Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sitter i ett sjukt obekvämt möte. Oj vad stackars chefen blir ställd mot väggen
Edit: chefen sa nyss att hens egen chef är "helt befängd".
Lika illa här, som sagt. Fan va folk söker i coronakrisen....Precis fått reda att jag är reserv på två av utbildningarna jag sökt...
Plats 174 och 104
Det känns som att min rumpa och rygg är fastklistrade i soffan. Tyvärr är det nog inte så långt från sanningen
Usch ja... Vet inte om jag ska hoppas att "alla" sökt "allt" och därför tackar nej i större grad...Lika illa här, som sagt. Fan va folk söker i coronakrisen....
Usch ja... Vet inte om jag ska hoppas att "alla" sökt "allt" och därför tackar nej i större grad...
Kan bara hålla tummarna I guess.
Usch, tanken på att vara kvar på jobbet gör mig illamående.
Mitt vikariat går ut 31aug, då borde man vara eligible (vad heter det?) för a-kassa väl? Om inget annat löst sig... Gäller det även om de erbjuder att skriva ett nytt kontrakt för ett år till? Hmm.
Fy vilket otrevligt möte. En kollega pressades på svar där han på studs skulle säga ja eller nej till en stor sak gällande hela vår enhet. Som får stora konsekvenser beroende på vad han säger.
Chefen blev aggressiv och otrevlig och kallade sin egen chef befängd och gnällde allmänt om hur synd det var om sig själv.
Kollegan var duktig och stod på sig, jag höll med, försökte medla och de-eskalera situationen som bara blev mer och mer invecklad och opassande.
"Nu får du ju lägga ner den aggressiva tonen förstår du väl? Så här låter inte en chef. Inte ens medkollegor, det är oprofessionellt" sa jag, man får inte säga så till sin chef - men jag gjorde det i alla fall
Snacka om svansen mellan benen efter det.
Nu har jag erbjudit kollegan att vara stöd på mötet hen kommer behöva gå på i eftermiddag, eftersom chef tyckte att det var nödvändigt att dra in högre chef för att "diskutera" med kollega.
Är så arg så jag skakar.
Det är apjobbigt. Som tur är, är närmsta kollegorna hur bra som helst.Måste vara jobbigt att arbeta på en arbetsplats som är så dysfunktionell och liksom suger ut all ens energi? Hade aldrig pallat en massa drama. Du kanske borde söka dig därifrån?
Sitter i ett sjukt obekvämt möte. Oj vad stackars chefen blir ställd mot väggen
Edit: chefen sa nyss att hens egen chef är "helt befängd".
Det är apjobbigt. Som tur är, är närmsta kollegorna hur bra som helst.
Nu valde jag att flytta innan jag söker nytt jobb, iom att jag känner mig lite sådär på gränsen till in i väggen har jag bestämt i samtal med mig själv att flytten ska ske först, och när allt är lugnt och klart där och jag fått återhämta mig någon månad efter den, ska jag söka mig bort.
Har hur länge som helst trott att jag är vek och svag och bara inte klarar av en helt vanlig arbetsplats. Tack och lov hamnade jag på Buke där folk kunde tala om för mig att så inte var fallet
Var försiktig och ta hand om dig! heartDet är apjobbigt. Som tur är, är närmsta kollegorna hur bra som helst.
Nu valde jag att flytta innan jag söker nytt jobb, iom att jag känner mig lite sådär på gränsen till in i väggen har jag bestämt i samtal med mig själv att flytten ska ske först, och när allt är lugnt och klart där och jag fått återhämta mig någon månad efter den, ska jag söka mig bort.
Har hur länge som helst trott att jag är vek och svag och bara inte klarar av en helt vanlig arbetsplats. Tack och lov hamnade jag på Buke där folk kunde tala om för mig att så inte var fallet
Låter som om du hanterade det hela utmärkt, och jo, man får säga så till en chef som du gjorde. Beter de sig sådär är det helt ok att säga ifrån! (Jag har "skällt ut" min chef och andra ansvariga flera gånger när jag ansett att de betett sig på ett sätt som inte var ok, det har blivit bättre efter det). Hoppas verkligen att du hittar nytt jobb snart...Fy vilket otrevligt möte. En kollega pressades på svar där han på studs skulle säga ja eller nej till en stor sak gällande hela vår enhet. Som får stora konsekvenser beroende på vad han säger.
Chefen blev aggressiv och otrevlig och kallade sin egen chef befängd och gnällde allmänt om hur synd det var om sig själv.
Kollegan var duktig och stod på sig, jag höll med, försökte medla och de-eskalera situationen som bara blev mer och mer invecklad och opassande.
"Nu får du ju lägga ner den aggressiva tonen förstår du väl? Så här låter inte en chef. Inte ens medkollegor, det är oprofessionellt" sa jag, man får inte säga så till sin chef - men jag gjorde det i alla fall
Snacka om svansen mellan benen efter det.
Nu har jag erbjudit kollegan att vara stöd på mötet hen kommer behöva gå på i eftermiddag, eftersom chef tyckte att det var nödvändigt att dra in högre chef för att "diskutera" med kollega.
Är så arg så jag skakar.
Överväger att kliva upp och fixa frukost. Känns faktiskt inte olidligt varmt inne (än ) men det ska bli typ 30 grader idag enligt prognosen…
Edit:
Hoppsan hejsan…
Måste måla klart ett par grejer. Ser inte fram emot att göra det i den här värmen.
Visa bifogad fil 71962