Vad gör vi? Del CXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blir vansinnig på excel och vår flexmall. I bland när jag ställer mig i en cell med ett klockslag kan jag ändra klockslaget hur jag vill typ 08:00 till 09:00 eller 07:45 eller whatever. Jättebra.

Men vissa celler jag ställer mig i får jag i stället någon himla kod? typ "=+C15".
Jag vill bara skriva in min tiiiid :arghh: Nu tappar jag massa flex bara för att den där koden poppar upp på 80% av alla celler och jag vet inte hur man gör för att få skriva klockslag. :rage:
Försökt googla på hur man skriver om tider i koder i excel men det verkar inte vara det koden är till för.
 
Hm...Har ju blivit antagen till att plugga engelska 6 på distans nu i vår/början av sommaren och behöver skaffa boken Solid Gold som läromedel. Frågan är; funkar det bra med den som e-bok eller beställa pappersbok?! Den är ju inte gratis direkt....
 
Tror jag vaknade ca 4 idag. Vaknade igen lite senare och trodde klockan var 6 så tog morgonmedsen. Såg sen att klockan var typ 5. :cautious: Riktigt så tidigt behöver jag inte gå upp. Men jaja, får väl ta en lur i em eller sova tidigare ikväll.
Borde äta mat. Bara ätit frukt. Vill sova.
 
Blir vansinnig på excel och vår flexmall. I bland när jag ställer mig i en cell med ett klockslag kan jag ändra klockslaget hur jag vill typ 08:00 till 09:00 eller 07:45 eller whatever. Jättebra.

Men vissa celler jag ställer mig i får jag i stället någon himla kod? typ "=+C15".
Jag vill bara skriva in min tiiiid :arghh: Nu tappar jag massa flex bara för att den där koden poppar upp på 80% av alla celler och jag vet inte hur man gör för att få skriva klockslag. :rage:
Försökt googla på hur man skriver om tider i koder i excel men det verkar inte vara det koden är till för.
Koden är antagligen till för att till exempel plussa ihop värden från två celler, om inte någon råkat ordna en kod där av misstag då. C15 hänvisar till värdet i cell C15 i det dokumentet..
Det kan av misstag bli en fod om du tex skriver =, sen klickar i en annan cell och trycker enter.
Men om du är säker på att det är en cell du verkligen ska skriva i så är det ju bara skriva över (eller trycka delete på) det i cellen men vad du nu ska skriva in. Men då bör du vara säker på att cellen inte borde räkna ut något (dvs inte är en cell du inte borde skriva i).
 
Jag vann visst semesterkriget i år och behöver inte flytta mig någonstans :eek:
Det som är dåligt med det är att jag måste jobba ensam på plats alla veckor förutom 4. De andra jobbar hemifrån stora delar av sommaren pga corona.
Men jag är van, det går nog bra.
 
Koden är antagligen till för att till exempel plussa ihop värden från två celler, om inte någon råkat ordna en kod där av misstag då. C15 hänvisar till värdet i cell C15 i det dokumentet..
Det kan av misstag bli en fod om du tex skriver =, sen klickar i en annan cell och trycker enter.
Men om du är säker på att det är en cell du verkligen ska skriva i så är det ju bara skriva över (eller trycka delete på) det i cellen men vad du nu ska skriva in. Men då bör du vara säker på att cellen inte borde räkna ut något (dvs inte är en cell du inte borde skriva i).
Ok tack, jag ska testa det! :)
 
Jag vann visst semesterkriget i år och behöver inte flytta mig någonstans :eek:
Det som är dåligt med det är att jag måste jobba ensam på plats alla veckor förutom 4. De andra jobbar hemifrån stora delar av sommaren pga corona.
Men jag är van, det går nog bra.
Semester ja, undrar när det där pissiga jobbet tänker göra klart vårt semesterschena som skulle vara klart 31 mars..
Kontakter med vettigt jobb nära mig någon 😇.

@Ja, jag är bitter denna veckan, förlåt allihop.
Men mina hästar och alla mina tre stall kompisar är bäst 😊. Speciellt den som är här varje dag.
 
Senast ändrad:
Semester ja, undrar när det där pissiga jobbet tänker göra klart vårt semesterschena som skulle vara klart 31 mars..
Kontakter med vettigt jobb nära mig någon 😇.

@Ja, jag är bitter denna veckan, förlpt allihop.
Men mina hästar och alla mina tre stall kompisar är bäst 😊. Speciellt den som är här varje dag.
Nu vet jag ju i och för sig inte om det godkänns av min fenomenala och underbara chef :angel:
Men vi har i alla fall fixat något - även om det innebar att ingen fick som de ville förutom jag. För en gångs skull. :p
 
Ok tack, jag ska testa det! :)
Håller tummarna på att du får till det...
Formler i dokument mpnga använder är vanskligt, så om det ska vara formler i celler bör den ansvariga för dokumentet noga gå ut med vilka celler som ska redigeras eller ännu hellre låsa de celler ni inte ska röra 😇
//Excelnörden som lagar formler i ett visst dokument sådär varannan arbetsdag
..
 
Nu vet jag ju i och för sig inte om det godkänns av min fenomenala och underbara chef :angel:
Men vi har i alla fall fixat något - även om det innebar att ingen fick som de ville förutom jag. För en gångs skull. :p
Hos oss ska ju chefen göra en plan, lämna till HR för godkännande och så ska planen fastställas tillkännages senast 31mars. Men det gäller tydligen inte vår lilla avdelning...
Tur för dem att det är Coronaår och jag är allmänt uppgiven generellt så jag mest irriterar mig och inte bråkar på riktigt..
 
Håller tummarna på att du får till det...
Formler i dokument mpnga använder är vanskligt, så om det ska vara formler i celler bör den ansvariga för dokumentet noga gå ut med vilka celler som ska redigeras eller ännu hellre låsa de celler ni inte ska röra 😇
//Excelnörden som lagar formler i ett visst dokument sådär varannan arbetsdag
..
Verkar som att det förstörde hela "räkneverket" tyvärr. Men upptäckte faktiskt att om jag låter Januari bladet vara helt och börjar i Februari fungerar hela dokumentet som det ska. Så jag ska sätta mig och räkna Januari bladet manuellt och sen föra in den tiden i Februari eller något.

Hade typ aldrig kommit på att testa det utan dig så du hjälpte ändå på något konstigt sätt :D :bow:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 697
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
372
Senast: FrDrake
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 201

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp