Vad gör vi? Del CXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Antagligen! 😅

Läst om allt för många hamstrar som blivit utsatt för mord av katter för att lita på dom..

Grejen är att katt och hamster kan vara bästisar och gosa med varandra och sedan plötsligt, så pang! Död hamster. Man får aldrig glömma att katter är predatorer och olikt hundar har de kvar sin jaktinstinkt.

Vet en familj. Katt och hamster hade vuxit upp ihop, de var helt ok tillsammans, men de hölls alltid noggrant avskilja i separata rum när ingen var i närheten. Katten hade aldrig visat den minsta aggressivitet och kunde låta hamstern gosa in sig och springa runt i samma rum.

En av barnen glömmer att stänga dörren ordentligt och sedan är det slamsor, katt som inte fattar problemet och hysteriska barn.
 
Grejen är att katt och hamster kan vara bästisar och gosa med varandra och sedan plötsligt, så pang! Död hamster. Man får aldrig glömma att katter är predatorer och olikt hundar har de kvar sin jaktinstinkt.

Vet en familj. Katt och hamster hade vuxit upp ihop, de var helt ok tillsammans, men de hölls alltid noggrant avskilja i separata rum när ingen var i närheten. Katten hade aldrig visat den minsta aggressivitet och kunde låta hamstern gosa in sig och springa runt i samma rum.

En av barnen glömmer att stänga dörren ordentligt och sedan är det slamsor, katt som inte fattar problemet och hysteriska barn.
Usch!
Stackars hamster och barn..
Skulle inte utsätta min lille kompis för den risken. Kan inte föreställa mig hur hemskt det skulle vara att hitta honom så..
 
Man får aldrig glömma att katter är predatorer och olikt hundar har de kvar sin jaktinstinkt.

Fast, hm, det finns en hel del hundar som har (rejält med) jaktinstinkt också. Det finns gott om hundar/raser som jag inte skulle kombinera med katt också (eller åtminstone inte låta dem umgås utan övervakning), just pga risken för att katten blir bytesdjur. Och även utan jaktinstinkt så innebär storleksskillnaden en risk.
Jag skulle inte låta vare sig hund eller katt vara i samma rum som smådjur när jag inte var hemma, heller, oavsett hur det funkar med mig intill. (Jag har inga barn, så den biten behöver jag inte tänka på.)
 
Politik som påverkar... Chefen hade inte gjort något kontroversiellt.
Trodde för ett ögonblick att du jobbade inom samma koncern som jag, fast vet i och för sig inte om nån gått igår.
Men det om politik gör nog att det inte är det.
Men här rörs det om i leden stup i ett känns det som. Men i och för sig får inte alla gå på dagen
 
Trodde för ett ögonblick att du jobbade inom samma koncern som jag, fast vet i och för sig inte om nån gått igår.
Men det om politik gör nog att det inte är det.
Men här rörs det om i leden stup i ett känns det som. Men i och för sig får inte alla gå på dagen
Jag tror att min arbetsplats är söder om din. :) Men det är lite olustigt med dessa snabba beslut ock avslut.
 
Fast, hm, det finns en hel del hundar som har (rejält med) jaktinstinkt också. Det finns gott om hundar/raser som jag inte skulle kombinera med katt också (eller åtminstone inte låta dem umgås utan övervakning), just pga risken för att katten blir bytesdjur. Och även utan jaktinstinkt så innebär storleksskillnaden en risk.
Jag skulle inte låta vare sig hund eller katt vara i samma rum som smådjur när jag inte var hemma, heller, oavsett hur det funkar med mig intill. (Jag har inga barn, så den biten behöver jag inte tänka på.)

Absolut finns det hundar som man inte ska ha med katter, men det finns också hundraser som det inte är några problem med öht. Däremot finns det kvar jaktinstinkt i nästan varje katt skulle jag nog säga - min brors raggis undantagen. Han låg på gräsmattan, det sprang en sork fem cm från huvudet, han lyfte möjligtvis ett ögonlock :rofl:
 
Absolut finns det hundar som man inte ska ha med katter, men det finns också hundraser som det inte är några problem med öht. Däremot finns det kvar jaktinstinkt i nästan varje katt skulle jag nog säga - min brors raggis undantagen. Han låg på gräsmattan, det sprang en sork fem cm från huvudet, han lyfte möjligtvis ett ögonlock :rofl:

Jag tror ärligt talat att det handlar om individer även med hund. Fast just med smådjur skulle jag inte lita på någon hund tillräckligt mycket för att lämna dem med tillgång till smådjuren utan att jag är med. Även helt bortsett från jaktinstinkt - en lekfull smäll med en tass räcker liksom i värsta fall. Huh, scenarion i huvudet!

Lillebror skulle nog gärna vilja att jag skaffar vaktlar..som han kan *host* leka med. Lillan jagar gärna insekter - osäker på om hon skulle äta en mus eller bolla runt den med tassarna över halva lägenheten dock. :cautious::rofl: Jag har varit sugen på smådjur igen, men inte i lägenhet med de här två - Lillan satsar ju dessutom på en karriär som inbrottardrottning och jag väntar bara på att hon ska börja öppna dörrar..!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 692
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
372
Senast: FrDrake
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 196

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp