Vad gör vi? Del CXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fått mycket gjort på jobbet idag och samtidigt kunnat ta en kort paus på fm för att lägga spår åt hunden och sen en kort paus nu på em för att gå spåret och även låta valpen bekanta sig lite med en rådjursklöv :) Har även varit en snabbis in till stan för att få dos 2 av covidvaccinet, skönt att ha det gjort! Nu jobbar jag klart det sista medan jag och ungarna äter Bullens pilsnerkorv och bröd till snabb middag innan vi ska till ridskolan. Fullt ös som vanligt men fasen vad jag trivs när det är såhär :D
 
Det blir en till riktigt varm dag. I gar gick det over 40*C redan vid 1-tiden pa dagen. I dag hoppas jag att det inte passerar 40*C forran lite senare sa barnbarnen kan leka utomhus en stund forst. Men bast ar det om temperaturen gar ner nagra grader och vi ligger runt 30*C igen. Det ar perfect sommar temperatur, kofta pa morgonen och kvallen och skont med bara armar och ben resten av dagen. :p
 
Jag och Lilla herrn har vårt "after work-mys" :heart Lika bra hålla oss inne, för nån timme sen blev det supermörkt och regnade, sen strålande sol kort efter och nu är det visserligen uppehåll men mörka moln på väg hit. Fasligt knepigt väder senaste dagarna :cautious:
Också väntar vi på en stor leverans från Ica, alltid lika trevligt när den kommer :D
 
Lite lugnare på jobbet idag. Fått in två vikarier så nu kunde alla sköta sitt utan att behöva ta dubbla rundor. Skönt! Så jag har hunnit hem, haft en liten livskris, ätit falafeltallrik, haft lite ångest över valet av middag, spela kort och pussa på katterna.

Vi skulle fått vår diskmaskin idag men det var nåt strul så den kommer imorgon istället. Det fram emot detta.
 
Funderar på om det är för tidigt att göra middag. Hoppade lunch (*host* och frukost). Så det blir Fettucini med köttfärssås. Avstod tappert att köpa läsk eller något annat sött på Hemköp utan det blev en påse frusna jordgubbar - som jag äter istället för glass när jag är nyttig.
 
Har packat ihop mig från kontoret. Helt!
Imorgon jobb hemifrån och sedan SEMESTER 🥳

Sitter nu med en cider i solen på balkongen och kollar snett på molnen som rullar in. Känner mig extremt optimistisk överlag??
Vet inte helt om jag kan lita på djupet av den känslan men vafan. Surfar på den vågen så länge jag kan :D
 
Fick flera stycken jättestora zucchinis av en fd kollega så nu gäller det att vara påhittig :up: ! "Zoodles" i stället för vanliga nudlar var en klar hit till kvällsmat. Jättegott som pastaalternativ ju :) ! Om någon undrar så använda jag potatisskalaren och ska långa "remsor" av zucchinin (det gick snabbt). Fick koka i en minut. Sedan åt vi den med ostsås och lite extra ost ovanpå. Riktigt oväntat gott faktiskt :d ! Ska nog ta och leta fram recept på mjuk chokladkaka med zucchini också, för det vet jag att jag har gjort förut....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 138
  • Låst
Tjatter Årets första VGV! Jag har just bränt in den nya ugnen och försöka mig på att göra börek (pga särbon, han köpte det på Lidl och tyckte...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
75 893
Senast: Rosett
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 144

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp