Kände samma!Jag ar SUPER avundsjuk nu.
Vi skulle egentligen åkt och handlat käk nu. Men vi valde pga mkt jobb att vi ska handla på lördag och leva av rester och skåprens till dess.
NÄÄÄÄJ! Så dumt känner jag nu.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kände samma!Jag ar SUPER avundsjuk nu.
Någon undrade hur en kokbok från 1904 ser ut. Alldeles precis så här ! Jodå, båda mina böcker kom idag .
Visa bifogad fil 67573
Jag med ! Jag hade allra helst velat att det hade stått ett namn i den, men tyvärr inte...Älskar patinan, och känslan att någon/några har stått och bläddrat i just den boken för mer än 100 år sedan för att få veta hur man egentligen gör den godaste kålsoppan/matbrödet/såsen till söndagssteken. Utan mikrovågsugn och induktionshällar och mixers.
Vad spännande med recept på råvaror som fanns att tillgå då och tillagningsinstruktioner från den tiden!Någon undrade hur en kokbok från 1904 ser ut. Alldeles precis så här ! Jodå, båda mina böcker kom idag .
Visa bifogad fil 67573
Jag också. Jag har dessutom slut hjortron i frysen, och på grund av Brexit vette fan om jag någonsin kommer att ha ett lager igen.
Eventuellt om jag hyr en bil och åker upp till norra Skottland på skattjakt!
Vad fin den var.Någon undrade hur en kokbok från 1904 ser ut. Alldeles precis så här ! Jodå, båda mina böcker kom idag .
Visa bifogad fil 67573
Så bra, nu har jag lärt mig något nytt idag
Mina tankar gick genast till - AAAHHH en NY fästingsort...