Vad gör vi? Del CXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh har det varit struligt? :(
Men det blir nog förhoppningsvis värt det när du får ha din egen fladdermus tjutandes och jagandes efter dina hälar :D:love:
Inte själva dealen med uppfödaren, där var det aldrig några problem, men semestern som inte blev beviljad, hämtdatumet som blev förskjutet en vecka (så att jag nu bara har en vecka hemma med hund och katt om jag inte på något vänster lyckas trolla med knäna och få fler semesterdagar) och nu vaccinationdatumet som inte var det jag trodde, så att jag var tvungen att jaga en annan skjuts än den planerade. Visade sig dessutom att ett bröllop bokat upp hela taxistaben under lördagen då jag hade tänkt åka och... och... och... puh! Jag vill ju bara ha min katt! :arghh:😅
Klart värt det! :D
 
Inte själva dealen med uppfödaren, där var det aldrig några problem, men semestern som inte blev beviljad, hämtdatumet som blev förskjutet en vecka (så att jag nu bara har en vecka hemma med hund och katt om jag inte på något vänster lyckas trolla med knäna och få fler semesterdagar) och nu vaccinationdatumet som inte var det jag trodde, så att jag var tvungen att jaga en annan skjuts än den planerade. Visade sig dessutom att ett bröllop bokat upp hela taxistaben under lördagen då jag hade tänkt åka och... och... och... puh! Jag vill ju bara ha min katt! :arghh:😅
Åh tyyypiskt att allt ska ske på en och samma gång! :rofl:
Skönt att man vet att katten kommer hem förr eller senare, men det hjälper ju inte, man vill ju ha dem hemma NU :D

Så spännande! Hade du bestämt namn? :love:
 
Åh tyyypiskt att allt ska ske på en och samma gång! :rofl:
Skönt att man vet att katten kommer hem förr eller senare, men det hjälper ju inte, man vill ju ha dem hemma NU :D

Så spännande! Hade du bestämt namn? :love:
Ja alltså jag fick nästan magsår över det där med semestern faktiskt. Inte en chans att jag kan ta hem en liten kattunge till hunden, dumpa dem ihop och gå till jobbet och hoppas på det bästa liksom. Sedan är det ju lätt att bli otålig också ja, det ska jag inte sticka under stol med. :D

Ja, Kimchi heter han. 🥰
 
Nu blir jag förbannad!!! FK ringde. Jag riskerar att bli återbetalningskyldig för 11 st karensavdrag under ett år som jag fått för arbetsgivaren inte gjort karensavdrag, men jag har ju inte heller fått sjuklön som jag skulle!!!! Så betyder det att jag gjorde fel som stannat hemma vid symtom?? För att slippa bli straffad borde jag ha jobbat med de gamla och riskera att smitta dem????!!!!!

Nja, det är väl inte FK som har gjort fel i det här fallet utan din f.d. AG? Jag upplever inte alls att någon på FK tycker att du gjorde fel som stannade hemma.
Fick du ingen löne-spec där det stod om karensavdraget? Du får väl kontakta din f.d. AG och reda ut det?
 
Jag har fått en cysta i ögonbrynet som jag ska operera bort om en timme. Känner mig lite nervös ändå, jag är van vid sprutor och att bli skuren i men inte i ansiktet 🙈 Hoppas att det ska gå relativt smärtfritt. Har förvarnat på jobbet att jag kommer vara blå över ögat närmsta veckan så de vet i förhand, och inte behöver vara oroliga för att det är en efterkonstruktion.
 
Nja, det är väl inte FK som har gjort fel i det här fallet utan din f.d. AG? Jag upplever inte alls att någon på FK tycker att du gjorde fel som stannade hemma.
Fick du ingen löne-spec där det stod om karensavdraget? Du får väl kontakta din f.d. AG och reda ut det?
Nä jag blev såklart inte arg på FK utan situationen och AG! Har pratat med lönerapportören precis.
 
Megara var hopplös, käkade på sladdar och kablar, hade slalom på öppna spisen där hon redan haft ner ett foto. Så vi gick en promenad i regnet. Megara följde glatt med i början men när det började regna och vi hade en km hem i skogen så var hon inte så glad och klagade högljutt. Föhoppningsvis har jag tröttat ut henne. Nu ligger hon i fåtöljen i biblioteket och sover som en stock.

Hon är så gullig och följer verkligen med mig, inte som Nikita som bara stack och sedan hittade jag henne inte igen och sprang omkring i panik och ropade. Megara travar bara efter och får ibland ett ryck och springer före. Och jamar med jämna mellanrum så jag vet att hon är där :love:
 
Jag har fått en cysta i ögonbrynet som jag ska operera bort om en timme. Känner mig lite nervös ändå, jag är van vid sprutor och att bli skuren i men inte i ansiktet 🙈 Hoppas att det ska gå relativt smärtfritt. Har förvarnat på jobbet att jag kommer vara blå över ögat närmsta veckan så de vet i förhand, och inte behöver vara oroliga för att det är en efterkonstruktion.
Med tanke på att de spekulerat i när ni skulle gifta er och skaffa barn skulle det väl vara grädden på moset om de dessutom började tissla om pågående hustrumisshandel :laugh:
Lycka till! ❤️
 
Wtf??
Jag tog andra sprutan nyss och hade på Embla, t.o.m ringade runt området där jag hade lagt det på med bläckpenna. Ganska stort område med gott om yta.

Det gjorde ändå lite ont men tänkte att det berodde på att det gick kanske för kort tid sedan jag hade på salvan eller något. Tittade nu ned på armen och såg att plåstret satt väldigt snett i jämförelse med bläcket.
Tittade närmare ifall plåstret bara sattes på snett.
Nope.
Det syntes någon droppe blod genom plåstret.

Eeexaaaaakt i hörnet av ringen. Nästan utanför, alltså troligt på ett område där salvan inte spreds lika bra som typ ja jag vet inte, hela mitten området lika stort (större) än en femkrona? :confused:

Alltså, nu känns det som sura slantar jag lagt på salvan. Förra gången var för kort tid, nu sprutade de i yttersta kanten.
Hilfe!
Meh. Dålig stil!
 
Ja alltså jag fick nästan magsår över det där med semestern faktiskt. Inte en chans att jag kan ta hem en liten kattunge till hunden, dumpa dem ihop och gå till jobbet och hoppas på det bästa liksom. Sedan är det ju lätt att bli otålig också ja, det ska jag inte sticka under stol med. :D

Ja, Kimchi heter han. 🥰
Finns alltid kompostgaller om du känner dig osäker över att lämna hunden och kattungen själva när du går till jobbet igen :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 978
Senast: manda
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 589
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
722
Senast: Svartkatt
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, jag är 38 år och det slår aldrig fel att prata med mor eller moster. De kan va glatt men det kommer ALLTID en "gör såhär" från dem...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 539
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp