Vad gör vi? Del CXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har städat och bäddat, handlat och hämtat upp paket från IKEA. Jag vågade mig på att köpa en hel kyckling som jag tänkte testa att tillaga i min nya fina gryta i morgon, efter recept från farmor, men glömde köpa grädde :cautious:

Har även kollat vidare på en 59 delars dokumentär som jag tittar på nu. Varje del är ca 40 minuter så blir väl nästan 40 timmar dokumentär 🙈 Men jag är på del 51 så jag kan ju inte sluta nu.
Själva dokumentären är en bergochdalbana av känslor och sista avsnittet fick mig att känna mig uppgiven och avgrundsdjupt ledsen och bestört. Ska nog gå och sova i stället :cautious:
 
Har städat och bäddat, handlat och hämtat upp paket från IKEA. Jag vågade mig på att köpa en hel kyckling som jag tänkte testa att tillaga i min nya fina gryta i morgon, efter recept från farmor, men glömde köpa grädde :cautious:

Har även kollat vidare på en 59 delars dokumentär som jag tittar på nu. Varje del är ca 40 minuter så blir väl nästan 40 timmar dokumentär 🙈 Men jag är på del 51 så jag kan ju inte sluta nu.
Själva dokumentären är en bergochdalbana av känslor och sista avsnittet fick mig att känna mig uppgiven och avgrundsdjupt ledsen och bestört. Ska nog gå och sova i stället :cautious:
Dokumentär om vad då?

Eftersom jag själv haft en jäklig jobbdag på sjukhuset roade jag mig med sjukhusserie. Kan behöva något annat att se på 😂
 
Saaa min nya Canon printer med "tank system" har nu anlant (efter att jag forstorde min gamla genom att dra ut ett papper under en "paper jam" pa samma satt som jag gjort i alla ar jag haft en printer :rage:) Den printar nu dubbelt ... inte sa latt att veta vilken linje pa symonstret som galler.:banghead:
Anyway, jag haller nu pa att satta upp den nya printern ... onska mig lycka till.:cautious:
 
Har absolut skändat ett fornminne hehehehe
87a53eb335f7cf97f108b99068dafc1c.gif
 
Dricker kaffe och ska snart ge barnen frukost. Mellansonen ska vara kvar hemma med äldsta sonen, och minste sonen ska åka maskin på pappas jobb eftersom jag fick veta sent igår eftermiddag att jag måste ta nya blodprover idag ändå. Mitt hb är 102, vilket är ganska lågt när man är gravid i vecka 30.
 
Tog in hästarna i morse före jobbet. Kanaljen väntade troget på att jag skulle sluta dra fötterna efter mig och väntade vid insläppet, men var var den andra? Jag ropade och ropade, inte ett spår. Vad hade hänt, hade hon rymt, dött, blivit stulen??? Jag hinner inbilla mig mycket före 06 på morgnarna! :o

Nåja, jag tar kanaljen och gåt mot stallet och plötsligt ser jag henne komma joggandes i hagen efter oss. Kanaljen och jag går in, hon kommer efter över gräsmattan, jag stänger om oss så hon får gå runt och efter lite handfast guidning stod bägge två lyckligt mumsande medan jag åkte till jobbet för ett 12-timmarspass. 🥱

Nu har jag en stor flaska vatten och en mugg kaffe bredvid mig på bordet. 😴
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 139
  • Låst
Tjatter Årets första VGV! Jag har just bränt in den nya ugnen och försöka mig på att göra börek (pga särbon, han köpte det på Lidl och tyckte...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
75 893
Senast: Rosett
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 144

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp