Vad gör vi? Del CXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är så underbart med såna hästar! Min är också sådär att hon värdesätter gos och kel och att matte bara är med henne en stund ❤
Min vill helst ha så många som möjligt runt omkring sig. Han älskade när vi jobbade med att köra runt besökare på ett historieland. Inte så mycket att dra folk, utan när folk stod i en flock runt honom och alla klappade på honom. ❤
Jag är säker på att han tror han är lika beundrad och fantastisk som sin pappa, Järvsöfaks. Självförtroendet är det inget fel på. 😅
 
Efter det enorma haveriet att min man inte visste om att ”Du måste finnas” var en cover så satte jag precis på den på högsta volym i bilen. Han säger ”Jag gillar den nya bättre” och det sved men så kan det ju vara, alla gillar inte musikal, men sen säger han att Newkid har en så bra känsla i rösten. Jag har inte pratat sen dess utan bara bett tyst om förlåtelse till Sveriges bästa sångerska Helen. Jag tror jag måste skilja mig och fly med vårt barn.

Det är lika bra att gilla läget, du vet väl att musiksmak ärvs på fädernet?”
 
Så jäkla skönt att det är fredag och dags att åka hem. Veckan har varit slitig och kroppen har värkt. Det var lite nervöst idag att presentera veckans designprojekt för herrgårdsägaren. Får se sen vad proffsen säger om den.

Nu ska jag bara kila in på apoteket och sen bär det av hemåt.
 
Hämtade ut köksvågen, vi får se hur den fungerar. Köpte samtidigt lite olika tuggpinnar på Arken Zoo i den fromma förhoppningen att Megara föredrar att tugga på en av dem istället för på möbler, kablar, sladdar och mig.

Bleh insåg just att jag glömde att köpa toapapper och tvättmedel. Varför glömmer man alltid någonting?

Edit 2: Även om man har en lista med sig.
Jag är helt förutsägbar så därför måste jag ha lista. Har jag ingen lista och ska handla 3 saker så är det bara 2 av dem med, trots att jag kör mantrat ”3 varor” på repeat genom hela butiken.

Lista går hyfsat, men inte ofelbart.
 
Går nu mot strömmen och levlar upp (?) till rårakor när andra kör efterrätter 😅

65D6D737-9924-4DF6-8B5B-1BF710063315.jpeg
 
Varit på kalas hos exet som fyller år. Var trevligt. Men högg lite i hjärtat ändå, oväntat 💔 Och var tydligen tvungen att gråta en skvätt, efteråt alltså.

Hämtade även ett paket med min nya regnkappa som blev bra 😊

Och apropå ex, jag tycker det låter så illa att säga ”exet”. Säger jag hennes namn vet ju inte alla vem det är heller, men det går ju att förklara. Barnets andra mamma? Vad säger man? Pratar ju om henne ibland lixom…
 
Jag hällde ut torrfoder-kulor till valp utspritt i undervåningen. Så hon kunde äta och hållas sysselsatt ett tag. Hunden blev så jäkla lycklig att hon fick ryck och sprintar istället runt med röven indragen under sig, öronen bakåt och ögonen ser ut som de ska ploppa ut. Det flyger kulor så det rasslar. Valpar.. 🤷‍♀️😂:heart
 
Vi har ätit löjligt god pasta (med iMat, fetaost, rödlök, färsk spenat, små tomater och kallrökt lax) till middag. Jag har duschat och väntar nu på sambon. Ska plocka i ordning för mysig filmkväll med massa gott och onyttigt. FÖR NU HAR JAG SEMESTER! WOOOOOOHOOO! :banana::bump::banana::D:angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 143
  • Låst
Tjatter Årets första VGV! Jag har just bränt in den nya ugnen och försöka mig på att göra börek (pga särbon, han köpte det på Lidl och tyckte...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
75 901
Senast: Rosett
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 144

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp