Vad gör vi? Del CXXXVI

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Dags att sova 😮 Eller iaf försöka imorgon har vi bestĂ€mt oss för att göra ingenting. Sova ut till och börja med den hĂ€r veckan har vi verkligen suttit mĂ„nga timmar i bilen för att hinna med de stĂ€llen vi ville i Ă„r. Ska Ă„ka över i höst sen nĂ€r de lugnat sig och ta en helg för mig sjĂ€lv.

Ser ut som vi fÄr komma tillbaka till campus efter över 1 Är dÀrifrÄn nu i höst om de inte blir drastiska Àndringar. Vi kommer Àven att pÄbörja vÄra mÄndagar igen pÄ lÀrcentra.
 
Nostalgitittar pÄ Hajen2

88BCD252-39CC-4028-ABC5-AC98BB089B6D.webp
 
Vi har en varmebolja ... igen. Det ligger nu stadigt mellan 38*C till 42*C. Det AR lite varmt, men jag som bott i varma delar av varlden i 30+ar tycker nog inte att det ar sa farligt. Det forsta vi gjorde nar vi kopte huset var att installera en central AC for vi kunden inte forsta att man kunde overleva utan en. Det ar en himla tur nu. Det ar som sagt varmt har dar bara 50% av befolkningen har AC.
I kvall gick vi ut for att ata. Ett "Tap house" (two dogs!:D) beslutade vi oss for att besoka i kvall. De hade en "latt" matsedel. Inte en hamburgare eller fish'n'chips sa langt ogat nadde 😳 bara salader och kalla "wraps" sa de inte behovde ha spisar och ugnar pa nar det var som varmast utomhus. Det var gott ... men nagot ovantat. :p
 
Fint att jag Àter frukost tidigare pÄ helgen Àn pÄ vardagen. RÄkade vakna och har fÄtt för mig att det Àr en bra idé att motionera hundarna direkt nu pÄ morgonen. SÄ, lite frukost först, sedan ska vi ut. TÀnker vila senare idag istÀllet. Har lite dÄligt samvete för att hundarna fÄtt tvÄ vilodagar pÄ raken sÄ vill ha ut dem sÄ tidigt som möjligt nu.
 
Dricker kaffe och jobbar vidare pÄ min livskris. Ser ut att bli fint vÀder idag sÄ jag ska nog ut och göra en insats i trÀdgÄrden. Lyssnat pÄ repriser av Odla i P1 hela dagen igÄr sÄ nu Àr jag sugen pÄ att odla allt!
 
Efter det enorma haveriet att min man inte visste om att ”Du mĂ„ste finnas” var en cover sĂ„ satte jag precis pĂ„ den pĂ„ högsta volym i bilen. Han sĂ€ger ”Jag gillar den nya bĂ€ttre” och det sved men sĂ„ kan det ju vara, alla gillar inte musikal, men sen sĂ€ger han att Newkid har en sĂ„ bra kĂ€nsla i rösten. Jag har inte pratat sen dess utan bara bett tyst om förlĂ„telse till Sveriges bĂ€sta sĂ„ngerska Helen. Jag tror jag mĂ„ste skilja mig och fly med vĂ„rt barn.

Jag blev genuint upprörd nu :eek: Hur kan han inte veta att det Àr en cover? Men framförallt, hur kan han tycka att Newkids version Àr bÀttre? Den Àr ju urtrÄkig!
Skilj dig, rym eller vad som helst. Bara gör det nu omedelbums!









Lite skÀmtsamt skrivet. Men bara lite :cautious: :D
 
Klippt ut delar till en kjol. Tappade sugen helt nÀr jag var klar med det.. Brukar visserligen gÄ rÀtt bra ÀndÄ nÀr man vÀl kommer igÄng sÄ jag fÄr vÀl försöka.
Sen tÀnkte jag Äka till mina förÀldrar och lösa Melodikrysset. Passa pÄ att köpa kattmat med nÀr jag ÀndÄ Àr i stan.
 
Blev nyss sÄ fruktansvÀrt arg och ledsen. Rensar bland gamla vykort, slÀnger de trÄkiga grattis pÄ x dag korten och sparar de dÀr det stÄr kul och minnesvÀrda saker.

SÄ hittar jag ett frÄn farmor. Fina fina farmor. Hon skriver sÄ fint, och berÀttar om att jag Àr det finaste hon vet. Men det Àr ju Hon som alltid varit det finaste.
Men om jag sÀger det nu kommer hon inte förstÄ ett piss.

JÀvla förbannade demens. SÄ fruktansvÀrt orÀttvist.
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Tjatter Jag fick en obehaglig kÀnsla nu.. och eftersom jag i min behandling tÀnker att jag inte ska Àta eller ha Ängest utan istÀllet prata med...
Svar
4
· Visningar
544
  • LĂ„st
Tjatter Vi gör oss fĂ€rdiga för lĂ€ggdags! :D Är trött och katten Alice vĂ€ntar pĂ„ att vi ska lĂ€gga oss i sĂ€ngen sĂ„ att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 156
  • LĂ„st
Tjatter Årets första VGV! Jag har just brĂ€nt in den nya ugnen och försöka mig pĂ„ att göra börek (pga sĂ€rbon, han köpte det pĂ„ Lidl och tyckte...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
75 905
Senast: Rosett
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i TÀby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 144

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • TvĂ€ttstugedrama
Tillbaka
Upp