Vad gör vi? Del CXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter i soffan och stirrar in i väggen. Inser att på under mina två veckors semester så har jag hunnit bli lämnad av min pojkvän, blivit tafsad på sv en äckelgubbe som aldrig gav sig så ligger en polisanmälan/utredning på det och gnager, och i dag fick vi in och avliva mammas hund (som jag haft hand om väldigt väldigt mycket) pga misstänkt hjärntumör och kraftiga kramper. I morgon måste jag dessutom få iväg mamma till vc då hunden högg henne mitt i ansiktet när första anfallet i natt var på väg över så blodet sprutade, stort jack i kinden och under ögat och ögat är alldeles blodrött.

Min semester är nog den sämsta semestern som någonsin har existerat. På måndag börjar skolan (som jag inte ens vet om jag kommer fixa, gick ju åt skogen på gymnasiet) och jobb igen.
Och jag är bara helt jäkla tom och genomtrasig och orkar verkligen inte med en enda grej till just nu…
 
Vart en lugn dag idag 😊 Städat av lite och kört en maskin tvätt. Brukar inte ta med mig så mycket kläder hit för vi har både torktumlare och tvättmaskin.

Lagar mat just nu, vi funderar på att gå ned på strandpromenaden senare och titta på solnedgången. Lagom långt med 5 minuter promenad väg 😂 Inatt kommer jag nog stänga fönstret 🤨 Jätte fint med alla medeltids människor när de inte sjunger under mitt sovrumsfönstret klockan 3 på morgonen 😘
 
CD83173A-7CFB-4123-AAF8-2B32BB3D58D4.webp


Pappas fd chef lade ut denna på FB såg jag. Min pappas svar var bäst: ”Where?”😂😂
 
Har fortfarande den härliga känslan i kroppen från gårdagen efter fem språng över ett knappt 50 cm rättuppstående hinder som avslutning efter en kortare ridtur 😍.Två av dem la jag mig inte i anridningen vilket blev två större språng, det ena kom jag lite efter i språnget för jag inte var riktigt beredd på att hon skulle hoppa av så tidigt. När jag var med och bestämde avsprångspunkten kom vi närmare utan att vara för nära. Var eg.nöjd så men var ju så roligt så tänkte "bara ett språng till" och det sista "sög hon tag i hindret" precis före avsprånget och gjorde ett ordentligt avstamp 🤩😍 Var sååå underbart härligt så vi avslutade med bra självförtroende och känsla på topp 😍.
Idag när jag kom till stallet upptäckte jag ett ytligt sår ovanför ena hasen, tog hand om det och eftersom hästen var helt opåverkad skrittade vi ut en halvtimme, var duktigt varmt. Både jag och pållan vart svettiga. Tillräcklig sommarvärme för att varken jag eller sambon var sugna på ärtsoppa och pannkakor som vi hade tänkt från början :p.
 
Vilken. Jä*la. Dag!

inte nog med att jag sov dåligt, hela dagen försvann i tomma intet och jag har känt mig som en skållad råtta. :wtf:
Dagens ridning blev att ha lektion för stallkompis, det räckte gott. Tant fick kli och flugspray, helt ok tyckte hon.

Jag ska försök att vara vaken någon halvtimma till. :sleep:
 
Ska ordna nya lakan till sängen och plocka i ordning för imorgon, därefter hämta massor av tvätt i tvättstugan. Är allmänt opepp på imorgon, meeen det är fredag och jag har massor av lagom avancerade helgplaner. Idag har varit ganska bra också. Blev lugn eftermiddag med tv-tittande, lugn hundpromenad och lite så. Försöker att hålla mig lite off från datorer och människor nu för att se om det kan ge mig lite mer energi. Är så trött på att vara trött hela tiden...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 138
  • Låst
Tjatter Årets första VGV! Jag har just bränt in den nya ugnen och försöka mig på att göra börek (pga särbon, han köpte det på Lidl och tyckte...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
75 893
Senast: Rosett
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 144

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp