Vad gör vi del CXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ringde till chefen och bad om semester i två dagar till och det var inga problem eftersom min ständige vikarie ställde upp och jobbar istället. Så nu får jag vara hemma och krama min konvalecent-vovve hela veckan :up:

Edit: stavfel... vikarie ska det stå, inte vikare - det är ju en säl :rofl:
 
Senast ändrad:
Jag måste diska, ack och ve. Det enda jag möjligtvis avskyr mer än att diska är att tvätta. Bokade om tvättstugan till på torsdag från idag. Knät värker fortfarande och är piss. Skulle gärna samlat ihop kartonger på balkongen och åkt iväg till en återvinningsstation nu när det är vackert väder, definitivt minus på vårväder är att man ser hur smutsiga fönster jag har. Länge leve snöstormen igår.

Kliar i mig att hämta upp mitt stora och tunga parasoll från källaren och skruva upp det, tvätta soffan och lägga ut soffdynan, åka till Classe och handla locite dubbelhäftande tejp och försöka sätta fast blomlådorna. Köpa planteringsjord - och just det, *host* växter vilket jag stundom glömmer bort.

Men att hoppa ner i källaren och sedan hoppa upp igen med parasollet och knä är inte världens bästa idé (liksom att tvätta), inte heller att med hjälp av lokaltrafiken ta mig till Plantagen eller Classe. Jag tänker inte sova fler nätter utan Megara och någonstans med sunkmat och sjukhuspyjamas samt misslyckade vampyrer.

Upptäckt att knän är en relativt viktig kroppsdel.
 
Suttit vid datorn sedan klockan 08.30 morse för utom små korta pauser för kaffe och lunch. Nu har min rumpa givit upp, den har domnat bort 🙄 Kunde inte fläsket suttit på rumpan istället?! Hade nog vart bekvämare 😂 Men begåvades med plattrumpa ..
 
Åh, nej! Sambons dotter har Covid. Hon jobbar inom vården och fick snabbt testa sig då hon blev sjuk. Nu har hennes sambo 40 graders feber också. :down:
Hon jobbade på Covid-avdelningen förra året och klarade sig då. Men nu när hon varit på ortopeden får hon det trots att de inte haft på hennes avdelning(men en annan som de delar matsal med iofs).

Vi skulle egentligen till dem i påsk någon dag. Men hennes sambo hade då haft lite ont i huvudet. Så vi avvaktade. Det var ju tur det!
Hoppas de kryar på sig snart. De är ju iaf unga och hyfsat friska i övrigt.

Min lilla förkylning känns rätt lugn i jämförelse.
 
Planterat lite på balkongen
 

Bifogade filer

  • 20210406_164523.webp
    20210406_164523.webp
    365,1 KB · Visningar: 19
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
71 72 73
Svar
1 440
· Visningar
40 380
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 081
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 151
Hemmet Det finns ett utrymme på ovanvåningen av trappen i sommarstugan som fungerat som extrasäng/skrymsle under taket. Nu börjar taket behöva...
Svar
7
· Visningar
469

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Tråden för spår
  • Retrievertråden

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp