Vad gör vi del CXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haft en härlig kväll, god mat, skratt och sen avslutade jag och ena kompisen med att dricka te och prata hemma hos mig, välbehövligt :) Så härlig känsla när man bara klickar allt mer för varje gång man umgås och verkligen känner att man kan lita på sin kompis :heart

Nu ska jag duscha och sen lägga mig. Är sådär skönt avkopplad och trött så kommer sova gott inatt :)
Så, nu hamnar det i rätt tråd... Jag är mer senil än vanligt idag 😅
 
Jag är trött! Men det gör förhoppningsvis att jag somnar snabbt när fotbollen är slut :D
Provridningen gick nog bra. De skulle hem och fundera. Annars har jag ytterligare några intressenter att boka in provridning med.
Jag orkar inte tömma diskmaskinen så det får vänta till imorgon. Inte för att jag lär vara så mycket piggare då. Ska jobba övertid, 6.30-19.30,för en av anstalts räkning. De behövde låna in någon med OC och batong. Det blir iaf skojigt i plånboken i juli :p
 
Jag försöker att inte agera på impulsen att såga av mig armarna och lägga dem i frysen. Ni som någon gång har haft riktigt ordentligt eksem vet var jag talar om. Jag har typ 1/2 cm tjock hysteriskt kliande elefanthud på handrygg och underarmarna och ska prata med min husläkare imorgon.

Möjligen är det är en reaktion på förra veckans vaccinationen, så jag behöver även få det dokumenterat inför spruta nr. 2.
 
Senast ändrad:
Har lagat mat som imorgon ska torkas och sedan bli vandringsmat. Jag har även köpt ny gas, någa nya spännande torkade pastarätter och lite sådant. Har plockat ihop det som går att plocka ihop... Typ så. Imorgon blir det bad, mattorkning och lite så, sedan blir det vandring på lördag :D

Och justja, jag har köpt ett nytt tält också för mina små ensamvandringar, lite trött på att mitt nuvarande tält är tungt. Bra, lätta tält är dock dyra som sjutton, sååå ett litet "festivaltält" från Biltema för 200kr får duga :D När jag ger mig ut ensam så är det ändå mest när det är fint väder, i lugn natur osv. Det har myggnät för dörren och ventilation, och jag sparar mer än 1kg på att ta det istället för mitt ordentliga tält. Hälften av vikten är dock de tunga tältstängerna, så nu funderar jag på om det skulle gå att sy ett lättare tält och använda de tältstänger jag har till mitt andra tält (för där är stängerna lättare men tältet som så är tungt). Det får dock bli ett projekt för tidigast nästa sommar :p
 
DSP_0160.webp

Varit ute med barnet och hunden och fotat sommarbilder :heart

Var säkert ett halvår sedan jag plockade fram riktiga kameran sist, och fotomodellerna förstod inte riktigt poängen med att stå stilla och se glada ut någon av dem, så jag hade ungefär noll förväntningar :laugh: Men nu när jag ligger i sängen bredvid utslagen fotomodell och kollar igenom bilderna är jag nöjd. :love: Får nog till och med bli någon upp på väggen!
 
Är ju så härligt att sitta ute om dessa ljusa kvällar 😍 men nu är det sovtajm efter en skapligt händelserik dag 😄. Förutom vildsvinsmötet och radiosändning så testades min balans med 😅. En hjort nära oss bakom ett parti högt gräs (bara ett hjorthuvud stack upp 😍) for såklart plötsligt iväg 😅. Jag var ju förberedd; hann se hjorten och var också beredd på reaktionen som skulle kunna bli; att hästen skulle kasta sig åt andra hållet. Så balanstest godkänd utan risk för tårtbjudning ✌.
 
Min gamingstol kom i dag, så nu sitter jag skönt!

Pappa gillar fotboll och frågade lite försynt om han kunde se matchen på min TV i morgon.
Perfekt tillfälle för mig då att överraska lite med hans favoritmiddag, något gottis (förmodligen fin lakrits) och kanske en kall öl eller två :) Känner verkligen att jag behöver göra något för att verkligen visa att jag är tacksam över att han hjälpt mig så mycket.

Hjälp en som aldrig dricker, tips på någon god, rolig öl som finns på systembolaget?
Asså jag är väl inte denna rätta att tipsa om öl som absolut inte ser tjusningen i det och så finns det ju en verkligen en hel uppsjö sorter men bla denna har vi flera gånger köpt till "gubbarna" I stallet som tack när de hjälpt till med något i stallet . :) varit mycket uppskattat och är ju lite rolig :).
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20210617-235924_Chrome.webp
    Screenshot_20210617-235924_Chrome.webp
    40,4 KB · Visningar: 26
Sambon tycker att det är tråkigt att tanka. Alltså tankar han halv tank..... :laugh: (det har inget med ekonomi att göra)

Way back when ... tankade maken aldrig mer an 1/4 tank ... och nar han hade for lite bensin for att ta sig till jobbet tog han min bil som aldrig hade mindre an 1/4 tank :cautious:

Men då får man ju åka och tanka dubbelt så ofta :confused: Hur tänker han där egentligen:crazy: ;)

Sa da tankade jag Maken's bill full tank och han kunde ta den nasta dag igen och jag fick tillbaka "parlan". Det holl i sig i ett par ar eller sa ... tills Maken hade raknat ut hur det skulle vara.
Han forklarade mycket noga for mig att den som tankade fullt skulle ocksa kolla olja och andra vatskor i bilen. 🙄🤣 Ett par timmar senare, nar jag kunde prata igen utan att bryta ut i hysteriskt skratt forklarade jag att jag tankat klart. Fran den dagen tankar jag min bil och han far gora vad han vill med sin bil. Kanner han for det kan han ju knuffa den ... da garna till narmaste bensin station.

Det tog flera dagar innan jag slutade bryta ut i hysteriska skrattanfall och an i dag fnissar jag nar jag kommer att tanka pa det. Maken muttrade dock nagot efter nagon vecka om att det faktiskt inte alls var SA roligt ... varpa jag formligen lag pa golvet och kved medan jag holl mig for magen. Igen. :rofl:
 
I dag var sista skoldagen och ingen buss korning forran 1sta September igen ... UTOM for sommar skola sa klart :cautious: Och mitt jobb att forsoka hitta nagra (minst 20 personer behover vi) som kan borja hos oss sa vi kan utbilda dem och de kan kora i host. UGH ... det blir ingen direkt sommar lov. Nagon vecka har och dar, men jag ar bestamd att ta hela January ledigt och kora genom hela sodra USA till Florida.:)

Sommar vader har vi ocksa just nu ... Det ar overkommligt ... forutom Sondag och Mondag. Vi lar vanja oss innan September ar slut.:p
Screen Shot 2021-06-17 at 9.14.20 PM.webp
 
Postnord.... :meh: Har beställt hundmat och ska få den levererad hem. Postnord ger mig tre alternativ: Mellan kl 8-17 antingen torsdag (igår), fredag eller på måndag. Jag vill ju ha maten så fort som möjligt, så jag valde att få den som igår. Ingen kvittens behövs. Min man arbetar hemifrån så han var här och såg postbilen åka förbi. Inget paket. När jag kollade i appen igår stod det fortfarande att jag skulle få hemleverans mellan kl 8-17. Vid det laget var klockan nästan sju på kvällen. VARFÖR ingen uppdatering om att något - uppenbarligen - har gått snett????
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kultur Förlåt om jag har startat för många trådar på för kort tid. 🙈 Jag är ny här och är orolig att bli "den nya tjejen med alldeles för många...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 324
Senast: Raderad medlem 149639
·
Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
432
Senast: Krålus
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
24 25 26
Svar
503
· Visningar
14 377
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 121
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp