Vad gör vi? Del CXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ungefär hur det känns att sminka sig inför socialt umgänge när man inte alls är på humör:


41CA23F5-815D-4BEF-9B12-E881A1CF0623.webp
 
Har klätt mig i en mkt corporate outfit bestående av en svart kappa. Min finansgranne var dock inte imponerad. ”Mkt svår och mörk outfit Törnis” mumlade han och himlade med ögonen.
Nu känner jag mig dock mest svettig. Men kan inte ta av mig kappan pga då kommer jag se ut som en clown. Kaos
 
Den viktiga och dagliga sysslan såhär års. Skrapa bort dessa äckliga styngflugeägg!! Såhär mycket går ju lätt att se men när jag skrapar ägg ett och ett som asflugorna "sprutat ur sig" 🤮 över hela hästen blir jag nästan vindögd: gult på gult ju!!! 🙄.
Tack och lov läker såret fint :up: så hästen fick ta en kort promenad med hagkompisen och sen lösgaloppera lite på den nyharvade ridbanan som aktiv vilodag 😊. Eftersom hästarna verkade besvärade av styngflugorna när jag hämtade dem; verkade ha sprungit lite och allmänt buffliga så fick de passa på att stå inne och slumra i sina boxar medan jag åt räksalladen jag köpte till lunch i närbutiken på väg till stallet :). Har sprayat dem så nu ska de få gå ut igen, få vatten fyllt så ska jag åka hemåt :).
 
Visa bifogad fil 75266
Vad gott jag sov här 🙃 noterar att jag är för gammal för att snåla på färjan.
Ps mår oroväckande bra så antar att jag fortfarande är full hehe
Haha satt och fnissa för mig själv i fönstret igår när jag såg alla medeltidsmänniskor köa till Bistra haren. Tänkte de måste vara en jäkla fest där inne med tanke ljudvolymen från ruinen 😂👍Behövde inte gå dit själv räckte att ligga i sängen och lyssna 😅🤣 Faktiskt sätt ovanligt lite folk i år mot tidigare, lite sorgligt faktiskt! Annars brukar typ alla lägenheter på gården vara uthyrda till folk som ska på medeltidsmarknaden osv men bara en familj i år.
 
Haha satt och fnissa för mig själv i fönstret igår när jag såg alla medeltidsmänniskor köa till Bistra haren. Tänkte de måste vara en jäkla fest där inne med tanke ljudvolymen från ruinen 😂👍Behövde inte gå dit själv räckte att ligga i sängen och lyssna 😅🤣 Faktiskt sätt ovanligt lite folk i år mot tidigare, lite sorgligt faktiskt! Annars brukar typ alla lägenheter på gården vara uthyrda till folk som ska på medeltidsmarknaden osv men bara en familj i år.
Haha ja det var bra drag på värdshusen! Bistra var supermysigt. :) Det är ju första året för mig så har inget att jämföra med men det var många som sa att det var väldigt annorlunda tack vare restriktionerna osv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 143
  • Låst
Tjatter Årets första VGV! Jag har just bränt in den nya ugnen och försöka mig på att göra börek (pga särbon, han köpte det på Lidl och tyckte...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
75 893
Senast: Rosett
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 144

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp