samma kväll. Det är ju ändå lille-lördag, eller hur :p ?! Idag blev det den röda Gato Negro.
 
IMG_20210825_161827269_HDR.webp

En som alltid blir lika glad när matte kommer hem ❣️ Hon ropar på mig efter jag gått hemifrån. Nu jätte lycklig när jag kom från stallet.Hon har vuxit en del sedan vi hämtade henne 😅Går så fort kan de inte vara små för alltid ❤️

Pappa menade att han kunde ta in hästarna själv 🤨 Nej du lilla gubbe när du haltar omkring ska du fasiken inte leda hästar som är upprörda för blåsten ifall de drar till. Så de kunde han glömma 🤣 Han fick klia föl istället och ge dem kvällsmat lagom aktivitet.
 
Nu far jag ofta hora hur gammaldags vi pratar nar vi ar i Sverige. Till och med i telefon har det patalats. :cautious: Jag har aldrig riktigt trott pa det, men ... jag forsar inte nagonting du sager har forutom halsningen:o:eek:




Samma har ... For mig ser det ut som nar jag forsoker lasa Danska eller Islandska. Jag forsar inte ett ord!:grin::angel:

Översätt till engelska så blir det helt klart, yo brother, how's it hanging? Just chilling in the hood.
 
Nu har favoritkollega jobbat sin sista dag hos oss. Vi pratade en del under dagen och tog sällskap hemåt en bit. Känns pisstråkigt minst sagt :( 18,3 veckor tills jag själv slutar för att börja plugga istället (yep, jag har nedräkningsapp i mobilen).

Får se hur det blir. Den här veckan blir iaf tung, för en kollega är sjuk också och några vikarier går inte att få tag på. Idag hoppade chefen in som vikarie och ändå blev det övertid.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 978
Senast: manda
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 589
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
722
Senast: Svartkatt
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, jag är 38 år och det slår aldrig fel att prata med mor eller moster. De kan va glatt men det kommer ALLTID en "gör såhär" från dem...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 539
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp