Vad gör vi? Del CXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oh, och vi mötte en kelpievalp nu på kvällspromenaden! Hon har btt i grannskapet ett par månader nu men eftersom Chika aaaavskyr valpar har de inte träffats per se utan bara gått förbi varandra... men eftersom shibasessan för tillfället är i höglöp blev hon jätteglad att träffa valpen, så de fick leka. :D
Så jättefin valp! Jag hoppas att sessan nu bär det här positiva med sig även efter löp, ibland fungerar hon så.
 
Jag gillar verkligen choklad om den blandas med saltlakrits, annars kan jag oftast vara utan. Chokladkaka är typ det tråkigaste jag vet, samma sak med chokladglass. 😅
Vit choklad med frukt är fantastiskt däremot! :heart
Min mor skrattar åt att jag alltid måste blanda i saker i allt gott jag äter. Tex choklad med godis i då, eller som glass, jag älskar chokladglass MEN det blir ju så mycket godare om man gör som tex ben & jerry och proppar i allt möjligt annat gott i också :d
 
Sambon har sörplat egenfiskade kräftor och jag slappnade av i soffan och har knäckt en cider; fasen vad det smakade extra gott efter en timmes svettigt (blev duktigt svetta båda två) dressyrpass på pållan som hade dålig broms och låg på hårt I tyglarna, turbofjording med tryck I, en sån dag 😅💁‍♀️. Min plan var idag att lägga fokus på galoppfattningarna som behöver finslipas men häst var inte med på noterna till en början; slängde sig iväg full av energi 😄😍 så ställde mig i fältsits och bara lät henne galoppera av sig några varv innan jag kunde börja jobba henne när hon lugnat sig; fick förstärka med spöet lätt ett par gånger och då blev det ett par kicksparkar i protest 🤣 men på slutet gjorde hon mjuka fina galoppfattningar, då avslutade vi👌😍.
 
Hemma efter 2 pass, 3 timmar i sadeln idag. Gnällt hela sommaren på att jag ridit mindre än jag hoppats, så räknade efter och har tydligen smällt till med 9 pass på senaste 8 dagarna :o
Slipper gärna röra mig ett par dar nu...

Ätit nattmat och glor mer FT-hoppning i efterhand, nu för trött för att gå och lägga mig :sleep:
 
Skulle blivit uppringd av Svenska stadsnät i fredags. De har fortfarande inte ringt. Fattar inte vad det är som är så svårt att lösa! "Inte klarskrivit" säger de när jag ringer. Ja men gör det då? Hur kan det ta över en månad att klarskriva en installation?

Jag är frustrerad deluxe. Varför ska allt jag gör bli fel och krångla?! Okej om det hade varit jag som gjorde fel, men nu ligger det ju helt utanför min kontroll..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 097
Senast: BernT
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 785
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 087
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 990
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp