Vad gör vi? Del CXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså ska jag skratta eller gråta.
En person ringde till mig i morse angående ett uppenbart IT-ärende. Jag ber hen kontakta IT då jag inte kan hjälpa hen (hade kunnat, men jobbar liksom inte inom IT...)
Personen var sedan fysiskt här och frågade om samma sak, för IT kunde inte hjälpa innan lunch och personen ville helst inte vänta till efter lunch.
Nej, du får prata med IT, samma svar som förut.

Har sedan lunchen varit slut ringt och varit här vid 3 tillfällen och frågat om samma sak men på olika sätt och försökt baka in frågeställningen i andra frågor som jag faktiskt jobbar med. Som att bara för att hen får en fot in så kommer jag hjälpa hen med IT frågan också av bara farten.
Nu måste dagen ta slut snart. Den här veckan har hittills varit fylld av dumheter, stress och irritation :cautious:

Känns som om du och jag ska bytta jobb en vecka bara för att :D :rofl:
 
Jag har 2 jobberbjudanden inom yrket 10 000,- mer i lön mindre jobb. Jag kommer avvakta veckan ut för att se om de återkommer med avtal + förslag på lön. Tydigen ligger det hos högsta chefen nu för godkännande innan det kommer till mig.
Var stark här!! Om dom inte kommer med ett bättre erbjudande senast fredag + att du inte ska jobba med "fel" saker - GÅ!! Gå så fort du landat ett av de andra jobben!

Läs dina egna inlägg och se hur mysko och utnyttjande dom behandlar dig.
Ta hand om dig, kram :heart
 
Varit flera fall av covid på skolan här och tre av dom i äldsta dotterns klass. Fick meddelande av rektorn att vi får ha dom hemma om vi vill så vi tog beslutet att ha våra två hemma resten veckan iallafall, jag har ju ändå möjligheten som jobbar hemifrån. Bara hålla tummarna för att ingen av oss blir sjuk och att det inte blir fler fall på skolan! Längtar verkligen tills läsåret är slut så jag kan plocka hem mina ungar i flera veckor och undvika folk ännu mer.
 
Var stark här!! Om dom inte kommer med ett bättre erbjudande senast fredag + att du inte ska jobba med "fel" saker - GÅ!! Gå så fort du landat ett av de andra jobben!

Läs dina egna inlägg och se hur mysko och utnyttjande dom behandlar dig.
Ta hand om dig, kram :heart

Jag håller med Scata här, var rädd om dig @Diabetikern :heart (det finns inget bättre för själen än att säga upp sig från ett sådant jobb, been there done that)
 
Klämde i mig koffeintabletter innan andra workshopen. Höll mig vaken nätt och jämt 🤣 Men nu är vi klara med de för den här terminen.

Sen åkte jag och fjäskade för farbror Trul med hans nya massage pistol. Och ja idag älskade han matte igen, nästan så han kunde förlåta mig för min bortavaro pga av studierna 🤣😆
IMG_20210421_162751_193.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 692
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
372
Senast: FrDrake
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 196

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp