Jag måste diska, ack och ve. Det enda jag möjligtvis avskyr mer än att diska är att tvätta. Bokade om tvättstugan till på torsdag från idag. Knät värker fortfarande och är piss. Skulle gärna samlat ihop kartonger på balkongen och åkt iväg till en återvinningsstation nu när det är vackert väder, definitivt minus på vårväder är att man ser hur smutsiga fönster jag har. Länge leve snöstormen igår.
Kliar i mig att hämta upp mitt stora och tunga parasoll från källaren och skruva upp det, tvätta soffan och lägga ut soffdynan, åka till Classe och handla locite dubbelhäftande tejp och försöka sätta fast blomlådorna. Köpa planteringsjord - och just det, *host* växter vilket jag stundom glömmer bort.
Men att hoppa ner i källaren och sedan hoppa upp igen med parasollet och knä är inte världens bästa idé (liksom att tvätta), inte heller att med hjälp av lokaltrafiken ta mig till Plantagen eller Classe. Jag tänker inte sova fler nätter utan Megara och någonstans med sunkmat och sjukhuspyjamas samt misslyckade vampyrer.
Upptäckt att knän är en relativt viktig kroppsdel.