Vad gör vi del CXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vet du någon typ av öl han gillar? Lager (ljus öl), ale (mörkare) eller veteöl? Lager som är bra enligt öldrickare i min närhet är Mariestads och Oppigårds (lite mer av finöl, tom jag gillar deras öl). Ale som är god är bla Innis&Gunn, Oppigårds och Jämtlands Bryggeri.

Men kan du bara lista ut vilken typ av öl han gillar är det klockrent att fråga personalen, de är i allmänhet enormt duktiga.
Det han ofta dricker på sommaren är Mariestads export tror jag det heter. :)
 
Åh hjälp! Min systerson önskar sig en fin anteckningsbok att skriva dagbok/låtar i. Men vad sjutton ska jag köpa? Han är tio år, älskar glitter och glamour (Melodifestivalen!), dans och musik. Jag hinner inte beställa hem något men kanske hitta inspiration. Ska till bokhandeln imorgon och kolla vad de har.
 
Sol f*n hitta fram men de blåser på berget idag skönt för hästarna då det visar 26 grader i skuggan 🤨 Mitt lilla hästbarn vägrar komma ut idag hon har parkerat sig inomhus och blänger på sin mamma när hon vill gå ut 🤣 Gillar attityden på barnet hon vet vad hon vill. De kommer och går som de vill då det har boxdörren öppen från tidig morgon till sen kväll.

Nu försöka göra någon nytta typ mocka kanske 🤣 Får väl spola mig med kall vatten om de blir för illa 😫
 
Överväger att kliva upp och fixa frukost. Känns faktiskt inte olidligt varmt inne (än 😒) men det ska bli typ 30 grader idag enligt prognosen…

Edit:
Hoppsan hejsan…
Måste måla klart ett par grejer. Ser inte fram emot att göra det i den här värmen.

F62D2B2E-D7FD-4DCE-891A-33D07A28034A.jpeg
 
Nu har jag snorklat för första gången i mitt liv :D Eller ja, visst testade jag lite med någon snorkel och cyklop från leksaksaffär när jag var liten, men inget efter det. Nu visade det sig att killen jag träffar hade extra som han inte behöver (han fridyker och har sig), så nu på förmiddagen åkte vi iväg och badade. Det var hur kul som helst och SÅ avkopplande, jag såg dessutom tre abborrar och hittade ett par simglasögon som någon annan tappat på botten. Det här ska jag göra fler gånger!

Nu, dags för våfflor med hallon och grädde :d Gud vad jag älskar att ha semester.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kultur Förlåt om jag har startat för många trådar på för kort tid. 🙈 Jag är ny här och är orolig att bli "den nya tjejen med alldeles för många...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 324
Senast: Raderad medlem 149639
·
Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
432
Senast: Krålus
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
24 25 26
Svar
503
· Visningar
14 374
Senast: doppler
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 121
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp