Vad gör vi? Del CXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej, nästa betydligt större fundering och fråga! :angel:. Jag var som sagt på arbetsintervju förra fredagen och har den här veckan att fundera på hur jag vill göra och höra av mig. De verkar vara mycket intresserade av mig som utbildad usk med samma tänk som dem kring vårdtagarna och vill väldigt gärna att jag börjar arbeta hos dem (om nu inte nuvarande chef säger en massa dåligt om mig då vill säga, hon har ju andra åsikter än jag. Jag har berättat på plats att jag är partiellt sjukskriven pga nuvarande jobb). Då är grejen den. De sa från början (vilket jag vet) att de söker semestervikarier med goda chanser för fast anställning i höst. Deras timvikarier går dock mest på schema så är sällan man behöver leva med stressen att alltid räkna med att hoppa in (vilket är skönt för den tiden var såklart mindre kul). Men om jag säger upp mig, säger jag upp mig från en fast anställning vilket i sig är en trygghet! Men. Vad är denna trygghet värd när jag inte mår bra på min arbetsplats? När man tar in vikarier (med kriminellt förflutet, sidoparentes men ändå) som inte gör sitt jobb och när jag tar upp vårdtagarnas missnöje så får jag skit för jag inte ska klaga på dessa "bra" vikarier. Jag är alltså trött på att arbeta på ett ställe där man uppenbarligen inte kan stå för en god omvårdnad rakt igenom. Dessutom är chefen på mig som en hök och ifrågasätter ständigt varför jag inte jobbar "hårdare" (läs: stressar för att hinna!). Jag är även less på att ha ansvar för personer jag förväntas vara kontaktperson till och ändå inte räkna med att i första hand arbeta hos dem när jag är i tjänst utan flänga runt som en vikarie, ja men den känslan. Ta då bort kontaktmanskapet tack! Men icke. Så. Jag kan ju kolla med chefen om hon kan ge mig tjänstledigt så jag får prova på det andra stället men OM hon inte gör det återstår ju egen uppsägning. Och som sagt. Vågar jag säga upp en fast tjänst mot timanställning? Som inte är en anställning eg.....Men jag kommer antagligen inte må bättre förrän jag lämnar den arbetsplatsen....
Har samma funderingar som du och samma känsla som du över jobbet. Förstår inte heller syftet med kontaktmannaskap när man ändå aldrig är hos dem man är kontaktperson till. När man sedan dessutom blir tilldelad fler personer utan att man får någon information om det så känns det ju verkligen inte som att det gör någon nytta.
Har du chans till annat jobb som verkar bra så ta det, speciellt om chansen finns till fast där också sedan.
Att säga upp sig är en chansning absolut, men det är inte värt att ha ett jobb som man bara mår dåligt av. Jag kollar efter annat jag också, vill dock få bort kväll och helg och det verkar svårt att hitta något som inte har det.
 
Jag har fått tid för vaccination för covid-19, men behövde omboka tiden, så jag trotsade telefonfobin och ringde vaccinsamordnaren. Det var en jättegullig kvinna som svarade och sa "vi har doser över, kan du komma i eftermiddag?". Så om ca en timme får jag min första spruta. Jag är rädd för nålar, sprutor, och stick, men tänker att det är lika bra att få det gjort :p :up:

(Eftersom mamma som är njurtransplanterad och jag bor i samma hushåll som henne ingår vi i fas 2)
 
Har samma funderingar som du och samma känsla som du över jobbet. Förstår inte heller syftet med kontaktmannaskap när man ändå aldrig är hos dem man är kontaktperson till. När man sedan dessutom blir tilldelad fler personer utan att man får någon information om det så känns det ju verkligen inte som att det gör någon nytta.
Har du chans till annat jobb som verkar bra så ta det, speciellt om chansen finns till fast där också sedan.
Att säga upp sig är en chansning absolut, men det är inte värt att ha ett jobb som man bara mår dåligt av. Jag kollar efter annat jag också, vill dock få bort kväll och helg och det verkar svårt att hitta något som inte har det.
Exakt. Idioti om du frågar mig. Aha jo, söka till vc är ju ett alternativ om man inte vill jobba kvällar och helger, men är ju eftertraktat dock...Har en fd kollega i htj som enbart jobbar kvällar då hon säger sig inte klara av morgnarna, där har de faktiskt löst det efter hennes önskemål.
Jag har tills nu sluppit jobba kvällar. De har varit mest stressiga. Ändå sitter chefen och säger att jag ska prova det igen nu för nu är det ju ljust längre och mindre obehagligt. Eh va?! Det har jag aldrig ens påstått!
 
Har samma funderingar som du och samma känsla som du över jobbet. Förstår inte heller syftet med kontaktmannaskap när man ändå aldrig är hos dem man är kontaktperson till. När man sedan dessutom blir tilldelad fler personer utan att man får någon information om det så känns det ju verkligen inte som att det gör någon nytta.
Har du chans till annat jobb som verkar bra så ta det, speciellt om chansen finns till fast där också sedan.
Att säga upp sig är en chansning absolut, men det är inte värt att ha ett jobb som man bara mår dåligt av. Jag kollar efter annat jag också, vill dock få bort kväll och helg och det verkar svårt att hitta något som inte har det.
Sök till till sjukvården, mottagningar/avdelningar/vårdcentraler har oftast kontorstider.
 
Jag har fått tid för vaccination för covid-19, men behövde omboka tiden, så jag trotsade telefonfobin och ringde vaccinsamordnaren. Det var en jättegullig kvinna som svarade och sa "vi har doser över, kan du komma i eftermiddag?". Så om ca en timme får jag min första spruta. Jag är rädd för nålar, sprutor, och stick, men tänker att det är lika bra att få det gjort :p :up:

(Eftersom mamma som är njurtransplanterad och jag bor i samma hushåll som henne ingår vi i fas 2)
Andas och titta åt andra hållet bara, kommer gå så bra så! :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 702
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
372
Senast: FrDrake
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 205

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp