Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man måste inte göra karriär Det kan vara lätt att glömma.
Är det något särskilt du tänker på när du tänker på personer i din umgängeskrets? Alltså något speciellt som du själv skulle vilja göra?Så är det ju. Det är mest att jag är understimulerad och uttråkad i mitt yrkesliv som är problemet, så karriär eller inte karriär så skulle jag behöva mer stimulans och det var många år sen nu.
Håller med härDen där arbetsmoralen är inte alltid bra... se till att ta hand om dig!
Är det något särskilt du tänker på när du tänker på personer i din umgängeskrets? Alltså något speciellt som du själv skulle vilja göra?
Det är inte försent att ändra bana. Finns många som börjar plugga i 40-års åldern, eller gör ett karriärbyte på annat sätt.
Min mamma började exempelvis plugga till lärare när hon precis fyllt 40 år. Innan jobbade hon med ekonomi på kontor så verkligen något helt annat. Det gick det med!
Sen måste man inte göra karriär, men jag tror det är rätt viktigt att ändå känna sig stimulerad på sitt arbete. Och det behöver ju verkligen inte vara något toppjobb för att vara det utan kan likväl vara något där ingen utbildning krävs alls.
För mig är det viktigt att jag känner att mig jobb ger mig utmaningar och stimulans och att jag utvecklas, jag skulle inte trivas med ett monotont arbete utan stimulans där jag gör samma sak dag ut och in.