Vad gör vi? Del CXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är ordentligt trött nu. Kom precis i säng. Så himla mer vettigt att komma i säng nu mot förut när det kunde bli både en och två timmar senare.

Min kropp är försatt i någon form av paradox-mode dock. Jag är trött men pigg, Har gåshud och fryser men är varm , har ont i huvudet men inte.
Hoppas på att det försvinner under sömnen :angel:
 
Varför, varför, varför ska allt krångla? Tydligen kan jag inte förnya mitt recept på p-piller på 1177 som jag brukar kunna. Fick meddelande om att jag måste boka tid på mottagningen för att få förnya?
Försökte ringa, men de har ingen riktig människa man kan prata med.
Hittade genom knappval något om att förnya recept, så jag talade in där vad jag ville förnya.
Nu är jag nojig som fan. Mina p-piller är slut och jag MÅSTE ha dem senast måndag.
Ska jag boka tid i alla fall? Ska jag åka till akuten eller vad fan ska jag göra?

Fan vad less jag blev nu. :(Jag måste ju få tag i p-piller. Kan man köpa någonstans illegalt på nätet?

Hur i hela friden kan det vara så att receptet går ut? Hur håller man koll på sånt?
Jag kunde via MVCs hemsida boka ett digitalt chatmöte med en bm som kunde förnya mitt recept. Fick recept som gick att hämta ut nästa dag. Har du kollat på deras hemsida om ngt liknande finns? Syntes dock inte som alternativ på 1177 utan bara på MVC hemsida.

Jag lägger en påminnelse i min kalender i mobilen på om 11-12 månader så jag vet när det börjar närma sig förnyaande.
 
Testade lite andra sökord än vanligt på en sida för jobbannonser, och hittade ett jobb som låter väldigt lockande. Annonsen kom dessutom ut idag, så de kan omöjligt ha fått en miljard sökande än iaf. Ska se till att få iväg en ansökan i morgon, just nu är jag lite för trött och borde sova.
 
Jag tror säker att hon förstår egentligen, hon verkar både inkännande och vettig... men vi får se. Tycker hon jag är knäpp är vi kanske inte på samma våglängd ändå. 😅

Det låter jättefint, man behöver få gråta och få prata utan att folk gör en jättesak av det ibland känner jag. :heart

Sådärja! :D
Finns det bilder på den lilla med dert vita örat någonstans, förresten? ;)
Det kommer säkert gå bra!

Nu finns lille vitöra i fototråden på hund. :)
 
Jag kunde via MVCs hemsida boka ett digitalt chatmöte med en bm som kunde förnya mitt recept. Fick recept som gick att hämta ut nästa dag. Har du kollat på deras hemsida om ngt liknande finns? Syntes dock inte som alternativ på 1177 utan bara på MVC hemsida.

Jag lägger en påminnelse i min kalender i mobilen på om 11-12 månader så jag vet när det börjar närma sig förnyaande.
Vet inte vad mvc är men jag kunde inte ens få ringa och prata med en människa.

Dock löst nu och ska boka tid hos barnmorska i morgon så att allt är som det ska med blodtryckskoller och allt vad det är :D
 
Var på väg för att lägga mig. Hör då hur det låter som om någon är på min uteplats och stökar. :nailbiting:

Släcker ned i rummet och smyger fram till dörren.

Hade visst fått finbesök av en igelkott. 🦔 :love:

Så fick försiktigt gå förbi min ihoprullade och morrande besökare för att öppna "grinden" i kompostnätstaketet, ifall den hade svårt att hitta ut.
Vet inte hur den kom in från först början men nu kanske den hittar ut lättare i alla fall.
 
Fått andra vaccinationen idag. Få se om jag reagerar på den. Förra sprutan gjorde mig frusen och trött dagen efter. Tack och lov har jag inte tänkt göra något speciellt imorgon. Ska klippa bort resår på fiberduk bara.....

Nar jag fick andra sprutan (Moderna) kande jag bara av att armen var lite om om jag tryckte och "poked" pa den. 12 dagar senare var den plotsligt super om och svullen. :confused: Den var om och svullen och gjorde ont i ett par dagar innan det blev normalt igen. Nar jag berattade for sonhustrun som ar sjukskoterska skrattade hon och sa att jag fatt "corona arm". :cautious::confused:🤔


:love: Sånt flyt idag, fick ett samtal om att det fanns en spruta över med vaccin, ville jag ha den? Självklart svarade jag och susade in till vaccinationsmottagningen. Maken är lite sur för han får efter mig, han har en bokad tid på torsdag. ;) Jag är för ung för att få boka men fick skriva upp mig på reservlistan nyligen. Jag fick sitta av min kvar medans personalen plockade ihop och släckte och låste när jag hade suttit klart. :)

Good for you!
 
Varför, varför, varför ska allt krångla? Tydligen kan jag inte förnya mitt recept på p-piller på 1177 som jag brukar kunna. Fick meddelande om att jag måste boka tid på mottagningen för att få förnya?
Försökte ringa, men de har ingen riktig människa man kan prata med.
Hittade genom knappval något om att förnya recept, så jag talade in där vad jag ville förnya.
Nu är jag nojig som fan. Mina p-piller är slut och jag MÅSTE ha dem senast måndag.
Ska jag boka tid i alla fall? Ska jag åka till akuten eller vad fan ska jag göra?

Fan vad less jag blev nu. :(Jag måste ju få tag i p-piller. Kan man köpa någonstans illegalt på nätet?

Hur i hela friden kan det vara så att receptet går ut? Hur håller man koll på sånt?
När det krisat med recept har jag ringt eller chattat med nätläkare.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 193
Senast: Badger
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 228
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 157
Övr. Hund Vill gärna höra andras erfarenheter gällande rutiner till hundar. Har två terriers. En airedale och en mindre foxfröken på 11 år. Min...
Svar
12
· Visningar
928
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp