Vad gör vi? Del CXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det ar "flyg show" i helgen pa var flygplats, mindre an 10 minuter harifran. Det ar mest privat plan och helikoptrar som anvander den, men en och annan foretags jet startar och landar mycket sallan darifran ocksa. Vi marker inte att flygplatsen finns ... i vanliga fall.
Just nu har det varit ett gang F-nagonting (15 tror jag) som har latit valdigt mycket ganska lange. :cautious: De tranar for fullt for air showen. Det ar HOGT och vanligtvis ar det inte tillatet att flyga sa det blir "sonic booms" over land och nara stader ... i helgen gor de det nagra ganger for att demonstrera. :cautious:
Det ar ganska kul att vara dar och se och besoka alla sma stand med mat/godis/prylar, men nu ar hela showen "covid planerad" sa det ar mest "tailgating" och inga vanliga biljetter for att ta med stol och sitta och titta saljs. Synd, annars vore ett par timmar dar trevligt, men vi far ta med barnbarn till Farmer's Market i stallet. :p
 
Ska titta på film! Den fanns @Tranan 😍
3DF6C965-2C26-49F1-8417-1EA9E76A687C.webp
 
Har funderat på det, men känner att jag vill ha något jobb där det går att utvecklas och jobba sig uppåt på något vis för att få variation osv. Dessutom verkar det som att det inom alla typer av vårdyrken är ganska dålig lön, oregelbundna scheman och inte allt för bra framförhållning när det gäller scheman heller? Jag vill ha mina rutiner i vardagen :/
Jag har kompisar som jobbat natt som personlig assistent och oftast sovit. De har tjänat riktigt bra :) och varit mycket lediga!
 
Kör lite rengöring av örat, sköterskan misstänkte vaxpropp ... Har aldrig haft de så vet ju inte om de gör ont eller inte 🧐🥴 Men knastrar fint i örat och är i princip döv på de örat så kanske värt ett försök att göra rent de 🙄 Om inte annat kanske jag hör bättre efteråt 😂 Nu får min sambo skrika om han pratar med min vänstra sida. Lite olustigt när jag kör häst när jag inte hör ordentligt.
Ja fy!! Hade det där problemet i början av sommaren. Vidrigt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 098
Senast: BernT
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 785
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 089
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 990
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp