Vad gör vi? Del CXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är less och vill gå hem :grin: Dagen började riktigt bra men nu har jag precis tampats med ett gäng "det där ska inte till mig, det har XX tagit över". Den biten gör ju inget men tydligen är det för svårt att skicka en notis till mig som samordnar skiten så jag fick massa dubbeljobb :mad:
Bara 1,5 timme kvar... Sen ska jag koka lite gokaffe när jag kommer hem så blir nog humöret bättre, + lite kattmys! Blotta tanken på apelsinchokladkaffe muntrar alltid upp :d
 
Har tampats med några personer, fortfarande inte hittat anteckningarna. Vill väldigt gärna gå hem nu :angel:
Nåja, ska sätta mig och förbereda mig för lönesättande samtal (äntligen får jag lön for 2020 liksom). Är rejält osäker på hur det kommer gå och hur det kommer vara.
Får ont i magen av tanken att nya chefen ska bedöma min lön. Vet inte var jag har honom, så himla oberäknelig.
Han är i allafall för rädd för mig för att vara direkt otrevlig numera :angel:
 
Lider med dig.
Jag är på väg till jobbet nu. Inte överlycklig hur saker funkar där heller.
Till exempel att semesterplan som enligt atta direktiv och avtal ska vara ute 31 mars inte är i närheten av klar..
Dock har vi i alla fall inga släp att lossa 😇.
Ska bli spännande att se hur de löser semestern här...

1 heltidsanställd dvs mig'
1 pensionär som jobbar 2 dagar i veckan
1 chaufför som jobbar 3 dagar i veckan

Tidigare så hade vi ju huvudkontoret som täckte upp under semestern, sjukdom mm

Nu är det tydligen jag som ska göra allt sånt med mindre betalt än tidigare.
 
Haha ja varför liksom? Och det här med att backa upp mot ett staket och bajsa så det ska bli extra svårt att plocka upp för det trillar igenom och hamnar på andra sidan staketet.

Genom staket ja :banghead: Jag hade nastan glomt ett staket i Florida, (gunnebo typ) dar han envisades med att han absolut inte kunde bajsa nagon annan stans pa en hektar eller sa ... utom genom staket elandet. Det var hogt gras och sly pa andra sidan :cautious: en odemark som formodligen vimlade av laskiga ormar och spindlar och jag som maste forsoka lirka handen under staketet for att plocka up :rage: Hade jag inte vetat att ett antal personer stod och tittade pa honom och skrattade nar han bajsade hade det varit hogen jag lamnat efter. 💩 So there!!

Apropå något annat, är så glad att Buke och alla ni här finns 🤗

Samma har 🤗
 
Nyss bestämt det sista med hur det blivande huset ska se ut. Så himla skönt att få ordning på det. Bara tapeter/väggfärg kvar och om vi gör någon justering på färgen på fasad. Nu ska jag försöka vila bort huvudvärk. Att råka göra bort sig och ta dubbel dos antiepileptika var ingen smart idé, sa mitt huvud 😅 det behöver vi inte prova igen!
 
Ska bli spännande att se hur de löser semestern här...

1 heltidsanställd dvs mig'
1 pensionär som jobbar 2 dagar i veckan
1 chaufför som jobbar 3 dagar i veckan

Tidigare så hade vi ju huvudkontoret som täckte upp under semestern, sjukdom mm

Nu är det tydligen jag som ska göra allt sånt med mindre betalt än tidigare.

Men herregud, varför ser du dig inte om efter annat jobb? Låter horribelt.
 
Jag har haft en ganska Kafka-artad mejlkorrespondens med en bibliotikarie idag. Kortversionen är denna:

Jag: Hej, jag skulle vilja boka biblioteksinformation för masterprogrammet X. Det går normalt på distans, men vi har en obligatorisk vecka på campus varje år under vecka Y. Finns det lediga tider vecka Y?

Biblioteket: Du kan boka på följande sida (bifogar länk). Just nu finns det bara tider på distans pga corona. Vilken kurs eller program är det frågan om? Är det något som även går på campus.

Jag: Tack så mycket. Det är alltså frågan om masterprogrammet X. De läser allt på distans - förutom den årliga veckan när vi träffas på campus. Det är också det enda tillfället när vi träffas i realtid.

Biblioteket: Vi räknar med att vi eventuellt kommer att ge biblioteksinformationen på distans även under hösten.

Jag: Är det restriktioner även under hösten så påverkas ju även studenterna, och det är inget problem om biblioteksinformationen då ges på Zoom.

Biblioteket: Då förstår jag. Vi träffar ju helst studenterna på riktigt så klart men om det behövs kan vi ju ordna självstudiematerial för informationssökning m.m.

Jag: :confused:

Jag: Det kan jag ju förstå och det var därför som jag vill boka in er när studenterna är samlade. Men då bokar jag in mina studenter i vecka X! Tack för hjälpen!
 
Jösses.
Tillslut satt mig till ro med plugg, vid kl14. Lagom sådär 🙄 Är nu helt borta i huvudet och trööött.
Tar in ett ord av fyra från avanzapodden, och läser ett ord i minuten av matten.

Skyller allt på mensen!! :rage:

Men det här är inte stör oss på-tråden så kan väl också meddela att jag egentligen gillar plugget :D
 
Men herregud, varför ser du dig inte om efter annat jobb? Låter horribelt.

Det har inte alltid varit såhär och vi har nyligen blivit uppköpta av annat bolag. Det lät toppen och jag tror i grund och botten att det kan bli riktigt bra.

Vi var 4 heltidsanställda från början varav 1 pensionerade sig och jobbade halvtid för att sen gå ner till 2 dagar.
Coronan kom och vi blev permitterade och en person blev uppsagd. Under tiden sa vår chaufför upp sig för jobb på annan ort. Jättekul för honom. Var ett litet pill innan vi hittade en bra chaufför som verkade passa in. Pga av omständigheter kan chauffören och pensionären inte längre jobba samma dagar. Därav växlandet. I grund och botten ska vi alltid vara 2 på plats men då vi har mycket körningar som inte kan lejas bort hur som helst är chauffören ute på vägarna som sig bör.

Jag är i grund och botten anställd som utesäljare. Men de senaste åren harjag mer och mer fungerat som platschef. Och med gamla cheferna i ryggen har det varit kul att jobba och vi/jag har alltid fått stöd och backup.

1 mars blev det klart att vi fick fortsätta vår drift under ny ledning och kravet från nya ledningen var att vi i personalen måste vara kvar. Speciellt jag.

Det retar mig nu så in i den att de bara tror att det är att ta över. Ursäkter som att de har mycket att göra för det är högsäsong skiter jag i. Jag är mitt i högsäsongen jag också

Jag har 2 jobberbjudanden inom yrket 10 000,- mer i lön mindre jobb. Jag kommer avvakta veckan ut för att se om de återkommer med avtal + förslag på lön. Tydigen ligger det hos högsta chefen nu för godkännande innan det kommer till mig.

Går jag slutar pensionären. Han är kvar för min skull typ :) (och att han vill jobba också naturligtvis) Bukefalos är ett sätt för mig att klaga av mig också så man kan fortsätta,

Men ja jag håller med just nu är det helt horribelt.
 
Alltså ska jag skratta eller gråta.
En person ringde till mig i morse angående ett uppenbart IT-ärende. Jag ber hen kontakta IT då jag inte kan hjälpa hen (hade kunnat, men jobbar liksom inte inom IT...)
Personen var sedan fysiskt här och frågade om samma sak, för IT kunde inte hjälpa innan lunch och personen ville helst inte vänta till efter lunch.
Nej, du får prata med IT, samma svar som förut.

Har sedan lunchen varit slut ringt och varit här vid 3 tillfällen och frågat om samma sak men på olika sätt och försökt baka in frågeställningen i andra frågor som jag faktiskt jobbar med. Som att bara för att hen får en fot in så kommer jag hjälpa hen med IT frågan också av bara farten.
Nu måste dagen ta slut snart. Den här veckan har hittills varit fylld av dumheter, stress och irritation :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 686
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
372
Senast: FrDrake
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 187

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Artros hos ung hund
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp