Vad gör vi? Del CXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kriga på! Som barnfri och snart 40 har jag fått ta den striden en jävla massa gånger. Det värsta är när man har en chef som jamsar med eller när folk helt sonika tar föräldraledigt när de inte får som de vill. Vet inte hur många jular jag inte fått ledigt förr. Hade en sån himla bra chef när jag jobbade på myndighet som sa att jag skiter i vad ni ska göra på er semester eller om ni har barn, alla har lika stort behov av ledigt.
Jag har alltid tänkt att ta striden men så mesar jag mig sedan när det väl gäller. Men i år då :devil:
Jag har inga problem att backa om de andra har några storartade planer och jag planerar att göra ingenting, bara flytta semesterdag. Men nu har det blivit så att jag flyttar mig jämt.
 
Fetmarkerade en ganska vanlig mening. Min äldsta fyller 17 i år, och jag vet inte hur många gånger jag fått det tipset "sök föräldraledigt istället, då kan de inte neka". Efter att ha diskuterat detta med en kompis som är barnfri, så kan man tycka att det bör komma till en ändring i den möjligheten eftersom ansökan om föräldraledigt går före ansökan om semester.

Ja eller hur. Klart folk ska vara lediga med sina barn men när det sätts i system för att alltid få de dagar man vill så blir iaf jag jävligt trött.
 
Behöver hjälp med en grej.
Vi behöver byta altandörr, garageport och skaffa diskmaskin.
Vad prioritera?

Altandörren funkar, den är bara i dåligt skick och skulle behöva renoveras.
Garaget gått inte öppna.
Diskmaskinen är från förra millenniet, fungerar inte och vårt nuvarande system (mannen diskar, jag kritiserar) börjat bli ohållbart.

Jag röstar på diskmaskin. Vad säger ni?
 
Behöver hjälp med en grej.
Vi behöver byta altandörr, garageport och skaffa diskmaskin.
Vad prioritera?

Altandörren funkar, den är bara i dåligt skick och skulle behöva renoveras.
Garaget gått inte öppna.
Diskmaskinen är från förra millenniet, fungerar inte och vårt nuvarande system (mannen diskar, jag kritiserar) börjat bli ohållbart.

Jag röstar på diskmaskin. Vad säger ni?

Jag håller med (personligen hade jag fixat garageporten men det är för att en diskmaskin inte kommer in i detta hus ;)). Det känns som att den är det som skaver mest för er. Allt som funkar men är fult hamnar automatiskt längst ner på min lista och garageporten är ju inte akut iom att det är varmt ute.
 
Behöver hjälp med en grej.
Vi behöver byta altandörr, garageport och skaffa diskmaskin.
Vad prioritera?

Altandörren funkar, den är bara i dåligt skick och skulle behöva renoveras.
Garaget gått inte öppna.
Diskmaskinen är från förra millenniet, fungerar inte och vårt nuvarande system (mannen diskar, jag kritiserar) börjat bli ohållbart.

Jag röstar på diskmaskin. Vad säger ni?

Utan att tveka säger jag altandörren, ur inbrottssäkerhet. En altandörr i dåligt skick är lätt att bryta upp. Samt att det riskerar att bli ett ställe för värmen går ut och kyla kommer in. När vår altandörr var trasig så satte min man upp isolering och tjockträskiva. (Försäkringsbolagen var inte eniga på om det var inre skada eller yttre skada. Vår står för inre skada och hyresvärdens står för yttre skada)
 
Jag håller med (personligen hade jag fixat garageporten men det är för att en diskmaskin inte kommer in i detta hus ;)). Det känns som att den är det som skaver mest för er. Allt som funkar men är fult hamnar automatiskt längst ner på min lista och garageporten är ju inte akut iom att det är varmt ute.

Tänker samma!
Jag är så trött på disk som är kletig och jag vägrar diska för hand när vi har alla möjligheter att sätta in en maskin. De är ju inte så dyra heller.
 
Utan att tveka säger jag altandörren, ur inbrottssäkerhet. En altandörr i dåligt skick är lätt att bryta upp. Samt att det riskerar att bli ett ställe för värmen går ut och kyla kommer in. När vår altandörr var trasig så satte min man upp isolering och tjockträskiva. (Försäkringsbolagen var inte eniga på om det var inre skada eller yttre skada. Vår står för inre skada och hyresvärdens står för yttre skada)

Det var faktiskt inbrott här innan vi flyttade in. Fattar inte varför de inte bytte dörren då, försäkringen hade förmodligen täckt det.
 
Tänker samma!
Jag är så trött på disk som är kletig och jag vägrar diska för hand när vi har alla möjligheter att sätta in en maskin. De är ju inte så dyra heller.

Seriöst?! Är disken inte ren när han diskat?! :wtf: Fixa diskmaskinen pronto!

Jag diskar i allmänhet här hemma, särbons händer är söndervärkta och det är jobbigt för honom att handdiska men diskar han något är det garanterat rent...
 
Seriöst?! Är disken inte ren när han diskat?! :wtf: Fixa diskmaskinen pronto!

Jag diskar i allmänhet här hemma, särbons händer är söndervärkta och det är jobbigt för honom att handdiska men diskar han något är det garanterat rent...

Nä, fattar inte hur han gör men allt är täckt av en tunn kladdig hinna.. han skyller på diskmedlet men jag har inte det problemet när jag diskar.
 
Behöver hjälp med en grej.
Vi behöver byta altandörr, garageport och skaffa diskmaskin.
Vad prioritera?

Altandörren funkar, den är bara i dåligt skick och skulle behöva renoveras.
Garaget gått inte öppna.
Diskmaskinen är från förra millenniet, fungerar inte och vårt nuvarande system (mannen diskar, jag kritiserar) börjat bli ohållbart.

Jag röstar på diskmaskin. Vad säger ni?

Jag röstar på diskmaskin! Det är ju liksom en stor fördel om ni inte hinner ta ut skilsmässa innan ni hinner fixa de andra punkterna :angel: (Hävdar helt klart att diskmaskin är den bästa investeringen ii mitt och makens förhållande som vi gjort!)
 
Senast ändrad:
Behöver hjälp med en grej.
Vi behöver byta altandörr, garageport och skaffa diskmaskin.
Vad prioritera?

Altandörren funkar, den är bara i dåligt skick och skulle behöva renoveras.
Garaget gått inte öppna.
Diskmaskinen är från förra millenniet, fungerar inte och vårt nuvarande system (mannen diskar, jag kritiserar) börjat bli ohållbart.

Jag röstar på diskmaskin. Vad säger ni?
Diskmaskin alla dagar!
 
Behöver hjälp med en grej.
Vi behöver byta altandörr, garageport och skaffa diskmaskin.
Vad prioritera?

Altandörren funkar, den är bara i dåligt skick och skulle behöva renoveras.
Garaget gått inte öppna.
Diskmaskinen är från förra millenniet, fungerar inte och vårt nuvarande system (mannen diskar, jag kritiserar) börjat bli ohållbart.

Jag röstar på diskmaskin. Vad säger ni?
Diskmaskin!
 
Behöver hjälp med en grej.
Vi behöver byta altandörr, garageport och skaffa diskmaskin.
Vad prioritera?

Altandörren funkar, den är bara i dåligt skick och skulle behöva renoveras.
Garaget gått inte öppna.
Diskmaskinen är från förra millenniet, fungerar inte och vårt nuvarande system (mannen diskar, jag kritiserar) börjat bli ohållbart.

Jag röstar på diskmaskin. Vad säger ni?
Diskmaskin! :D
 
Precis haft ett otrevligt samtal med mina ocharmiga grannar. Kan säga att de inte uppskattade besöket av störningsjouren i fredags. På samma sätt som jag inte uppskattade att bli väckt av deras musik. igen.
Men BUHU, de hade faktiskt haft igång musiken heeela kvällen och de var bara 4 personer som spelade kort :cry: Nej, det var tyst (kanske musik på? men inget som hördes till oss) tills 02:30 då vi vaknade av att sängen skakar till deras bas och musiken är så hög att jag kan höra texten.

Idioter
 
Behöver hjälp med en grej.
Vi behöver byta altandörr, garageport och skaffa diskmaskin.
Vad prioritera?

Altandörren funkar, den är bara i dåligt skick och skulle behöva renoveras.
Garaget gått inte öppna.
Diskmaskinen är från förra millenniet, fungerar inte och vårt nuvarande system (mannen diskar, jag kritiserar) börjat bli ohållbart.

Jag röstar på diskmaskin. Vad säger ni?

1 Diskmaskin
2 garageport
3 Altandörr - så länge den bara är ful,
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 658
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
371
Senast: FrDrake
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 170

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp