Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Oj, vad hände?I går fick en chef gå på dagen från min arbetsplats. Känns bra att jag snart ska lämna ”skeppet”
Är för första gången i mitt liv sugen på att ha en katt. Tror dock inte min hamster skulle uppskatta det..
Antagligen!Men katten skulle det
Antagligen!
Läst om allt för många hamstrar som blivit utsatt för mord av katter för att lita på dom..
Usch!Grejen är att katt och hamster kan vara bästisar och gosa med varandra och sedan plötsligt, så pang! Död hamster. Man får aldrig glömma att katter är predatorer och olikt hundar har de kvar sin jaktinstinkt.
Vet en familj. Katt och hamster hade vuxit upp ihop, de var helt ok tillsammans, men de hölls alltid noggrant avskilja i separata rum när ingen var i närheten. Katten hade aldrig visat den minsta aggressivitet och kunde låta hamstern gosa in sig och springa runt i samma rum.
En av barnen glömmer att stänga dörren ordentligt och sedan är det slamsor, katt som inte fattar problemet och hysteriska barn.
Kan någon byta jobb med mig då .Haha det hade varit rätt... jag vet inte om kul är rätt ord, men tillfällig omväxling i idiotskap skulle i alla fall uppskattas
Politik som påverkar... Chefen hade inte gjort något kontroversiellt.Oj, vad hände?
Man får aldrig glömma att katter är predatorer och olikt hundar har de kvar sin jaktinstinkt.
Trodde för ett ögonblick att du jobbade inom samma koncern som jag, fast vet i och för sig inte om nån gått igår.Politik som påverkar... Chefen hade inte gjort något kontroversiellt.
En katt är ju ett åtagande för 10-15 år framåt i tiden. Har du ett sånt liv så du tror du kan ge den ett gott liv under hela dess livstid? Tycker nog du ska tänka ett varv till.Är för första gången i mitt liv sugen på att ha en katt. Tror dock inte min hamster skulle uppskatta det..
Att jag är sugen på det betyder inte att jag ska skaffa katt nu. Eller tänkte du att jag inte har förmågan att tänka till själv?En katt är ju ett åtagande för 10-15 år framåt i tiden. Har du ett sånt liv så du tror du kan ge den ett gott liv under hela dess livstid? Tycker nog du ska tänka ett varv till.
Jag tror att min arbetsplats är söder om din. Men det är lite olustigt med dessa snabba beslut ock avslut.Trodde för ett ögonblick att du jobbade inom samma koncern som jag, fast vet i och för sig inte om nån gått igår.
Men det om politik gör nog att det inte är det.
Men här rörs det om i leden stup i ett känns det som. Men i och för sig får inte alla gå på dagen
Fast, hm, det finns en hel del hundar som har (rejält med) jaktinstinkt också. Det finns gott om hundar/raser som jag inte skulle kombinera med katt också (eller åtminstone inte låta dem umgås utan övervakning), just pga risken för att katten blir bytesdjur. Och även utan jaktinstinkt så innebär storleksskillnaden en risk.
Jag skulle inte låta vare sig hund eller katt vara i samma rum som smådjur när jag inte var hemma, heller, oavsett hur det funkar med mig intill. (Jag har inga barn, så den biten behöver jag inte tänka på.)
katter är predatorer och olikt hundar har de kvar sin jaktinstinkt.
Vilkwt befängt påståendet!
Det finns ju massor av hundraser (även utanför de renodlade jakthundsrasern) som har gott om jakt i sig.
Absolut finns det hundar som man inte ska ha med katter, men det finns också hundraser som det inte är några problem med öht. Däremot finns det kvar jaktinstinkt i nästan varje katt skulle jag nog säga - min brors raggis undantagen. Han låg på gräsmattan, det sprang en sork fem cm från huvudet, han lyfte möjligtvis ett ögonlock