Vad gör vi? Del CXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dum fråga men (aldrig köpt det tidigare därför blir jag fundersam) rostbiffsteken jag hämtade i måndags är bäst före imorgon. Har mörknat i färgen. Normalt eller ska jag lämna tillbaka?
 
Mjölksyrebakterier, är den vaccad så skölja av, torka torrt och låt den lufta så försvinner lukten. Inget som är vakumpackat luktar gott när man öppnar det.
Aha, tänkte inte så långt utan skar bara upp den i två bitar; jättefin snittyta och frös in men det ska jag komma ihåg till nästa gång, tack! :). Försöker botanisera lite i andra bitar än det gamla vanliga :).
 
Tänkte få lite goda/nyttiga rutiner på vardagarna inspirerat av fettbrännarmetoden där man dricker kaffe och inget annat och sen tar man en halvtimmes promenad ( det var himla skönt att börja dagen så)
🙂
. Sen äter man fruktfrukost som första frukostmål (idag blev det smoothie på vattenmelon, hallon och lime) och senare äter man något lite ordentligare; tex en äggmacka
🙂
. Lunchen är tänkt att man ska variera mellan soppa och sallad och det passar ju mig kalasbra
😋
.
 
Vaknat. Är så fruktansvärt TRÖTT.
Inte sovit ut så länge jag vill på typ två veckor, det kan ju vara det..

Ska få andra dosen vid 10 och funderar faktiskt på att ta bort mig från ridlistan. Känns som om hela dan blir extremt mycket mindre stressig om jag friar upp 3-4h. Kanske rimligt ändå. *övertalar mig själv*
 
Dokumentär om vad då?

Eftersom jag själv haft en jäklig jobbdag på sjukhuset roade jag mig med sjukhusserie. Kan behöva något annat att se på 😂

@Hoarfrost undrar också vilken dokumentär? 👀

Jag tittade just upp och insåg att jag läst och lyssnat på musik i typ fyra timmar. Inte hänt på kanske fyra år?? Magiskt!
(Och, återupptäckt Editors :love:)
Chris Chan: A comprehensive history. Om en autistisk lesbisk transperson vars hela liv i princip är dokumenterat på nätet.
Föddes som man, i en dysfunktionell familj med föräldrar som behandlade barnen illa (misshandlar och vansköter barnen) och ett hem som var fyllt till bredden med samlingar och skräp.
Han var besatt av att hitta en "pojkvän-fri-tjej". Han var även extremt homofobisk och rasistisk.
Han skapade en serietidning med en figur som var en blandning mellan sonic och pikachu, och ganska snart efter det började trollen förpesta hans liv. Det de gör mot honom och får honom att göra är fruktansvärt på så många plan att jag flera gånger fått stänga av dokumentären.
Pga sin autism blir han i princip bannad från närapå alla butiker och ställen i hans lilla stad vilket gör att han mer och mer fastnar inomhus på nätet och därmed mer i trollens klor.

Han börjar se sig som en "Tomgirl" och säger att han har en "Woman soul", och börjar klä sig mer feminint. Föräldrarna tycker det är skandal. Fadern dör, Chris och mamman kör över en butiksägare (med flit), och alla pengar går till domstolskostnader. Sedan brinner huset ner.
Chris börjar gå på burlesque shower och hittar en plats där han är välkommen och börjar identifiera sig som en lesbisk transperson. Så allt blev så mycket bättre för henne en stund där. Trollen som varit så fruktansvärt hemska börjar hjälpa till med donationer när de får höra att huset brinner ner.
Här någonstans försvinner homofobin och till stor del rasismen.

Tyvärr, så är Christine (hennes nya namn) nu även ensam med sin mamma som inte längre jobbar. Det finns lån och domstolskostnader som ska betalas. Mamman är sjuk och behöver fixa tänderna och får en lunginflammation som närapå dödar henne, och Christine måste få in pengar för att försörja dem båda och lösa mammans hälsoproblem. Christine har svårt med det dock, förståeligt, och köper mest leksaker och lego för de pengar hon får in. Det är där jag är nu, och jag vet var Christine är nu (har gjort något fruktansvärt och är i fängelse. Ni får googla, det kan vara triggande så vill inte skriva det här)
Så ptja, det kommer inte bli bättre.

Det värsta med hela historien är att ingen, under alla dessa år, försöker hjälpa Christine som uppenbarligen behöver hjälp. Speciellt nu när hon som autistisk person som inte kan behålla ett jobb förväntas fixa pengar till sin döende mamma. Så många som bara tittade/tittar på. Helt oförståeligt. Men jag antar att det är så det funkar i USA.
 
Tydligen inte helt opåverkad efter vaccinet igår. Visst att jag är trött tidigt på morgonen men det var på riktigt plågsamt i morse. Hoppades piggna till efter morgonpromenad, frukost och kaffe som jag brukar men icke. Tog en ipren och gick och la mig en timme till. Börjar ju jobba 8 egentligen så hade marginal. Kände mig mycket bättre efter så det var ett klokt val :) Tog en temp förut och den visade 37,7 så jag är lite på gränsen plus att jag är känslig för minsta lilla temphöjning. Men det känns helt okej nu så jag jobbar som vanligt och har sovande valp i knät 🥰
 
Nu på morgonen innan jag startade (var här 30 min tidigare pga av att jag hade lite extra att göra) in kommer en av de så kallade nya cheferna och ska hämta upp för leverans.

Jag skickar följesedeln i näven och frågar om han klarar lasta själv. Ja jag vet att det var nedvärdeande för honom dåhan kört mycket truck och troligtvis kört mer än mig. Samtidigt ringer min telefon och in kommer 2 kunder.

Jag går sedan ut med de småsaker han glömde lasta och frågar vart han vill ha det.

Snacka om att han var obekväm. Jag var då exrta trevlig och tjena, tjena :rofl:

Han bara ja jag hörde att du ringt runt och sökt hjälp. Ja jag gjorde precis enligt dina anvisningar via mejl. Först butik x sen huvudkontor sen butik y och när de inte kunde får man ju ringa runt.
Tycker dock att det är ganska tungrott och stressande att behöva lägga 10-15 telefonsamtal och lika många mejl för att göra 1 bokning.
Han gick in i något slags ja jo men det beror på... där avbröt jag honom och sa ja jag har koll på varför det blir så och att alla jag pratat med gjort sitt bästa. Får man inte hjälp på 1 ställe får man ju leta vidare men vad ska DU göra för att åtgärda problemet? För vad jag förstått så är det såhär det pågått länge även när det är ful personalstyrka så hur ser lösningen ut? Hur jobbar ni med detta?

Stod som en gapande fisk.

Detta är mannen som MÅSTE mainsplana detaljer och tyvärr. Sådana saker är jag inte intresserad av. Problemet är identifierat förklara lösningen istället.

Suck och detta ska vara en av de som ska vara ansvarig- Jeezuz christ:meh:

Nej Diabetikern har INTE vaknat på fel sida sängen men mina horn växer..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 139
  • Låst
Tjatter Årets första VGV! Jag har just bränt in den nya ugnen och försöka mig på att göra börek (pga särbon, han köpte det på Lidl och tyckte...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
75 893
Senast: Rosett
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 144

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp