Vad gör vi? Del CXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså vädret nu är ju underbart! Äter alla dagens måltider på altanen och njuter av sooool! Åh, som jag saknat sol och värme och knarkar det nu. Synd att man ser datorskärmen så dåligt att man inte kan sitta där hela dagen oavsett vad man gör.
Vi köpte tom hamburgare igår för att vi inte ville in och laga mat. Så vi åkte och köpte dem och så kunde vi sitta kvar ute. :heart
 
Sitter och undrar hur världen kommer se ut om 20 år.
och Kina känns som ett problem.
Befolkningen är just nu optimal för tillväxt men problemet är när de börjar få stora pensionsavgångar.
de har få barn per familj även om en barnsregen är bort för länge sedan så ökar inte fertiliteten för kulturellt förväntas ett barn. nu får man ha 2 barn efter 2015
utbildningsnivån ökar och det sänker fertiliteten ytterligare.
snedvriden befolkningspyramid 3 män på 2 kvinnor.
Jag tror de kommer gå samma väg som japan
 
Apropå de bruna påsarna jag vet själv att när det varit gamla tomater och liknande har jag satt på dubbla påsar och det har ändå varit rejält fuktigt. Gissar att det är helt blött när de väl hämtar. Förhoppningsvis spolar de kärlet ibland.
 
😫 åkte hemifrån 7 i morse, hade två lektioner på plats på praktiken, kastade mig hem för två lektioner på distans för sedan zoomseminarium med andra vfu studenter och handledare, kort möte med handledaren efter, jobbat en timme och nu strax ett styrelsemöte. Tror jag tar slut snart.
 
Sitter och undrar hur världen kommer se ut om 20 år.
och Kina känns som ett problem.
Befolkningen är just nu optimal för tillväxt men problemet är när de börjar få stora pensionsavgångar.
de har få barn per familj även om en barnsregen är bort för länge sedan så ökar inte fertiliteten för kulturellt förväntas ett barn. nu får man ha 2 barn efter 2015
utbildningsnivån ökar och det sänker fertiliteten ytterligare.
snedvriden befolkningspyramid 3 män på 2 kvinnor.
Jag tror de kommer gå samma väg som japan
Och hur är det i Japan då?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 663
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
371
Senast: FrDrake
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 170

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp