Vad gör vi del CXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oj!
Skulle aldrig fungera för mig dock då jag får utskrivet så få i taget.
Spelar ingen roll om hen skriver ut för tre månader eller 1 år i taget, hen tycker tydligen att hen kan skriva ut när de passar hen själv trots påtryckningar från min sida. Nej du tur inte hen längre är behandlande läkare för min hormonsjukdom för då var vi osams så de räckte & blev över.
 
Sitter och njuter av sista tiden (eller ja egentligen tog den ju slut vid tolvslaget) av min födelsedag.
Har senaste åren börjat hata fylla år, för ingen i min närhet har direkt brytt sig eller orkat komma ihåg.

Men idag så var den skön och mysig!
Sambon kom hem igår och sov hemma i natt och stannade hemma hela förmiddagen. (han ligger ute hela veckorna i vanliga fall). Sonen är hos mig denna veckan och sjöng för mig i morse. Sambon åkte och handla olja till motorcykeln men kom ändå hem med rosor!
Sen for jag hem till mamma och pappa och där firades jag med blommor och tårta och bara myste.

Inga måsten idag, bara va och det har varit så skönt!
 
Nej nu är omtentan inskickad så nu tänker jag däcka i sängen 😂😴 Snark är helt slut .. Men kommer väl inte kunna somna pga av att jag är övertrött.
 
Jag har nu bestallt ett till saltblock. For ett racker ju inte langt🙈
Jag planerar en middag for Lordag ... Det blir Sockeye Lax, med rostad asparagus (varsit salt block) och en med en salad av melon (har inte bestamt vilken annu, men det lutar at vattenmelon), feta ost, chevre, avocado (for att gora den lite matigare:p) och rod lok. Har nagon ett matigare recept av en kall frash salad utan sallads blad tar jag garna emot. :)
Till tankte jag mig en citron/saffrans/garlic sas

Saltblocken tankte jag mig att anvanda i gasgrillen for att lattare kunna satt in temperaturen, och lattare att lyfta pa locket och kika an i ugnen ... och sa ar det over 20*C fran 10-11 tiden pa morgonen. Life is certainly good!

Till efteratt tar jag nya frascha rabarber fran tradgarden, koper lite jordgubbar och gor en smulpay med vaniljglass till.
 
Nu går jag snart hem. De tog en massa blod och tar för givet att allt var ok för sedan har inget hänt. Frågade ssk om hon inte kan lägga bandage på knäet som värker och är svullet så jag kan gå hem. Tydligen måste en läkare kolla på det och avgöra om det ska röntgas. Naturligtvis ska jag inte prioriteras men känns lite ensligt just nu med jag och en till en stackars man som håller på att drunkna i slem :( och han ligger precis bredvid mig av någon anledning.

Tack alla ni fina som stöttat och tom erbjudit sig att ta hand om min lilla argbigga. Men förhoppningsvis släpps jag snart ut (det är vår!) Och vi får bara se det som en av livets små mysterier.
 
Nu går jag snart hem. De tog en massa blod och tar för givet att allt var ok för sedan har inget hänt. Frågade ssk om hon inte kan lägga bandage på knäet som värker och är svullet så jag kan gå hem. Tydligen måste en läkare kolla på det och avgöra om det ska röntgas. Naturligtvis ska jag inte prioriteras men känns lite ensligt just nu med jag och en till en stackars man som håller på att drunkna i slem :( och han ligger precis bredvid mig av någon anledning.
Covid patient? Hur går det med bs? Är dom medvetna om att du kanske måste ha något att äta? Om inte så måste du säga till.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
67 68 69
Svar
1 377
· Visningar
38 441
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
44
· Visningar
986
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 133
Hemmet Det finns ett utrymme på ovanvåningen av trappen i sommarstugan som fungerat som extrasäng/skrymsle under taket. Nu börjar taket behöva...
Svar
7
· Visningar
468

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp