Vad gör vi? Del CXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
En granne som är på landet messade att hon glömt stänga dörren där hon drog. Alltså inte glömt LÅSA utan STÄNGA. Haha hur är det ens möjligt? Gjorde en insats 😂
Nu funderar jag på om jag ska lösa korsord eller kolla på en dokumentär om digerdöden. Kanske gör bägge simultant. Festlig fredag afton 😂😂
 
Min vill helst ha så många som möjligt runt omkring sig. Han älskade när vi jobbade med att köra runt besökare på ett historieland. Inte så mycket att dra folk, utan när folk stod i en flock runt honom och alla klappade på honom. ❤
Jag är säker på att han tror han är lika beundrad och fantastisk som sin pappa, Järvsöfaks. Självförtroendet är det inget fel på. 😅
Jag har också haft en Järvsöfaksare som var övertygad om att han var guds gåva till världen. Hingst dessutom, det var helt omöjligt attt rida honom normalt genom samhället, för han var tvungen att spegla och kråma sig framför alla skyltfönster. "Hohoho hello there handsome!" :D :love:
 
Min fredag den 13:e levde upp till sitt namn.


Tack o lov för bra arbetskamrater och häst som ser det som sin uppgift att muntra upp matte.

Bara för det har jag dessutom lovat ett extrapass på avdelningen i morgon, troligen lugnare än mottagningen idag :meh:

Bra med häst som tar hand om matte (jag har en katt som gör det) :heart

Fredagen den 13:e har faktiskt passerat smärtfritt för mig men jag har iofs bara grejat med saker hemma här.

Edit: Satte tom ihop två IKEA-hyllor utan krångel! 😱
 
Senast ändrad:
Haha min polare planerar vår roadtrip i Skåne.

Visa bifogad fil 75303

Ping: @Lillgrådis om det siktas ngt konstigt ljussken i de skånska skogarna så är det bara vi som har biokväll. Inga konstigheter, cirkulera 😆

Jag oroas kanske mest över att era planer återkommande verkar bygga på "skånska skogar". När Hallandsåsen är passerad, så är det stundtals glest mellan ställena att förankra en hängmatta. O_o :D

Skånsk_slätt.webp


Kombinationen löjrom, gasol och stormkök framstår däremot som ytterst rimlig. :up:
 
Idag på jobbet pratade jag lite löst med chefen om att gå ner i arbetstid. Han sa att det kan bli svårt att få till det så att jag jobbar färre dagar, men om jag vill kan det säkert gå att lösa så att jag jobbar färre timmar per dag. Det blir ju såklart lägre lön då också, men ska ändå fundera lite på hur jag ska göra. Det blir mycket förändringar nu på jobbet eftersom en av våra mest erfarna slutade idag och den andra extremduktiga slutar om 1 1/2 vecka. Blir nog både för- och nackdelar med det.

Om en månad ungefär borde det vara lite mer klart hur det blir med allt, så då ska jag och chefen prata igen. Har också sagt (igen) att jag håller ögonen öppna för nya jobb och byter om något bättre alternativ dyker upp. Varken han eller teamleader vill att jag slutar, så de gör vad de kan nu för att få mig nöjd :p Ska bli intressant att se hur allt förändras den kommande månaden. Det blir nog iaf inte värre än vad det är nu. Efter allt prat om sånt här idag så kan jag inte riktigt sluta fundera. Önskar att jag visste vad jag vill göra, eller att jag kunde ha vett nog att vilja göra något som är genomförbart också.

Att inte jobba alls, vandra större delen av året och fotografera massor under tiden hemma är inget man blir rik på tyvärr.
 
Jag oroas kanske mest över att era planer återkommande verkar bygga på "skånska skogar". När Hallandsåsen är passerad, så är det stundtals glest mellan ställena att förankra en hängmatta. O_o :D

Visa bifogad fil 75308

Kombinationen löjrom, gasol och stormkök framstår däremot som ytterst rimlig. :up:
Det är min polare som hakat upp sig på SKOGEN. Det är hängmattor, SKOGS-bio, SKOGS-rejv… 🥲
Jag kanske måste ta med mig ngt slags portabelt träd??
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 143
  • Låst
Tjatter Årets första VGV! Jag har just bränt in den nya ugnen och försöka mig på att göra börek (pga särbon, han köpte det på Lidl och tyckte...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
75 904
Senast: Rosett
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 144

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp