Vad gör vi? Del CXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha jag älskar verkligen alla dessa konstiga fejkmejl vi får på mitt jobb. Tog bort namnet så klart men personen i fråga är alltså i ledningen.

Hej Hoarfrost!
X X (X@X.se) bjöd in dig att se filen "Viktigt Förslag Från X X.pdf" i Dropbox.

X säger:
”Hej, Jag vill att du granskar detta dokument så snart som möjligt eftersom du måste godkänna samrådet direkt.”

Jomenvisst, jag ska godkänna samrådet, jag är ju självklart den som bestämmer här! :angel:
Ännu roligare är att vi inte använder dropbox öht.
 
På väg till jobbet i morse på 70-väg blev jag omkörd av en notoriskt fortkörande granne i 120-130. Direkt efter omkörningen klipper han en överraskad duva som desintegrerar i ett stort fjädermoln samtidigt som den, i karmans och den gudomliga rättvisans namn, förhoppningsvis spräckte grillen. Litet hemskt men också litet tillfredsställande. :angel:
 
Skulle åkt till England på konserter, får andra sprutan imorn och allt (allra allra tidigaste tiden jag kunde hitta).
Men man måste (såklart) ha varit vaccinerad i 14 dagar. Det kommer jag att vara den 27 aug.
Aktuella datum var 24-26 aug.

FANSKAP.
Ska lägga alla pengar som skulle gått till det på att bara unna mig. Nytt hår igen! Naglar! Bättre ny dator!
(Fan också.)
 
På väg till jobbet i morse på 70-väg blev jag omkörd av en notoriskt fortkörande granne i 120-130. Direkt efter omkörningen klipper han en överraskad duva som desintegrerar i ett stort fjädermoln samtidigt som den, i karmans och den gudomliga rättvisans namn, förhoppningsvis spräckte grillen. Litet hemskt men också litet tillfredsställande. :angel:
Jävla idiot. Grannen alltså.
 
Verkar vara stora bluffdagen i dag. Ringde just en snubbe med extrem indisk accent från ett call center och förklarade glatt att vår IT avdelning hade outsourcats till "Microsoft Business Help Center" och att de hade upptäckt ett virus som de måste ta bort på min dator.

Good try. Jag spelade dum ett tag för att slösa bedragarens tid "How do I open this PC? O_o What is Chrome? :confused: Can you repeat that? O_o Um I forgot my password... :idea: Is Internet like, where I check Facebook? :confused: I don't have a Browser :cautious:"

Han la på efter att ha vrålat rätt ut i frustration. :p Får väl ringa och anmäla till polisen nu. Samt ringa IT avdelningen så de kan gå ut till alla andra med information.
 
Se där, bs ligger där det ska. Jag ska åka och slänga några kartonger (utan bil blir det bara några i stycket. Katten svaaaaalt. Hon gick omkring på min dator och tangentbord, körde upp rumpan i ansiktet, satt på min skrivare och stirrade ut mig. Körde upp ansiktet i mitt och jag fick ett slick och ett nafs i näsan. Bet mig i handen uppfodrande. Näh för det var bara fem timmar sedan frukost :meh:
 
Snabb fråga om någon vet. Ska måsungar vara i vattnet? Den är himla liten än, har bara dun ännu och verkar inte riktigt komma upp.
 
Var precis stödperson till kompis som ringde och ventilerade. Hon hade diskuterat med sin snubbe ang ett golv i deras nyköpta sommarhus. Han hade kallat henne dramatisk när hon sagt att hon inte kunde ha ett fullvärdigt liv med klickgolv. Jag bekräftade självfallet att hon hade rätt och tillade att hon nog behöver fundera på deras förhållande framledes om fler liknande diskussioner skulle uppkomma
 
På jobb och diabetesen tog nästan livet av mig på förmiddagen.

Min mätare la av på jobbet nu på morgonen. Den som varnar då jag inte känner mina låga värden alla ggr.

Beställde ny sändare direkt och ska reklamera denna då den inte hållt mer än 1 månad (ska hålla 3)

Tyckte jag fick ett litet tryck över ögonen tänkte inte mer på det sen bara tjena. Diabetikern yrsel, kallsvettningar min vanliga blodsockermätare som jag har exra på jobbet la av så jag ringde till sambon som kastade sig i bilen och kom hit. Var tvungen att ha med honom i örat för jag vart bra sluddrig/snurrig ossammanhängande och kallsvetten bara for. Kunde inte resa mig från stolen.
Drog i mig 1 paket druvsocker, (brukar räcka med typ 1 annars) äckligt som sata. Sambon kom och jag fick kollat vart för lågt för mätaren att registrera så saft, 1 glass, 1 påse bilar som sambon hade i bilen + en söt dricka a´la varm fanta så fick jag upp det. Har ännu inte stigit över 5.

Jag är helt slut har nu flera timmar efter äntligen slutat skaka.

Massor att göra på jobbet som jag får ta tag i imorgon istället för då är det bara jag här på plats IGEN.

Så less på detta företag just nu
 
Har nu plockat upp måsungen ur vattnet. 🙈 Det finns ju inget alls för den att klättra upp på här och är ju flera meter upp till land. Den hade slutat försöka komma upp när jag kom. Den var helt utpumpad och låg bara vid kanten, så jag kunde ta en räddningsstege och bara skopa upp den utan några problem. Slapp som tur var gå ner i vattnet :wtf:
Hade paraply som skydd mot mamma mås som var vansinnig på mig, men hon verkade ganska nöjd sen när ungen var på land igen och den fick en bit mat en kvart efter att jag hade backat bort tillräckligt långt.

Hoppas den håller sig på land nu tills den har lite bättre flyg och flytfärdigheter.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 136
  • Låst
Tjatter Årets första VGV! Jag har just bränt in den nya ugnen och försöka mig på att göra börek (pga särbon, han köpte det på Lidl och tyckte...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
75 892
Senast: Rosett
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 144

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp