Vad gör vi? Del CXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror att min arbetsplats är söder om din. :) Men det är lite olustigt med dessa snabba beslut ock avslut.
Jag har noll koll på var du håller till, men det stämmer säkert.
Ja. Det är så mycket som känns tokigt med snabba beslut, rutiner och avsked att jag verkligen hoppas jag också kan lämna skeppet snart 🙈. Jag sitter nog väldigt säkert på min roll, men det är en "kultur" jag helst vill ifrån. Tyvärr lättare sagt än gjort hittills, men jag jobbar på det..
 
Jag tror ärligt talat att det handlar om individer även med hund. Fast just med smådjur skulle jag inte lita på någon hund tillräckligt mycket för att lämna dem med tillgång till smådjuren utan att jag är med. Även helt bortsett från jaktinstinkt - en lekfull smäll med en tass räcker liksom i värsta fall. Huh, scenarion i huvudet!

Lillebror skulle nog gärna vilja att jag skaffar vaktlar..som han kan *host* leka med. Lillan jagar gärna insekter - osäker på om hon skulle äta en mus eller bolla runt den med tassarna över halva lägenheten dock. :cautious::rofl: Jag har varit sugen på smådjur igen, men inte i lägenhet med de här två - Lillan satsar ju dessutom på en karriär som inbrottardrottning och jag väntar bara på att hon ska börja öppna dörrar..!
Fördelen med hund är ju att de generellt inte är lika smidiga som katter och kan hoppa upp på höga höjder om man har buren där.

När jag hade hund och hamster förr så kunde jag dock inte ta upp hamstern från buren i samma rum som hunden då hunden blev livrädd och sprang och gömde sig.. Mycket stabilt. 😅
 
Ooohh jG jag har fått paket!! Nu jäklar ska detctestas grejer 😁👌
Speciellt när vädret är som det är. Vete tusan hur jag ska få ut mina hundar på sista nattlinnen innan läggdags. Blåser och regnar brrr

Sambon blev kvar på jobb tills imorgon och jag har inte bestämt mig för om det är bra eller dåligt :rofl:
 

Bifogade filer

  • 20210421_195449.webp
    20210421_195449.webp
    283,5 KB · Visningar: 39
Förbaskade katt. Hon placerade sin knubbiga rumpa på av/på knappen på datorn. Jag har inställningen så att trycka på den inte stänger av datorn men det verkar ändå som om man trycker tillräckligt länge så stänger den av och en stadig kattrumpa gör det definitivt :meh:

Hon kliver omkring just där eftersom resten är inpackat i kartonger så hon inte kommer åt att äta på kablar och sladdar. Får hitta en låda till och sätta där. Särskilt snyggt är det inte, kan man lugnt säga. Nu låter dessutom cpu fläkten igen.
 
Helt slutkörd. Gick kvällspromenad förbi en dam som ville bli av med barfmat hennes katter inte gillade - so far so good, men det känns som om varenda vandrande själ vi mötte frågade var terriern var. "Åh, jag ser att du bara har en hund!" Tack, jag vet.
Mitt hjärta.
 
Äntligen hemma från jobbet (jobbar kväll denna vecka).
Tyvärr verkar axeln bara bli värre och värre, får se vad kiropraktorn säger imorgon. Vete sjutton om jag vågar låta henne röra den. Men hon borde förhoppningsvis veta vad jag bör göra...
Är egentligen återbesök för annat imorgon. Något hände med axeln någon-ett par dagar efter förra besöket och det blir värre snarare än bättre 🙈
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 695
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
372
Senast: FrDrake
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 199

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp