Vad gör vi? Del CXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Wtf??
Jag tog andra sprutan nyss och hade på Embla, t.o.m ringade runt området där jag hade lagt det på med bläckpenna. Ganska stort område med gott om yta.

Det gjorde ändå lite ont men tänkte att det berodde på att det gick kanske för kort tid sedan jag hade på salvan eller något. Tittade nu ned på armen och såg att plåstret satt väldigt snett i jämförelse med bläcket.
Tittade närmare ifall plåstret bara sattes på snett.
Nope.
Det syntes någon droppe blod genom plåstret.

Eeexaaaaakt i hörnet av ringen. Nästan utanför, alltså troligt på ett område där salvan inte spreds lika bra som typ ja jag vet inte, hela mitten området lika stort (större) än en femkrona? :confused:

Alltså, nu känns det som sura slantar jag lagt på salvan. Förra gången var för kort tid, nu sprutade de i yttersta kanten.
Hilfe!
 
Wtf??
Jag tog andra sprutan nyss och hade på Embla, t.o.m ringade runt området där jag hade lagt det på med bläckpenna. Ganska stort område med gott om yta.

Det gjorde ändå lite ont men tänkte att det berodde på att det gick kanske för kort tid sedan jag hade på salvan eller något. Tittade nu ned på armen och såg att plåstret satt väldigt snett i jämförelse med bläcket.
Tittade närmare ifall plåstret bara sattes på snett.
Nope.
Det syntes någon droppe blod genom plåstret.

Eeexaaaaakt i hörnet av ringen. Nästan utanför, alltså troligt på ett område där salvan inte spreds lika bra som typ ja jag vet inte, hela mitten området lika stort (större) än en femkrona? :confused:

Alltså, nu känns det som sura slantar jag lagt på salvan. Förra gången var för kort tid, nu sprutade de i yttersta kanten.
Hilfe!
De måste väl spruta på rätt ställe i en muskel? Kanske hade du smörjt på lite fel ställe? (Jag kände inte något av mina stick alls. Himla skönt.)
 
Kollegan vid frukosten:
"-Kan någon hämta mig vid Leos Lekland imorgon bitti?"

Samtliga av oss övriga såg väldigt frågande ut.

"-Jamen jag ska egentligen lämna in bilen på service och bilverkstan ligger ju precis bredvid så jag tänkte att det var lättare om jag sa Leos Lekland för då borde ju alla veta var det är!"


Sex kollegor runt bordet fortsatte titta frågande på honom. Sex kollegor som är allt annat än småbarnsföräldrar och som inte har den blekaste aning om vart Leos Lekland ligger. Bilverkstan hittar vi däremot allihop till :laugh:
 
Nu blir jag förbannad!!! FK ringde. Jag riskerar att bli återbetalningskyldig för 11 st karensavdrag under ett år som jag fått för arbetsgivaren inte gjort karensavdrag, men jag har ju inte heller fått sjuklön som jag skulle!!!! Så betyder det att jag gjorde fel som stannat hemma vid symtom?? För att slippa bli straffad borde jag ha jobbat med de gamla och riskera att smitta dem????!!!!!
 
De måste väl spruta på rätt ställe i en muskel? Kanske hade du smörjt på lite fel ställe? (Jag kände inte något av mina stick alls. Himla skönt.)
Jag försökte ta mitt på armen just pga detta men kanske man inte ger sprutor mitt på armen utan liite mera åt sidan? 🤔
 
Annars fortsatt värmebölja här. Jag hade tänkt ta med Chika upp på en favoritkulle idag men undrar om det inte är på tok för varmt. Vi får nog knata ut tidigare imorgon istället - man blir ju verkligen stekt däruppe, ingen skugga någonstans.
 
På jobb. Har ont i huvudet och är trött, hoppas det inte är nån förkylning på gång. Hela helgen är ju uppbokad för roligheter :nailbiting: Ska testa ha balkongdörren stängd ikväll, blir ju rätt kallt ändå...
Och idag jobbar jag lite längre för jag har lovat anteckna på ett möte :meh: bläää, tråkigt!
 
Wtf??
Jag tog andra sprutan nyss och hade på Embla, t.o.m ringade runt området där jag hade lagt det på med bläckpenna. Ganska stort område med gott om yta.

Det gjorde ändå lite ont men tänkte att det berodde på att det gick kanske för kort tid sedan jag hade på salvan eller något. Tittade nu ned på armen och såg att plåstret satt väldigt snett i jämförelse med bläcket.
Tittade närmare ifall plåstret bara sattes på snett.
Nope.
Det syntes någon droppe blod genom plåstret.

Eeexaaaaakt i hörnet av ringen. Nästan utanför, alltså troligt på ett område där salvan inte spreds lika bra som typ ja jag vet inte, hela mitten området lika stort (större) än en femkrona? :confused:

Alltså, nu känns det som sura slantar jag lagt på salvan. Förra gången var för kort tid, nu sprutade de i yttersta kanten.
Hilfe!
Tittade närmare nu igen när jag är hemma igen. Nä, tror att det är utanför linjen faktiskt. Bara några millimeter upp så hade det varit på bedövat område :confused::cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 978
Senast: manda
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 589
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
722
Senast: Svartkatt
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, jag är 38 år och det slår aldrig fel att prata med mor eller moster. De kan va glatt men det kommer ALLTID en "gör såhär" från dem...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 539
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp