Vad gör vi del CXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tror det det blivit för mycket igen. Fick något märkligt stresspåslag (?) av den geniala idén att kolla mailen på kvällen.
inte det som är grundproblemet utan att tiden inte räcker till.
Jag kan inte göra mer än från tidig morgon till jag kommer hem till att skynda mig ut till stallet. När ska jag hinna med allt pappersexercisen?! Huvudet är ju inte precis i toppform denna tiden på dygnet.
Jag har redan gjort det mesta för att vad heter det? Optimera tiden. Tex göra något vettig/samtidigt som jag äter. För att spara tid.
Det är väl inte riktigt rimligt detta i längden?
 
Nu sitter jag och räknar på vad jag ska kräva för lön och vad är den lägsta jag kan gå med på.
Behöver klippa mig och fixa till kläder och skor så man kan presentera sig så bra som möjligt.
Med andra ord dags att böna, be, kalla in tjänster och tuffa till sig lite.
 
Har pratat pension, efterlevandeskydd och äktenskapsförord. För att avsluta kvällen med Mario Kart och vråla ”SLUTA KASTA FUCKING BANANER!” och ”BLOCKA PRINSESSAN!!” på varandra. Högt och lågt i detta hem.
Själv blev jag arg på sambon som säger "hej då" när vi ska sova. Jag har sagt att "hej då" betyder ju ngt helt annat, att man inte ses/ett avsked. Så när han sa "hej då" och inte ändrade när jag sade "hej då" 3 ggr ändrade jag till "vila i frid".
Det tog skruv! "Vad fan, tänk om jag dör inatt för att du säger så?!". Jag väsande med ihopknipta ögon:cautious::sneaky:😈: "Säg inte hej då!"
Han: "Godnatt!"

För övrigt säger jag alltid godnatt, vi ses imorgon till hunden av typ samma skäl.
Heeelt normalt! :laugh:
 
Själv blev jag arg på sambon som säger "hej då" när vi ska sova. Jag har sagt att "hej då" betyder ju ngt helt annat, att man inte ses/ett avsked. Så när han sa "hej då" och inte ändrade när jag sade "hej då" 3 ggr ändrade jag till "vila i frid".
Det tog skruv! "Vad fan, tänk om jag dör inatt för att du säger så?!". Jag väsande med ihopknipta ögon:cautious::sneaky:😈: "Säg inte hej då!"
Han: "Godnatt!"

För övrigt säger jag alltid godnatt, vi ses imorgon till hunden av typ samma skäl.
Heeelt normalt! :laugh:
I min yngre tonår när man sov över med kompisar hade jag en udda som alltid sa hejdå när vi skulle sova... asså, det är ju jättekonstigt att säga så? Hon sa alltid ”hejdå ses imorgon”.. tyckte alltid det var konstigt :laugh:
 
Sjukt, sitter och läser i gamla hippsontidningar från 2013-2014 och läste klart ett reportage om Paulinda och hennes resa med hästen Lapponia. Blev lite trött och tog upp telefonen för att scrolla FB och ser att hippson rapporterat för 5 h sen om att lapponia gått bort :cautious: .... vad är oddsen egentligen.....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
66 67 68
Svar
1 347
· Visningar
37 464
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
44
· Visningar
980
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 125
Hemmet Det finns ett utrymme på ovanvåningen av trappen i sommarstugan som fungerat som extrasäng/skrymsle under taket. Nu börjar taket behöva...
Svar
7
· Visningar
468

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp