Vad gör vi? Del CXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
399AFE9B-F020-4A99-A1AF-B52C82843811.webp
Sitter på trappen och hör hur det prasslar under altanen, sen fick jag visst lite sällskap! 🥰
 
Bytte hage på några hästar i i samband med det gav specialhästarna, dvs de som inte får äta gräs bara sitt hösilage och en av dessa får först världens ryck till en annan hög men nej den dög inte så hoppar jämfota till nästa hög (ja JÄMNFOTA :rofl:)
Men nej det är samma mat överallt så då rusar han mot botre delen, den delen där jag någon gång ibland öppnar upp lite så får de äta lite gräs också men gör det inte varje dag.
Står där en liten stund och tittar sig omkring och rusar sedan tillbaka till första högen. Varpå lugnet kan återgå och alla kan äta i lugn och ro :cool: 😂🐴
 
Hur går det med medicinen?

Vad äter och dricker du en vanlig dag?
Försöker trappa ned omeoprazolen, ätit två tabletter om dagen länge nu och är rätt säker på att den som gett mig järnbrist. Så hoppas nu på att det är utsättningsymptom jag känner, läst mig till att man kan få det efter en längre tids användning.
Måste trappa ned då järntabletterna mot järnbristen inte hjälpt..

Försöker äta så lite fet mat som möjligt då det är vad som brukar ställa till det. Men har svårt att hålla mig till kokt grönsaker, fast jag borde.

Men haft mycket ångest sista månaderna och det brukar sätta sig fysiskt för mig. Men jobbar på att lösa det..
 
Försöker trappa ned omeoprazolen, ätit två tabletter om dagen länge nu och är rätt säker på att den som gett mig järnbrist. Så hoppas nu på att det är utsättningsymptom jag känner, läst mig till att man kan få det efter en längre tids användning.
Måste trappa ned då järntabletterna mot järnbristen inte hjälpt..

Försöker äta så lite fet mat som möjligt då det är vad som brukar ställa till det. Men har svårt att hålla mig till kokt grönsaker, fast jag borde.

Men haft mycket ångest sista månaderna och det brukar sätta sig fysiskt för mig. Men jobbar på att lösa det..
Tänk på att inte dricka juice och dylikt också.
 
Försöker trappa ned omeoprazolen, ätit två tabletter om dagen länge nu och är rätt säker på att den som gett mig järnbrist. Så hoppas nu på att det är utsättningsymptom jag känner, läst mig till att man kan få det efter en längre tids användning.
Måste trappa ned då järntabletterna mot järnbristen inte hjälpt..

Försöker äta så lite fet mat som möjligt då det är vad som brukar ställa till det. Men har svårt att hålla mig till kokt grönsaker, fast jag borde.

Men haft mycket ångest sista månaderna och det brukar sätta sig fysiskt för mig. Men jobbar på att lösa det..
Du har inte ibs?
Jag har ju det. Har halsbränna, gaser, förstoppning och diarréer
Sedan minst 25 år tillbaka
Ibsen blir värre när jag mår psykiskt dåligt vilket jag gör ofta
 
Tänk på att inte dricka juice och dylikt också.
Det vågar jag sällan göra, ändå sedan jag var barn har jag fått ont av det. Äppeljuice går dock bra. 🙂
Du har inte ibs?
Jag har ju det. Har halsbränna, gaser, förstoppning och diarréer
Sedan minst 25 år tillbaka
Ibsen blir värre när jag mår psykiskt dåligt vilket jag gör ofta
Läkaren som gjorde gastroskopin i våras så att det var magkatarr, så hanterar det som det.
Men har också tänkt tidigare IBS.
 
Diskuterar det här med träning med en bekanting och fick för mig att kolla stegräknaren på mobilen. Den här veckan har jag snittat på över 20 000 steg per dag, och det har inte varit någon ovanligt aktiv vecka utan det brukar visst vara i snitt drygt 15 000 till drygt 20 000 steg per dag. Inte konstigt att jag sliter skor (och blir trött) :cautious: Nä. Nu SKA jag leta efter ett lite mer stillasittande jobb. Det vore underbart.
 
Så jäkla trött! Blir nog en tidig kväll. Tankarna om jobbet maler i huvudet. Arbetet i sig börjar jag förlika mig med men mitt rum är som en bastu med torr luft, mina slemhinnor säger upp sig och jag har så ont i halsen hela tiden. Jag orkar inte :cry: Jag har bett dem se över ventilationen men blir det inte bättre (alternativt att de säger att det är bra som det är, vilket jag förväntar mig :grin:) så vet jag inte vad jag gör. Sjukskriver mig? Kräver ett annat rum?
 
Så jäkla trött! Blir nog en tidig kväll. Tankarna om jobbet maler i huvudet. Arbetet i sig börjar jag förlika mig med men mitt rum är som en bastu med torr luft, mina slemhinnor säger upp sig och jag har så ont i halsen hela tiden. Jag orkar inte :cry: Jag har bett dem se över ventilationen men blir det inte bättre (alternativt att de säger att det är bra som det är, vilket jag förväntar mig :grin:) så vet jag inte vad jag gör. Sjukskriver mig? Kräver ett annat rum?
Sjukskriva sig känns väl inte rimligt.. Men kräva att byta rum skulle jag definitivt ha gjort!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 190
Senast: Badger
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 224
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 139
Övr. Hund Vill gärna höra andras erfarenheter gällande rutiner till hundar. Har två terriers. En airedale och en mindre foxfröken på 11 år. Min...
Svar
12
· Visningar
928
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp